مجموعه گزارش‌ها خطرات انتقال کانکتیکات به مراقبت از سالمندان را در خانه نشان می‌دهد


جنا کارلسو و دیو آلتیماری، خبرنگاران با The Connecticut Mirror

توانمندسازی بیشتر آمریکایی‌ها برای زندگی آخرین سال‌های زندگی‌شان در خانه باید برد-برد باشد و به افراد مسن‌تر آسایش محیطی آشنا را بدهد و در عین حال در هزینه‌های برنامه‌های دولتی برای مراقبت‌های پرهزینه در خانه سالمندان صرفه‌جویی کند.

اما در کانکتیکات، یک برنامه ایالتی برای افزایش تعداد ساکنین مراقبت های طولانی مدت در Medicaid که در خانه های خود باقی می مانند، مسیری سخت را دنبال کرده است.

در یک مجموعه چهار قسمتی، آینه کانکتیکات نشان داد که وضعیت ایالت چگونه است صنعت مراقبت از خانه به سرعت در حال رشد است با استفاده از کارگران مزمن کم دستمزد با نظارت اندک عمل می کند. برخلاف استانداردهای کارمندان خانه سالمندان و دستیاران بهداشتی در خانه، ایالت فاقد فرآیند صدور مجوز برای کارگرانی است که توسط آژانس‌های همراه خانه‌دار یا HCAs استخدام می‌شوند.

گزارشگران جنا کارلسو و دیو آلتیماری بیش از 75 شکایت علیه این آژانس‌ها را که بین سال‌های 2018 تا 2020 به بخش حمایت از مصرف‌کننده ایالت ارسال شده بود، بررسی کردند و دریافتند «حداقل 12 مورد که در آن کارمندان HCA به اتهام دزدی از مشتریان خود دستگیر شده‌اند. ده ها یافته توسط بازرسان DCP از آژانس هایی که به طور معمول خدمات ارائه شده را به اشتباه تبلیغ می کردند و هفت شکایت از مشتریانی که برای ساعت ها تنها ماندند.

آنها سیستمی را یافتند که برای مصرف کنندگان دشوار است و به دلیل کمبود مسکن و حمل و نقل و فرآیند تأییدی که به طور ناخواسته برخی از افراد را به خانه های سالمندان هدایت می کند، با مشکل مواجه می شود. این مجموعه چالش‌های گسترده‌تری را در مورد جمعیت رو به رشد سالمندان و نابرابری‌ها در گزینه‌های مراقبت از قبیل کمبود امکانات زندگی کمکی در جوامع غیر سفیدپوست و غیر مرفه

در اینجا مصاحبه AHCJ “چگونه انجامش دادم” با کارلسو و آلتیماری است. پاسخ ها برای اختصار و وضوح ویرایش شده اند.

چه چیزی شما را به پوشش این انتقال در ساختار مراقبت از سالمندان علاقه مند کرد؟

کارلسو: در سال اول همه‌گیری، دیو و من هر دو ویرانی خانه‌های سالمندان را پوشش دادیم. آسایشگاه های سالمندان کانکتیکات به ویژه آسیب دیدند. فکر می‌کنم ما شروع به تعجب کردیم که این سیستم چقدر برای افراد در خانه‌های سالمندان کار می‌کند، و از آنجا آن را به سیستم مراقبت از سالمندان گسترش دادیم.

آلتیماری: زمانی که کووید شیوع پیدا کرد، من در واقع در هارتفورد کورانت کار می کردم، جایی که من و جنا برای اولین بار با هم کار کردیم. من در ژانویه 2021 به Mirror آمدم. جنا این حس را داشت که داستان بزرگتری درباره آینده پیری وجود دارد.

چگونه تصمیم گرفتید روی این موضوع تمرکز کنید؟

کارلسو: ما برای شروع یک شبکه بسیار گسترده ایجاد کرده بودیم و از آن چیزی که مفید بود پیدا کردیم. بسیاری از آن‌ها بر این موضوع متمرکز بود که دولت چقدر برای این جمعیت که قبلاً تا حد زیادی افزایش یافته و قرار است در 20 سال آینده به شدت افزایش یابد، آماده بوده یا نه.

آلتیماری: من فکر می‌کنم در ابتدا بیش از 40 مصاحبه انجام دادیم، مصاحبه با ارائه‌دهندگان خانه سالمندان، افراد خانه سالمندان، مسائل آژانس همراه در خانه، که واقعاً کاملاً آشکار شد. بخشی از آن از یک ممیزی دولتی که نشان داد نظارت بسیار کمی وجود دارد.

پروژه چقدر طول کشید؟

کارلسو: بیش از یک سال بود. بخشی از آن پیچیدگی پروژه بود، بازوهای ما در اطراف سیستم، و رک بودن، بخشی از آن مسئله من بود. زمانی که به دلیل یک بیماری و سپس یک عمل جراحی به چیزی نزدیک می‌شدیم که فکر می‌کردیم ممکن است بازه زمانی انتشار باشد، من برای چند ماه بیرون بودم. تا زمانی که من برگشتم، در اواسط جلسه قانونگذاری بودیم و باید دوباره جمع می شدیم.

آلتیماری: اساساً مجبور بودیم به عقب برگردیم و بسیاری از مصاحبه هایمان را دوباره انجام دهیم.

