ویرایشگر فناوری اطلاعات سلامت روندهای برتر را در سال 2023 به اشتراک می گذارد


کالین هونگ

خبرنگاران در سال 2023 باید به دنبال چه روندهای سلامت فناوری اطلاعات باشند؟ من با کالین هانگ، مدیر ارشد بازاریابی و سردبیر صحبت کردم بهداشت و درمان IT امروز، برای بینش

هانگ گفت، امسال به دنبال بیمارستان‌هایی باشید که فرش قرمز پهن کنند تا بیماران را به فضاهای فیزیکی خود بازگرداند و سلامت از راه دور را حقوقی بخشد. نظرات او ممکن است ایده های داستانی بیشتری را برای روزنامه نگاران ایجاد کند.

روندهای تماشای عبارتند از:

بیمارستان‌هایی که روی فناوری‌های مواجهه با بیمار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا آن‌ها را در دسترس قرار دهند. بیماران به دلایل مختلف از جمله ترس از ابتلا به COVID-19 و نگرانی های مالی به طور کامل به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در سطوح قبل از همه گیری بازنگشته اند. اما بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی می‌خواهند مردم برگردند و به درآمد نیاز داشته باشند و مردم به مراقبت نیاز دارند.

هانگ گفت، بیمارستان‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا بازگشت یا قرار ملاقات را برای مردم بسیار بسیار آسان کنند. این شامل سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی می‌شود که به بیماران کمک می‌کند تا بر اساس مکان قرار ملاقات رزرو کنند و از نظر جنسیت، قومیت یا ویژگی‌های دیگر با نوع ارائه‌دهنده‌ای که می‌خواهند ببینند، مطابقت مناسب‌تری داشته باشند.

رشد در برنامه‌های نظارت از راه دور بیمار و بیمارستان در منزل. هانگ گفت، بهبودی بیماران از بیماری ها یا اقدامات در خانه نسبت به بیمارستان امن تر است، به خصوص با کمبود کارکنان فعلی. اما بیمارانی که در خانه بهبود می یابند باید تحت نظر باشند.

هانگ گفت، بسیاری از بیمارستان ها با فروشندگان نظارت از راه دور بیمار همکاری می کنند که نه تنها فناوری را ارائه می کنند، بلکه خدماتی را که در کنار آن ارائه می شود، ارائه می دهند. شرکت‌ها به بیماران کمک می‌کنند تا فناوری‌ها را راه‌اندازی کنند، آنها را به Wi-Fi متصل کنند و اطمینان حاصل کنند که داده‌های مناسب اندازه‌گیری شده توسط دستگاه‌ها مستقیماً به پرونده‌های پزشکی الکترونیکی ارسال می‌شود.

اتاق‌های بیمارستان حاوی دستگاه‌های متصل بیشتری هستند. همانطور که در مورد آن نوشتم، “بیمارستان های هوشمند” مملو از فناوری برای مراقبت و راحتی از بیمار است یک پست استوری در سال گذشتههانگ گفت، بخشی از یک روند بزرگتر در سراسر اینترنت چیزهای پزشکی هستند. اتاق‌های بیماران دستگاه‌های متصل بیشتری از جمله تلویزیون، تخت، پمپ تزریق، قطب IV، چراغ‌ها، ترموستات و موارد دیگر خواهند داشت که می‌توان آن‌ها را به صورت مرکزی در میز پرستاری یا با دستورات صوتی در اتاق‌ها کنترل کرد. مهم‌تر از همه، دستگاه‌هایی برای نظارت بر بیمار هستند، مانند حسگرهای تخت که می‌توانند برخاستن یا چرخش بیمار یا ایجاد زخم فشاری را ردیابی کنند. این اطلاعات به سیستم‌های مرکزی و پرونده‌های الکترونیک سلامت ارسال می‌شود. همچنین به دنبال مواردی مانند مانیتورهای مچی و مانیتورهای بی سیم EKG باشید.

او گفت و بیمارستان‌ها اذعان می‌کنند که بیماران به راهی برای ارتباط با عزیزان خود از طریق WIFI پیشرفته برای تلفن‌های همراه شخصی یا فناوری‌های ویدئویی نیاز دارند.

حقوقی کردن سلامت از راه دور. هانگ گفت: استفاده از سلامت از راه دور به اوج خود کاهش یافته است، و حتی با وجود اینکه دولت فدرال بازپرداخت خدمات درمانی از راه دور را تا پایان سال 2023 تمدید کرد، برخی از بیماران مشتاق بازگشت به مطب پزشکان هستند و برخی از پزشکان می خواهند که بیماران خود را شخصا بازگردانند.

