اعضای هیأت از «پیش‌بندی» مشترک برای توقف اطلاعات نادرست سمی حمایت می‌کنند


لورن وبر، گزارشگر و ناظم پنل واشنگتن پست، با کریستن بیبینز-دومینگو، سردبیر JAMA و یکی از مجریان، همکار ارشد بنیاد خانواده کایزر، ایروینگ واشنگتن، گفتگو می کند.اطلاعات نادرست بدخیم: جست و جوی میزگرد «درمان» و ضیافت ناهار جوایز در HJ23 در سنت لوئیس. دومین پانل، گارث گراهام، MD، رئیس جهانی مراقبت های بهداشتی و بهداشت عمومی در Google/YouTube، تصویری ندارد، اما از طریق Zoom شرکت کرده است. (عکس از Zachary Linhares)

سردبیر JAMA، دانش علمی با اطلاعات غلط ریشه‌دار قابل مقایسه نیست کریستن بیبینز-دومینگو، دکتر، به یک جمعیت ناهار در Health Journalism 2023 در روز شنبه، 11 مارس در سنت لوئیس گفت. فقط به ایورمکتین نگاه کنید.

JAMA اخیرا منتشر کرده است چهارمین کارآزمایی بزرگ و تصادفی شده برای پیدا کردن اینکه داروهای ضد انگلی علائم COVID را بهبود نمی بخشد. با این حال، Bibbins-Domingo گفت که آگاه است که هیچ مدرکی با کیفیت بالا نمی‌تواند ادعاهای مداوم مبنی بر اینکه ایورمکتین یک درمان معجزه‌آسا برای کووید است را رد کند. در عین حال، او گفت، وقتی محققان به مطالعه آنچه که بسیاری آن را علم ثابت می‌دانند ادامه می‌دهند، سؤالات اخلاقی مطرح می‌شود.

وقتی در این مرحله از بیماری همه گیر یک کارآزمایی بر روی ایورمکتین منتشر می کنید، با دو واکنش مواجه می شوید: «چرا در دنیا آزمایشی روی ایورمکتین منتشر می کنید؟ ما از قبل پاسخ آن را می دانیم. او گفت: “چرا این محاکمه را منتشر می کنید زیرا این محاکمه از همه این جهات ناقص است و من را راضی نمی کند.”

او و گارث گراهام، MD، پانلیست، رئیس جهانی مراقبت های بهداشتی و سلامت عمومی در Google/YouTube، توافق کردند که شرکت‌های فناوری و مجلات پزشکی – همراه با سایر ارتباطات سلامت مانند روزنامه‌نگاران – باید به روش‌های جدید برای مقابله با دروغ‌های مضر قبل از گلوله برفی همکاری کنند.

آنها سخنرانان برجسته یک میزگرد با عنوان “اطلاعات نادرست بدخیم: جست و جوی یک “درمان” بودند که توسط همکار ارشد بنیاد خانواده کایزر، ایروینگ واشنگتن و خبرنگار واشنگتن پست، لورن وبر، مدیریت شد. ناهار نیز تجلیل شد دریافت کنندگان جوایز 2022 برای برتری در روزنامه نگاری مراقبت های بهداشتی.

گراهم، متخصص قلب و عروق و کارشناس بهداشت عمومی، «پیش‌بانکینگ» یا هشدار دادن به افراد در مورد اطلاعات نادرست احتمالی قبل از مواجهه با آن. او با استناد به قدرت ماندگاری مقاله لنست در سال 1998، که بعداً پس گرفته شد، گفت که وقتی اطلاعات نادرست ریشه می‌گیرد، حذف آن دشوار است.

او گفت: «گاهی اوقات وقتی با این سفر اطلاعاتی، این تحویل اطلاعات، در بازی دیر می‌شوید، مردم واقعاً به نوعی سخت‌گیر می‌شوند» تا متوجه نادرستی شوند.

وی افزود: «سؤال واقعی این است: چگونه می‌توانیم آن روایت‌های مفهومی را زودتر در گفتگو شکل دهیم؟»

گراهام گفت که اطلاعات نادرست در حال ظهور در انجمن هایی مانند بخش نظرات مقالات قابل تشخیص است. او گفت: «شما خیلی زود متوجه می‌شوید که سؤالات و افکار در سراسر اکوسیستم در حال نفوذ هستند. این زمانی است که باید پیش‌بانکینگ شروع شود.

روایات بی اساس – مانند رسانه های اجتماعی ادعا می کند که Bibbins-Domingo اضافه کرد که یک واکسن کووید باعث شد که دامار هملین ایمنی بوفالو بیلز در زمین سقوط کند – تمایل دارد به روش های قابل پیش بینی بازی کند. متخصص داخلی عمومی و اپیدمیولوژیست بیماری های قلبی عروقی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو. این ممکن است به پلتفرم های آنلاین و روزنامه نگاران فرصتی برای مداخله بدهد.

او گفت: «وقتی شروع به نگاه کردن به آن‌ها می‌کنید، این الگوها را می‌بینید.

گراهام با نامیدن همکاری «مرکز» یک پاسخ مؤثر، از روزنامه‌نگاران دعوت کرد تا در تلاش برای ایجاد «ارتباطات بزرگ‌تری که می‌تواند به سرعت در اطراف انتشار اطلاعات نادرست تکامل یابد» با او تماس بگیرند.

بیبینز-دومینگو گفت، به نوبه خود، محققان می توانند کار بهتری را در پیش بینی نحوه درک عموم از کار خود انجام دهند و مجلات می توانند یافته ها را برای مخاطبان گسترده تر تنظیم کنند و “ابزار” را برای مبارزه با بازیگران بد – از جمله پزشکان – که دروغ پخش می کنند ارائه دهند.

با این حال، او اذعان کرد که هنوز در حال کار کردن «صدای» مناسب برای مجله خود است، که «در این نوع تلاش‌های بی‌حرمتی به‌عنوان نماینده مؤسسه پزشکی، نماینده مؤسسه دارویی، نقد می‌شود».

گراهام گفت علیرغم پتانسیل گسترش شبکه های اجتماعی به صورت دسته جمعی، گراهام گفت که قدردان این است که چگونه اطلاعات دقیق بیماران را توانمند می کند.

او با برانگیختن خنده گفت: “من قبلا از دکتر گوگل متنفر بودم و اکنون به معنای واقعی کلمه دارم دکتر گوگل می شوم.”

در طول بخش جوایز برنامه، 42 خبر در 14 دسته گزارش شامل صدا، ضرب و شتم، تجارت، مصرف کننده/ویژگی، خط مشی سلامت، تحقیق، بهداشت عمومی، دانشجو و تجارت شناخته شد.