خیلی تغییر کرده بود؟

آلتیماری: با خانه های سالمندان، رک و پوست کنده به دلیل داستان هایی که ما در این دوره انجام دادیم، خیلی چیزها تغییر کرد. ما یک داستان بزرگ در مورد یکی از بزرگترین شرکت های خانه سالمندان در کانکتیکات و تمام مشکلاتی که داشتند قانونگذار به آن توجه کرد. به یکباره خانه های سالمندان به یک موضوع داغ تبدیل شد. زمان زیادی طول کشید تا آن را منتشر کنیم، اما زمانی که در نهایت این کار را انجام دادیم، در واقع زمان بسیار خوبی بود.

به نظر شما بزرگترین چالش چه بود؟

کارلسو: برای من، این پیچیدگی محض سیستم بود. من گزارش‌دهی انجام داده بودم و فکر می‌کنم دیوید گزارش‌هایی را درباره خانه‌های سالمندان انجام داده بود، اما متوجه نشدم که چقدر لایه‌های مختلف وجود دارد، چقدر برنامه‌های مختلف، مکانیسم‌های مالی متفاوت وجود دارد.

آلتیماری: من فکر می کنم سازماندهی یکی از بزرگترین کارهاست. همانطور که گفتم، ما احتمالاً چندین بار با بیش از 40 نفر مصاحبه کردیم.

توصیه های شما برای خبرنگارانی که می خواهند مشکلات مربوط به مراقبت از سالمندان در ایالت های خود را پوشش دهند، چیست؟

کارلسو: من فکر می کنم که نه تنها جذب افرادی که سیستم را در سطح ایالتی مدیریت می کنند، بلکه جذب افرادی که تحت تأثیر قرار می گیرند نیز بسیار مهم است. مهم این بود که افرادی که در مسیریابی سیستم مشکل داشتند و مایل به ماندن در مراقبت های خانگی بودند، مهم بود.

آلتیماری: اگر ایالت شما دارای یک بازرس مراقبت های طولانی مدت مانند ما، او منبع بزرگی برای هدایت ما به سمت افراد در صنایع مختلف بود. با ماجرای آژانس‌های همراه خانگی، احکام بازداشت و سوابق دادگاه وجود داشت که ما از آنها برای تقویت داستان استفاده می‌کردیم. همچنین فکر می کنم نه تنها صحبت با افرادی که در برخی از این امکانات زندگی می کنند، بلکه با صاحبان خانه های سالمندان نیز مهم است. این زنجیره‌های ملی و همچنین کسب‌وکارهای خانوادگی وجود دارند که شاید دیدگاه متفاوتی نسبت به چیزها داشته باشند.

یکی از جنبه‌های غیرمعمول گزارش شما این است که به همراهان خانه تغییر می‌کنند. آیا این بخشی از یک روند ملی به دور از مراقبت نهادی است؟

کارلسو: هر ایالتی که فکر می کنم با این چالش مواجه است، ما آن را می نامیم اندازه مناسب. ما شاهد متراکم شدن خانه‌های سالمندان بوده‌ایم، زیرا تعداد بیشتری از مردم به مراقبت‌های خانگی روی آورده‌اند. مطمئناً این موضوعی است که خبرنگاران در هر ایالت می توانند به آن نگاه کنند. چه تاثیری بر موسسات دارد؟ این موضوع چگونه بر جایی که دولت بودجه خود را هدایت می کند تأثیر می گذارد؟ و ایالت ها چقدر برای این جمعیت در حال رشد مسن مناسب یا آماده هستند؟

آلتیماری: کانکتیکات یک ایالت قدیمی‌تر است و من فکر می‌کنم که ما یک عالم کوچک از آنچه در سراسر کشور اتفاق می‌افتد هستیم.

آیا نکات دیگری برای منبع یابی دارید، به خصوص در مورد آن قطعه همراه خانگی؟

آلتیماری: مراقب چیزهایی باشید که در دادگاه اتفاق می افتد. گاهی اوقات شکایت هایی علیه هر شرکتی مطرح می شود. به عنوان مثال، اگر مرگی وجود داشته باشد، یا اگر موردی وجود داشته باشد که در آن سوء استفاده وجود داشته باشد. مواردی نیز وجود دارد که افراد دستگیر شده اند. بسیاری از اوقات این اتهام سرقت یا چیزی شبیه به آن است، و اگر مواردی را پیدا کنید که می توانید سوابق دادگاه را دریافت کنید، می توانید به مواردی بیش از تلاش برای رفتن از طریق یک آژانس دولتی دسترسی پیدا کنید. من در واقع از بخش حمایت از مصرف کننده برای تمام تحقیقات آنها FOI خواستم. مدت زیادی طول کشید تا آنها را به من بدهند، اما حداقل به من سرنخ هایی داد و به این ترتیب چندین پرونده قضایی پیدا کردم.

در خانه‌های سالمندان هم همین‌طور است – نه به این تعداد، زیرا پس از شیوع کووید، خانه‌های سالمندان مصونیت [from civil liability]، اما موارد بالقوه سوء استفاده را پیدا کردیم. با آتنا بودند چندین پرونده قضایی تشکیل شده است. در واقع یک تحقیق قتل در یکی از مراکز آنها وجود داشت. وجود داشت دعوای حقوقی اقامه شده توسط مؤسسات کاریابی موقت که شرکت پرداخت نکرده است.