مصرف زیاد الکل می تواند خطر از دست دادن عضلات را افزایش دهد


طبق تحقیقات، مصرف زیاد الکل می تواند از دست دادن عضله و خطر سستی را در آینده در زندگی افزایش دهد. این مطالعه با مدل‌سازی آماری نشان می‌دهد که افرادی با کمترین حجم عضلانی روزانه 10 واحد الکل یا بیشتر یا تقریباً 1 بطری شراب مصرف می‌کردند.

محققان اندازه بدن را اندازه گرفتند زیرا افراد بزرگتر توده عضلانی بیشتری دارند. عوامل دیگری نیز در نظر گرفته شد که شامل فعالیت بدنی و مصرف پروتئین می‌شود.

نتایج، بیشتر در افراد 50 و 60 ساله، نشان دهنده یک دلیل دیگر برای کاهش مصرف الکل است. از دست دادن عضلات با افزایش سن منجر به ضعف و ضعف در زندگی بعدی می شود.

مصرف الکل یک عامل خطر قابل تغییر قابل توجه برای تعداد زیادی از شرایط است، بنابراین محققان می خواستند در مورد ارتباط بین مصرف الکل و سلامت ماهیچه ها با افزایش سن بیشتر تعیین کنند.

محققان داده‌های Biobank بریتانیا، پایگاه داده‌ای از اطلاعات سلامت و سبک زندگی از 500000 نفر را تجزیه و تحلیل کردند. داده های تقریباً 200000 فرد بین 37 تا 73 سال مورد بررسی قرار گرفت.

آنها میزان مصرف الکل شرکت کنندگان را بررسی کردند و آن را با توده عضلانی که داشتند، با توجه به اندازه بدن شرکت کنندگان مقایسه کردند.

موارد دیگری مانند میزان پروتئین مصرفی، سطح فعالیت بدنی و سایر عواملی که ممکن است در میزان عضله آنها تفاوت ایجاد کند نیز در نظر گرفته شد.

اکثریت افراد در دهه 50 و 60 زندگی خود بودند. مشخص شد که افرادی که مقدار زیادی الکل مصرف می‌کنند، با در نظر گرفتن اندازه بدن و سایر عوامل، میزان عضلات اسکلتی در مقایسه با افرادی که کمتر مصرف می‌کنند، کاهش یافته است.

زمانی که افراد روزانه 10 واحد یا بیشتر مصرف می کردند، که برابر با 1 بطری شراب یا 4 یا 5 لیوان است، این مسئله به یک مسئله تبدیل شد.

توده عضلانی و مصرف الکل به صورت مقطعی در افراد به طور همزمان اندازه گیری شد، بنابراین نمی توان ارتباط علی را قطعی کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که الکل می‌تواند تأثیر مضری بر توده عضلانی در سطوح مصرف بالاتر داشته باشد.

از دست دادن عضله با افزایش سن منجر به ضعف و ضعف می شود، بنابراین این دلیل دیگری برای اجتناب از مصرف مقادیر زیاد الکل به طور منظم در میانسالی است.

مصرف زیاد الکل می تواند خطر از دست دادن عضلات را افزایش دهد

عکس پرم پال سینگ تانوار از Pexels

آیا می خواهید از تصاویر ما در سایت خود استفاده کنید؟ برای جاسازی کد روی تصویر کلیک راست کنید