علائم بی خوابی خطر سکته مغزی را در افراد زیر 50 سال افزایش می دهد


بر اساس تحقیقات، افرادی که علائم بی خوابی شامل مشکلات خواب، به خواب رفتن و بیدار شدن زودهنگام دارند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای سکته باشند.

این مطالعه همچنین نشان داد که خطر ابتلا به این بیماری در افراد کمتر از 50 سال بسیار بیشتر است. فقط یک اتصال را نشان می دهد.

طیف گسترده‌ای از درمان‌ها وجود دارد که می‌تواند به افراد کمک کند کیفیت خواب خود را بهبود بخشند، بنابراین تعیین اینکه کدام یک از مسائل خواب منجر به افزایش خطر سکته مغزی می‌شود، می‌تواند به درمان‌های رفتاری یا درمان‌های اولیه برای افرادی که مشکلات خواب را تجربه می‌کنند که ممکن است بعداً خطر سکته مغزی آنها را کاهش دهد، اجازه دهد. در زندگی

این مطالعه شامل 31126 فرد با میانگین سنی 61 سال بود. آنها در زمان شروع مطالعه هیچ سابقه سکته مغزی نداشتند.

از افراد 4 سوال در مورد اینکه چقدر در به خواب رفتن مشکل داشتند، مشکل در بیدار شدن در طول شب، مشکل در بیدار شدن خیلی زود و همچنین ناتوانی در بازگشت به خواب، و همچنین میزان احساس آرامش در صبح روز بعد پرسیده شد.

گزینه های پاسخ در اکثر مواقع، گهگاه یا به ندرت، یا هرگز. نمرات از 0 تا 8 متغیر بود که نمره بالاتر نشان دهنده علائم شدیدتر بی خوابی بود.

سپس افراد به طور متوسط ​​به مدت 9 سال تحت نظر قرار گرفتند. در طول این مدت، 2101 مورد سکته مغزی گزارش شده است.

پس از تنظیم سایر عواملی که می توانند بر خطر سکته مغزی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و سطح فعالیت بدنی تأثیر بگذارند، مشاهده شد که افراد با 1 تا 4 علامت بی خوابی در مقایسه با افراد بدون هیچ گونه علامتی 16 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار داشتند. علائم بی خوابی

از 19149 نفر با 1 تا 4 علامت بی خوابی، 1300 نفر دچار سکته مغزی شدند. از 6282 نفری که هیچ علامتی از بی خوابی نداشتند، 365 نفر دچار سکته مغزی شدند. افرادی که 5 تا 8 علامت بی خوابی داشتند، 51 درصد بیشتر در معرض خطر سکته بودند. از 5695 نفر با 5 تا 8 علامت بی خوابی، 436 نفر دچار سکته مغزی شدند.

رابطه قوی‌تری بین سکته مغزی و علائم بی‌خوابی در افراد کمتر از 50 سال مشاهده شد و در افرادی که 5 تا 8 علامت بی‌خوابی داشتند، تقریباً 4 برابر بیشتر از افراد بدون علائم بی‌خوابی، خطر سکته مغزی داشتند.

از 458 فرد زیر 50 سال با 5 تا 8 علامت بی خوابی، 27 نفر دچار سکته مغزی شدند. افراد 50 ساله یا بالاتر که تعداد علائم بی خوابی یکسانی دارند، 38 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی در مقایسه با افراد بدون علائم بی خوابی بودند. از 654 فرد 50 ساله و بالاتر با 5 تا 8 علامت، 33 نفر دچار سکته مغزی شدند.

این تفاوت خطر بین این 2 گروه سنی می تواند به دلیل افزایش بروز سکته مغزی با افزایش سن باشد. فهرست عوامل خطر سکته مغزی که شامل دیابت و فشار خون بالا می‌شود، می‌تواند با افزایش سن افراد افزایش یابد، که باعث می‌شود علائم بی‌خوابی یکی از عوامل متعدد احتمالی باشد.

این تفاوت نشان می دهد که مدیریت علائم بی خوابی در جوانی می تواند یک رویکرد موثر برای پیشگیری از سکته باشد. این رابطه برای افراد مبتلا به افسردگی، بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت بیشتر شد.

یک محدودیت مطالعه این بود که علائم بی خوابی خود گزارش می شد، بنابراین اطلاعات ارائه شده ممکن است نادرست باشد.

علائم بی خوابی خطر سکته مغزی را در افراد زیر 50 سال افزایش می دهد

عکس از استودیو cottonbro از Pexels

آیا می خواهید از تصاویر ما در سایت خود استفاده کنید؟ برای جاسازی کد روی تصویر کلیک راست کنید