خبرنگار می‌گوید تنهایی و نابرابری سلامتی داستان‌های پس از کووید-19 هستند که باید پوشش داده شوند


فران کریتز

خبرنگار فران کریتز

در طول همه‌گیری، یکی از نشریاتی که برای پاسخ به سؤالاتم در مورد SARS-CoV-2 (ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود) به آن اعتماد کردم، NPR’s “سؤالات متداول کرونا”، که بود یک سنگ بنا از پوشش همه گیری این سازمان خبری.

این بخش به آخرین و فوری ترین سؤالات عمومی پاسخ داد، زیرا درک دانشمندان و پزشکان در مورد ویروس تکامل یافت. روزنامه نگار آزاد فران کریتز یکی از نویسندگان اصلی این سوالات متداول گزارش شده عمیق بود و در مورد موضوعاتی مانند ایمنی سفارش غذای بیرون بری در آوریل 2020 یا اگر بود ایمن برای پرواز بدون ماسک در اوایل سال 2023

از زمان سازمان بهداشت جهانی پایان همه گیری را اعلام کرد به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی در ماه مه، NPR سرعت پرسش‌های متداول خود را کاهش داده و مقالات قدیمی‌تر را بایگانی کرده است. خواندن آرشیو مانند نگاه کردن به تاریخچه چیزی است که مردم بیشتر نگران آن بودند و اگر دانشجوی تاریخ پزشکی هستید ارزش دیدن دارد. به عنوان یکی از راه‌های پایان این مرحله از همه‌گیری، من با کریتز صحبت کردم، او درباره نحوه پوشش دادن این بیماری همه‌گیر در سه سال گذشته و آنچه فکر می‌کند روزنامه‌نگاران باید اکنون پوشش دهند، منعکس شد.

(پاسخ ها برای اختصار و وضوح کمی ویرایش شده اند)

چگونه شروع به نوشتن برای بخش سؤالات متداول کروناویروس NPR کردید؟

مارک سیلور، سردبیر Goats and Soda، وبلاگ سلامت جهانی NPR، در ژانویه 2020 با من تماس گرفت. من و مارک از همکاری در US News & World Report همدیگر را می شناختیم و او گفت: “فران، iTunes می گوید فیلم “سرایت” در حال بالا رفتن در جدول اجاره ای ترین فیلم های خود است. من فکر می کنم مردم نگران این ویروس هستند (در چین). آیا می‌توانیم آنچه را که در «سرایت» (در مورد شیوع بیماری همه‌گیر) اتفاق می‌افتد با آنچه مردم در مورد ویروس در چین می‌دانند مقایسه کنیم؟ و به این ترتیب من به من رسیدم اولین داستان COVID-19 برای NPR و نحوه نوشتن برای بخش پرسش و پاسخ.

برخی از به یاد ماندنی ترین لحظات شما چه بود؟

این پزشکان بودند که در خط مقدم بودند و هر روز خود را در معرض خطر قرار می دادند و مایل بودند با ما صحبت کنند. آنها می خواستند اطلاعات خوبی را در آنجا به دست آورند، بنابراین باید با من صبور باشند، زیرا من در منحنی یادگیری COVID حرکت کردم.. زمانی که می‌توانستند بخوابند یا استراحت کنند یا از خانواده‌هایشان مراقبت کنند و احتمالاً برای خودشان نگران باشند، بسیاری از آنها هنوز هم حاضر بودند برای توضیح ویروس وقت بگذارند. زمانی که زمان واکسن زدن مردم فرا رسید، بسیاری از آنها حتی با بیماران برای دریافت واکسن به آنها کمک کردند، زیرا بیمارانشان ترسیده بودند. شجاعت و سخاوت آنها چیزی است که برای من به یاد ماندنی است.

برای شما، شخصا، چه چیزی را به یاد دارید؟

همش مصرف کننده بود با اینکه اصلا بیرون نمی رفتم ولی بی وقفه کار می کردم. همچنین من یک سال نتوانستم پسر و عروسم را که در اسرائیل زندگی می کنند و نوزاد جدیدشان را ببینم و این واقعاً سخت بود.

برای گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران علاقه‌مند به پزشکان متبحر رسانه‌ای، آیا نام پزشکان سخاوتمندی را که در فهرست تماس‌های شما در طول همه‌گیری همه‌گیر بودند به اشتراک می‌گذارید؟

آنچه من به خبرنگاران پیشنهاد می کنم این است که با انجمن بیماری های عفونی آمریکا و تایلر ویلیامز، شخص رسانه ای آنها تماس بگیرند. می توانید به تایلر برسید twilliams@messagepartnerspr.com.

IDSA کار بزرگی انجام داد و من را با پزشکان بیماری‌های عفونی مرتبط کرد که در سراسر همه‌گیری از هم جدا شدند. دو پزشک عفونی دیگر که من همچنان با آنها صحبت می کنم و با رسانه ها خوب هستند عبارتند از: ویلیام شافنر (استاد بیماریهای عفونی مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت) و امش آدالجا (پژوهشگر ارشد، مرکز امنیت بهداشتی دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ جان هاپکینز).

به نظر شما داستان‌هایی که روزنامه‌نگاران اکنون باید روی آن‌ها تمرکز کنند، از نظر ادامه اثرات موجی همه‌گیری چیست؟

نابرابری های بهداشتی از برخی جهات، همه‌گیری برای افراد فقیر خوب بود، حتی اگر این موضوع خیلی عجیب به نظر برسد. نیویورکر قطعه ای به نام داشت ‘حرکت در’ و آنچه می گوید این است که بسیاری از مردم پول، کوپن غذا، دسترسی به Medicaid دریافت کردند و اکنون با پایان اورژانس بهداشت عمومی، همه اینها از بین می رود. و بنابراین، چه اتفاقی قرار است برای آنها بیفتد؟

و تنهایی داستان دیگری برای نوشتن است. من صحبت کردم با پرتی مالانی رئیس بیماری های عفونی در دانشگاه پزشکی میشیگان، و او به شدت نگران است که بسیاری از مردم هنوز از این ویروس می ترسند و هنوز خود را از سایر افراد جدا می کنند. آنها تنها هستند و برخی ممکن است در نتیجه بیماری همه گیر با مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی دست و پنجه نرم کنند. بنابراین، من فکر می‌کنم تنهایی و تأثیر مداوم این همه‌گیری بر سلامت روان [are issues] ما برای مدت طولانی پوشش خواهیم داد و باید باشیم. و همچنین، در پاییز امسال، بزرگسالان واکسن‌های زیادی برای فکر کردن خواهند داشت، از جمله واکسن‌های آنفولانزا، COVID-19 و RSV. بنابراین، نوشتن داستان‌هایی در مورد واکسن‌هایی که باید دریافت کنید، مهم است.»

_________________________________________________________________________________________________

فران کریتز یک خبرنگار کهنه کار مراقبت های بهداشتی است که برای کووید-19 شکست خورده بود NPR.org و Verywell Health از ژانویه 2020 و ادامه دارد. او زمان خود را بین حومه واشنگتن، دی سی و اورشلیم تقسیم می کند، جایی که او همچنان به گزارش تحقیقات جاری درباره ویروس کرونا ادامه می دهد. کریتز همچنین یکی از همکاران KFF Health News، واشنگتن پست، اتاق خبر کلرادو Trust و Everyday Health است.