وبینار بر روی کتاب جدید، نظریه نشت آزمایشگاهی و مراقبت از خطرات تمرکز خواهد کرد


نویسنده و کتاب

آلیسون یانگ و کتاب جدیدش «قمار پاندورا». عکس یانگ از لیزا وی دامیکو

در بیشتر سه سال گذشته، دانشمندان و اپیدمیولوژیست‌هایی که می‌گفتند این ادعا که همه‌گیری کووید-19 نتیجه تصادف در موسسه ویروس‌شناسی ووهان است، فقط یک تئوری توطئه بود، متقاعد شدم. اما در سال گذشته، سوالات بوجود آمده اند که نشان می دهد دانشمندان ممکن است خیلی سریع این ایده را رد کرده باشند.

به همین دلیل است که کتاب جدید روزنامه‌نگار تحقیقی آلیسون یانگ «قمار پاندورا» را کتابی جالب برای روزنامه‌نگاران سلامت یافتم. یانگ در این کتاب تاریخچه طولانی حوادث و نشت در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پاتوژن را بازگو می‌کند که سال‌ها گزارش‌های عمیق آن را تأیید می‌کند.

این کتاب همچنین نقشه راهی را ارائه می دهد که چگونه روزنامه نگاران در جوامع دارای آزمایشگاه هایی که تحقیقات بیماری زا را انجام می دهند، می توانند از تصادفات آگاه باشند. بسیاری از اوقات، جوامع نمی‌دانند که حادثه‌ای برای هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها بعد رخ داده است.

برای یک وبینار رایگان با آلیسون یانگ در 20 جولای ساعت 2 بعد از ظهر به وقت شرقی ثبت نام کنید

اسناد کتاب تاریخچه یانگ نگران‌کننده است و صدها نشت آزمایشگاهی و حوادث ثبت شده در آزمایشگاه‌هایی را بازگو می‌کند که در آن‌ها تحقیقات پرخطر در حال انجام است، برخی از آنها با پاتوژن‌های بالقوه همه‌گیر هستند. اینها شامل تصادفات در فورت دتریک، را موسسه تحقیقات آنفولانزای دانشگاه ویسکانسین، و الف آزمایشگاه دانشگاه کارولینای شمالی. (دانشگاه ویسکانسین موضوع را مطرح کرد با گزارش یانگ.)

برای روشن بودن، نظریه منشأ COVID-19 همچنان موضوع بحث است.

نظریه علمی رایج، بر اساس شواهد ژنتیکیاین است که SARS-CoV-2، ویروس کرونا که باعث COVID-19 می شود، از طریق یک رویداد طبیعی “سرریز” از یک حیوان یا حیواناتی که در بازار غذاهای دریایی ووهان هوانان برای فروش بودند، پدیدار شد. قابل توجه ترین شواهد مربوط به آزمایش ژنتیکی غرفه های موجود در بازار و مجموعه ای از موارد اولیه COVID-19 مرتبط با بازار است.

با این حال، مقامات ووهان قبل از شروع تحقیقات کامل پزشکی قانونی، بازار را تعطیل و تمیز کردند و مقامات چینی با درخواست‌های کارشناسان بهداشت جهانی برای تحقیق عمیق‌تر در مورد منشاء ویروس همکاری نکرده‌اند. علاوه بر این، برخی از محققان در موسسه ویروس شناسی ووهان در حال انجام این کار بودند تحقیق “بهره از عملکرد”. (به این معنی که در حال آزمایش با پاتوژن‌ها به گونه‌ای بود که می‌توانست آنها را خطرناک‌تر کند) روی کروناویروس‌ها. دانشمندان موسسه ووهان وجود نشت آزمایشگاهی و وجود هیچ ویروسی با کد ژنومی دقیق SARS-CoV-2 در آزمایشگاه آنها را رد می کنند.

منشاء COVID-19 یک بحث علمی مداوم است. می نویسد کاتلین جتلینا، اپیدمیولوژیست و مشاور ارشد علمی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده. اجماع علمی به نتیجه نرسیده است. همه ما می‌توانیم موافق باشیم که بازار ووهان یک رویداد تقویت‌کننده (یعنی فوق‌العاده پخش‌کننده) بود، اما فکر نمی‌کنم هرگز بدانیم چگونه به آنجا رسیده است، زیرا فرصت را برای داده‌های حیاتی از دست داده‌ایم.»

و تاریخ حاکی از این است که احتمال وقوع حادثه ای در موسسه ووهان وجود دارد.

یانگ در کتاب خود می نویسد: «برخی از دانشمندان نخبه جهان یک تصادف آزمایشگاهی را یک احتمال بسیار واقعی و وحشتناک می بینند. آنها می دانند که مردم چه چیزی را نمی دانند. حوادث آزمایشگاهی با فرکانس تکان دهنده اتفاق می افتد. حتی در بهترین آزمایشگاه‌های دنیا.»

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزارش یانگ و اینکه چرا باید به طور جدی با نشت آزمایشگاهی برخورد کرد، پنجشنبه آینده در ساعت 2 بعد از ظهر به وقت شرقی به من بپیوندید تا در یک وبینار رایگان با یانگ، که در مورد کتابش صحبت خواهد کرد.

برای منابع بیشتر در مورد پوشش این موضوع، بررسی کنید این برگه راهنمایی.