مطالعه: فشار خون بالا در 30 سالگی ممکن است به معنای سلامت مغز ضعیف تر در 70 سالگی باشد


فشار خون

عکس توسط Thirdman از طریق Pexels

آیا فشار خون و تغییرات فشار خون در اوایل بزرگسالی با سلامت مغز در اواخر عمر مرتبط است؟ با توجه به الف مطالعه جدید از UC Davis، پاسخ مثبت است، به خصوص برای مردان.

بسیاری از بزرگسالان جوانتر ممکن است کم توجه کن به مسائلی مانند فشار خون، اما این فرصت خوبی برای خبرنگاران است تا به مخاطبان خود یادآوری کنند که سلامت قلب در هر سنی اهمیت دارد.

در یک مطالعه کوهورت در JAMA Open در 3 آوریل منتشر شد، محققان 427 فرد بالغ 50 سال و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند فشار خون بالا یا افزایش در اوایل بزرگسالی با میانگین حجم ناحیه ای مغز کمتر و تغییرات در ساختار ماده سفید در اواخر زندگی مرتبط است. این ارتباط در برخی از مناطق مغز در مردان نسبت به زنان قوی‌تر بود.

با استفاده از داده ها از مطالعه پیری سالم در آمریکایی های آفریقایی تبار (STAR) و قیصر پیری سالم و تجربیات متنوع زندگی مطالعه (KHANDLE) که شامل افراد بالغ 50 ساله و بالاتر از منطقه خلیج سانفرانسیسکو و دره ساکرامنتو در کالیفرنیا با تنوع نژادی و قومی بود، محققان ارزیابی‌های سلامتی را که بین 1 ژوئن 1964 تا 31 مارس 1985 انجام شد، تجزیه و تحلیل کردند. حجم‌های مغز منطقه‌ای و ماده سفید یکپارچگی (WM) از طریق تصویربرداری رزونانس مغناطیسی بین 1 ژوئن 2017 تا 1 مارس 2022 اندازه گیری شد. ماده سفید رشته های عصبی مغز است که نواحی مختلف مغز را به یکدیگر و به نخاع متصل می کند. طبق گفته کلینیک کلیولند، آسیب به این ناحیه می تواند مشکلاتی در حافظه، تعادل و راه رفتن ایجاد کند.

وضعیت فشار خون بالا (طبیعی، انتقالی یا بالا) در اوایل و اواسط بزرگسالی (میانگین سنی 28.9 و 40.3) ارزیابی شد. محققان سپس به نتایج MRI نگاه کردند، زمانی که شرکت کنندگان به طور متوسط ​​74.8 بودند. در مجموع 263 شرکت کننده (61.6%) زن و 231 (54.1%) سیاه پوست بودند.

در مقایسه با شرکت کنندگانی که فشار خون طبیعی داشتند، آنهایی که فشار خون داشتند و آنهایی که به فشار خون بالا رفتند مغز کوچکتر، قشر پیشانی (مرتبط با تفکر، سازماندهی و برنامه ریزی) و قشر جداری حجم (ادغام حسی و ادراک خود). شرکت کنندگان مبتلا به فشار خون نیز کوچکتر بودند حجم هیپوکامپ، (مرتبط با حافظه کوتاه مدت) بیشتر است حجم های بطنیو سایر تغییرات منفی در حجم مغز. این عوامل با زوال عقل مرتبط هستند.

علاوه بر این، به گفته نویسندگان این مطالعه، محققان دریافتند که تغییرات مغزی در برخی مناطق در مردان قوی‌تر است، که ممکن است به مزایای محافظتی استروژن قبل از یائسگی مرتبط باشد.

این مطالعه شواهد دیگری بر مدیریت شاخص‌های سلامت در اوایل و میانسالی است. نویسندگان خاطرنشان کردند: «این تلاش‌ها به‌ویژه برای گروه‌های اقلیت نژادی و قومی، مانند بزرگسالان آسیایی، سیاه‌پوست و لاتین تبار در ایالات متحده، که در میان آن‌ها بزرگسالان سیاه‌پوست و لاتین تبار خطر نامتناسبی از زوال عقل را تجربه می‌کنند، مهم است. سیاه‌پوستان مسن‌تر در معرض خطر ابتلا به فشار خون هستند و هر سه گروه (آسیایی‌های مسن‌تر، سیاه‌پوستان و بزرگسالان لاتین تبار) در مقایسه با همتایان سفیدپوست خود شیوع پایینی در کنترل فشار خون دارند.

بر اساس CDC، فشار خون بالا یک بیماری شایع اما به راحتی قابل درمان است که تقریباً نیمی (47٪) از بزرگسالان ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان یک تعریف شده است فشار خون سیستولیک بیشتر از 130 میلی متر جیوه یا فشار خون دیاستولیک بیشتر از 80 میلی متر جیوه. (فشار خون طبیعی 120/80 است). فشار خون بالا خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد و سالانه حدود 131 میلیارد دلار برای سیستم بهداشتی ایالات متحده هزینه دارد. فقط حدود یک چهارم بزرگسالان فشار خون بالا خود را تحت کنترل دارند.

منابع