بیماران خواهان دسترسی سریع به نتایج آزمایش هستند: ایده های داستانی برای روزنامه نگاران


دکتر در حال مشاهده MRI

عکس از MART PRODUCTION از طریق Pexels

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که چند روز منتظر باشید تا یک پزشک با شما تماس بگیرد و نتایج آزمایش را به شما بدهد یا حتی بدتر از آن، مجبور شده باشید زمانی را در برنامه خود برای مراجعه حضوری پیدا کنید؟ خوشبختانه آن روزها از آن زمان گذشته است یک قانون فدرال در سال 2021 تقریباً تمام نتایج آزمون و سایر اطلاعات را به صورت الکترونیکی در دسترس قرار داد.

نظرسنجی اخیر بیش از 8000 بزرگسال در بهار امسال در JAMA Network Open منتشر شد دریافتند که اکثریت قریب به اتفاق بیماران – 95.7٪ – از دریافت نتایج آزمایش به محض در دسترس بودن از طریق پورتال های امن بیماران آنلاین پشتیبانی می کنند. نقشه‌برداران دریافتند که حتی اگر نتایج آزمایش غیرطبیعی باشد یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی آن‌ها هنوز آن نتایج را بررسی نکرده باشد، صادق است. مطالعه و یک وبینار مرتبط در ماه ژوئن از فدرال دفتر هماهنگ کننده ملی فناوری اطلاعات سلامت الهام بخش ایده های داستان

این نظرسنجی در ماه مه گذشته توسط محققان چهار مرکز پزشکی دانشگاهی انجام شد: مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل. مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس در دالاس؛ دانشگاه کالیفرنیا در دیویس؛ و مرکز پزشکی دانشگاه کلرادو Anschutz. محققان این نظرسنجی را برای 43830 بیمار و مراقبینی که با استفاده از پورتال بیمار به نتایج آزمایشات پزشکی یکی از آن مراکز دسترسی داشتند ارسال کردند. 8139 پاسخ دادند.

برخی از بیماران (7.5٪ از جمعیت مورد مطالعه) گزارش کردند که بررسی نتایج قبل از تماس با آنها توسط یک پزشک مراقبت های بهداشتی باعث افزایش نگرانی می شود، اما افزایش نگرانی در میان پاسخ دهندگانی که نتایج غیرطبیعی دریافت می کردند، شایع تر بود.

یکی از اخطارهای مهم این است که نتایج مطالعه بیشتر از زنان سفیدپوست و میانسالی بود که انگلیسی صحبت می کردند، بنابراین تحقیقات بیشتری برای سایر اطلاعات جمعیتی مورد نیاز است. S. Trent Rosenbloom، MD، MPH، در طول وبینار گفت. روزنبلوم افزود: سوال دیگری که نیاز به مطالعه بیشتر دارد این است که آیا نتایج آزمایش غیرطبیعی برای بیماری‌های جدی مانند سرطان باید متفاوت باشد.

کار با پشت خوک بر روی یک مطالعه 2021 در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت انجام شد و نشان داد که وقتی پزشکان شروع به انتشار نتایج آزمایش بدون تأخیر از طریق پورتال بیمار خود کردند، تعداد بیمارانی که به نتایج دسترسی داشتند چهار برابر شد. روزنبلوم، پروفسور انفورماتیک زیست پزشکی در واندربیلت، اظهار داشت که تعداد پیام‌هایی که بیماران به تیم‌های مراقبت‌های بهداشتی ارسال می‌کنند در عرض شش ساعت پس از مشاهده نتایج دو برابر شده است.

در 27 ژوئن، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آن را منتشر کرد قانون نهایی اجرای مجازات های مسدود کردن اطلاعات، از جمله جریمه تا 1 میلیون دلار برای هر تخلف برای افراد و نهادها. این آژانس در حال تدوین یک قانون جداگانه برای تعیین مجازات برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است.

حتی با وجود قوانین مسدود کردن اطلاعات، مطالعه آوریل 2023 دریافتند که 42 درصد از بیمارستان‌ها همچنان اعمال مسدودسازی اطلاعات را توسط ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، شبکه‌های اطلاعات سلامت یا مبادلات و توسعه‌دهندگان فناوری اطلاعات سلامت گزارش کرده‌اند.

ایده های داستانی از وبینار

شان بینا، معاون دسترسی و تجربه بیمار در Epic، گفت: در میان سیستم‌های بهداشتی که از Epic به عنوان سیستم پرونده الکترونیک سلامت خود استفاده می‌کنند، حدود 93 درصد از نتایج آزمایش ظرف 24 ساعت ارسال شد و 97 درصد در عرض 14 روز خارج شدند. وبینار او گفت: «بیماران در سطحی به نتایج خود دسترسی پیدا می‌کنند که از نظر تاریخی هرگز در گذشته در دسترس نبوده است. حدود 77 درصد از نتایج آزمایش توسط بیماران در پورتال های بیمار بررسی می شود و حدود 90 درصد از تمام یادداشت های کلینیک برای بیماران منتشر می شود.

شرکت کنندگان در وبینار وزارت بهداشت و خدمات انسانی ژوئن جنبش حمایت از دسترسی بیماران به اطلاعات بهداشتی در پی قانون جدید را مورد بحث قرار داد. اطلاعات و روندهای ذکر شده توسط اعضای میزگرد پیشنهاداتی را ارائه می دهد که روزنامه نگاران می توانند در نظر بگیرند:

  • دسترسی فوری به نتایج آزمایش به بیماران این امکان را می‌دهد تا نتایج را در خانه با عزیزان خود مشاهده کنند و برای ویزیت بعدی دکتر خود با سؤالات بهتر آماده شوند.
  • این قانون از انتخاب بیمار برای مشاهده آنلاین نتایج آزمایش یا ادامه دریافت اطلاعات از پزشک خود پشتیبانی می کند.
  • دسترسی فوری به نتایج می‌تواند به بیماران این امکان را بدهد که مراقبت‌های خود را حتی در زمانی که در بیمارستان بستری هستند پیگیری کنند و به مراقبان این فرصت را می‌دهد که در صورت نیاز به ترک بالین بیمارستان برای استفاده از سرویس بهداشتی یا خوردن غذا یا رفتن به خانه، از آنچه در حال رخ دادن است مطلع شوند. شب.
  • اطلاع قبلی از نتایج آزمایش به این معنی است که برخی از بیماران زمان دارند تا قبل از مراجعه بعدی مراقبت های بهداشتی، مراقبت از کودک یا شخصی را برای پوشش یک شیفت کاری پوشش دهند.
  • برخی از پزشکان درگیر «پیش مشاوره» هستند و توضیح می‌دهند که نوع خاصی از آزمایش را سفارش می‌دهند و اینکه چه چیزی ممکن است نشان دهد یا نه تا بیماران آماده شوند.
  • هنوز برخی زمینه ها وجود دارد که باید در آنها پیشرفت کرد. برخی از بیماران در نتایج آزمایش خود خطاهایی پیدا می کنند و برخی دیگر می خواهند اطلاعات دقیق تری برای مقایسه با نتایج قبلی داشته باشند. برخی دیگر تصاویری مانند اسلایدهای آسیب شناسی را می خواهند.
  • پتانسیل هوش مصنوعی یا سایر ابزارهای سلامت دیجیتال چیست؟ به عنوان مثال، اگر کسی نتیجه آزمایش ناراحت کننده ای دریافت کند، آیا یک پرستار یا مددکار اجتماعی در حال حاضر در دسترس است؟ چت بات چطور؟

منابع:

اطلاعات مربوط به مقررات فدرال مسدود کردن اطلاعات: