انجمن خبر آنلاین کتاب راهنمای اطلاعات نادرست COVID-19 2023 را منتشر کرد


عکس توسط Obi – @pixel7propix از طریق Unsplash

در طول سه سال گذشته، من به طور مستمر به دنبال اطلاعات و منابع تازه و به‌روز برای کمک به افزایش پوشش COVID-19 شما بوده‌ام.

مورد جدیدی که اخیراً توجه من را به خود جلب کرده است کتاب راهنمای اطلاعات نادرست COVID-19 (2023)، تولید شده توسط انجمن خبرآنلاین، که نماینده روزنامه نگاران دیجیتال و متخصصان رسانه است.

کتاب بازی، ویرایش شده توسط خبرنگار آزاد مستقر در شیکاگو مینا تیروونگادام، به خوبی تحقیق شده و استفاده از آن آسان است. هدف این برنامه کمک به خبرنگاران جدید برای سرعت بخشیدن به پوشش COVID خود است و به عنوان راهنمایی برای خبرنگارانی است که در آینده شرایط اضطراری بهداشت عمومی را پوشش می دهند. برگه راهنمایی بر اساس نسخه قبلی منتشر شده توسط ONA در سال 2021 ساخته شده است و توسط گروهی از روزنامه نگاران برای کمک به خبرنگاران ایجاد شده است تا مشخص کنند کدام آژانس های بهداشت عمومی معتبرترین اطلاعات را در مورد همه گیری دارند.

Thiruvengadam گفت: «برای این به‌روزرسانی، گزارش‌های زیادی انجام دادم – با کارشناسان تماس گرفتم، پیشنهادات سهامداران را جمع‌آوری کردم، اطلاعات گوگل و غیره». «من همچنین مانند یک اتاق خبر محلی به منبع نزدیک شدم. اگر من یک روزنامه‌نگار تازه کار هستم که می‌خواهم بخشی از این داستان را پوشش دهم، به چه چیزی نیاز دارم تا به سرعت عمل کنم؟»

قدردانی می‌کنم که برگه راهنمایی با یادآوری شروع می‌شود که داستان همه‌گیری تمام نشده است و سه سوال وجود دارد که خبرنگاران باید بدون توجه به داستانی که می‌نویسند، بپرسند:

  • «آیا این وضعیت واقعی و مهم است، یا من منابعی را که ممکن است انگیزه‌های پنهانی داشته باشند، انتخاب کنم؟
  • آیا من به صحت گزارش خود اطمینان دارم یا برای بدست آوردن چیزی قبل از مسابقه عجله دارم؟
  • آیا من چیزی را که نباید فقط با پوشاندن آن مشروعیت می بخشم؟

دیگر منابع خوب در راهنما شامل نحوه انتخاب یک متخصص قابل اعتماد است پایگاه داده منابع متنوع COVID-19، ابزارهای حقیقت‌سنجی و منابع سواد مخاطب. اگر یک خبرنگار به دنبال ایده هایی در مورد چگونگی تنظیم داستان برای جامعه محلی خود است، راهنما به مطبوعات آزاد چاتانوگا تایمز و استراتژی آنها برای علاقه مند نگه داشتن خوانندگان به پوشش COVID اشاره می کند.

همچنین منبعی برای پوشش طولانی مدت کووید وجود دارد که Thiruvengadam فکر می کند پوشش کافی دریافت نمی کند. (افشای کامل: در راهنمای Thiruvengadam، برگه راهنمایی تارا هال و من گنجانده شده است. با همکاری AHCJ در مورد پوشش طولانی COVID در پایان سال 2022.)

او نوشت: «فکر می‌کنم بزرگ‌ترین شگفتی این است که پوشش‌های کمی در مورد کووید طولانی مدت، به‌ویژه از اتاق‌های خبری محلی و افراد آسیب‌دیده مشاهده می‌کنم». نگاهی به این داستان مهم 20 آوریل بیندازید که توسط ریچل کورز از STAT و بتسی لادیهتز از Covid-19 Data Dispatch نوشته شده است به نام:NIH یک میلیارد دلار برای تحقیقات طولانی Covid سرمایه گذاری کرده است – با چیزهای کمی برای نشان دادن آن.

و برای پایان دادن به این پست، می‌خواستم یک درخواست به اعضای AHCJ ارائه کنم: من سال 2021 خود را به‌روزرسانی می‌کنم. ابزار ضروری گزارشگر کووید-19و من از نظرات شما سپاسگزارم. چه منابعی را از دست داده ام؟ لطفا ایده های خود را به infectiousdiseases@healthjournalism.org.