او گفت: «مطمئن نیستم که چیز مجازی واقعاً برای هر نوع مراقبتی جواب داده باشد. ما در واقع با استفاده از سلامت از راه دور هوشمندتر شده ایم. قبل از آن تنها جایگزین بود. اکنون ما می بینیم که سلامت از راه دور واقعاً در کجا ارزش افزوده و تفاوت ایجاد می کند.” در مناطق دیگر، استفاده در حال کاهش است.

پزشکان همچنین به این فناوری عادت کرده‌اند که اگر فقط برای تجدید نسخه به بیمار مراجعه می‌کنند یا او را در طول بهبودی پس از جراحی معمول زیر نظر می‌گیرند، ممکن است همچنان سلامت از راه دور را انتخاب کنند.

ادغام برنامه های هوش مصنوعی در گردش کار و وظایف اداری. هانگ گفت: هوش مصنوعی مرتبط با جریان کار “قطعاً در سال 2023 شاهد رونق بزرگی خواهد بود.” به عنوان مثال، یک برنامه هوش مصنوعی برای رادیولوژی ممکن است تصاویری را که ممکن است حاوی تومور باشند علامت گذاری کند، بنابراین بررسی رادیولوژیست از آن اسکن ها در اولویت قرار می گیرد.

او گفت: «بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی که به پزشکان کمک می‌کنند تا گام‌های غیرضروری در جریان کار را حذف کنند، با توجه به کمبود نیروی کار که ما با آن مواجه هستیم، بسیار داغ خواهند بود. این شامل استفاده از هوش مصنوعی برای مناطقی مانند صورت‌حساب، ادعاها و زمان‌بندی می‌شود.

با این حال، هوش مصنوعی در این مرحله ممکن است هنوز برای تشخیص بالینی آماده نباشد، هانگ هشدار داد: «واقعاً فکر نمی‌کنم هنوز از آن پل عبور کرده باشیم، جایی که به هوش مصنوعی اجازه دهیم برای ما تشخیص بدهد، اما کمک‌های هوش مصنوعی خوب خواهد شد.»

افزایش بالقوه در درمان دیجیتال هانگ درباره فناوری‌ها و مداخلات درمانی تجویز شده توسط یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی که از نرم‌افزار، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر فناوری‌ها برای تکمیل درمان یک بیماری یا شرایط استفاده می‌کنند، گفت: این یک صنعت در حال انفجار بزرگ است، به‌ویژه برای سلامت رفتار.

با این حال، او هشدار داد: «داده‌های کافی برای دانستن من وجود ندارد، آیا این موضوع برای دهه آینده اتفاق خواهد افتاد؟ یا چیزی مانند سلامت از راه دور، که می دانیم در مناطق خاصی کار می کند. فقط تعداد زیادی از آنها در حال حاضر ظاهر می شوند.” او گفت که قطعاً در سال 2023 شاهد رشد خواهیم بود، اما اینکه آیا اثربخشی را می بینیم یا نه، باید دید.

تداوم حوادث امنیت سایبری هانگ گفت: متأسفانه سال 2023 به دو دلیل احتمالاً نقض های بیشتری را به همراه خواهد داشت: بیمارستان ها اهداف نرمی هستند و اغلب موقعیت های مرگ و زندگی را نشان می دهند. بنابراین احتمال اینکه حداقل به فکر پرداخت دیه باشند بیشتر است. و به لطف گزارش های خبری، “همه می دانند که بیمارستان ها به اندازه کافی در این زمینه هزینه نکرده اند.”

در سال 2023، سیستم‌های بهداشتی احتمالاً در امنیت سایبری سرمایه‌گذاری بیشتری خواهند کرد، نه فقط برای اطمینان از اینکه مراکز پزشکی دارای فایروال‌های مناسب هستند، بلکه در فرآیندهایی برای اطمینان از دانلود آخرین وصله‌های امنیتی برای دستگاه‌ها، حفظ موجودی دستگاه‌ها، و اطمینان از فرآیندهای پشتیبان‌گیری و بازیابی در جای خود هستند.

منابع اضافی

  • پیش بینی های IT مراقبت های بهداشتی 2023 – یک قسمت پادکستی که در آن هانگ و جان لین، بنیانگذار و سردبیر Healthcare IT Today، پیش‌بینی‌های خود را برای امسال مورد بحث قرار می‌دهند.
  • پیش بینی های فناوری اطلاعات سلامت 2023 – مجموعه ای از پیش بینی های سلامت IT از Healthcare IT Today در زمینه هایی مانند سلامت از راه دور، برابری سلامت و امنیت و خطر