روزنامه نگاری روایی: چیست، چه چیزی نیاز دارد و چگونه می توان آن را پرداخت کرد


جین ج.  هو، برادی هاگت، پاملا واینتراب

جین سی. هو، برادی هاگت و پاملا واینتراب (تصویر از چپ به راست) در طول یک وبینار در 24 ژوئیه در مورد چگونگی ورود به روزنامه نگاری روایی صحبت خواهند کرد.

روزنامه‌نگاری روایی عالی، خوانندگان را به سفری با صحنه‌ها و شخصیت‌هایی که در یک رمان خوب توسعه یافته‌اند، می‌برد. روزنامه نگاران روایی ماهر از قوس های داستانی، توصیف های واضح و مصاحبه های صمیمی برای جلب و جلب توجه خوانندگان و در عین حال روشن کردن یک موضوع پیچیده استفاده می کنند.

تکمیل یک پروژه روزنامه نگاری روایتی طولانی بسیار خوشحال کننده است، اما تحقیق، گزارش و ارائه آن می تواند زمان و عزم زیادی را ببرد. همینطور پیش نویس های نهایی. پیدا کردن بازاری برای مقاله در وهله اول و درخواست برای کمک هزینه یا کمک هزینه تحصیلی برای تکمیل حقوق معمولی فریلنسری می تواند چالش برانگیز باشد.

وبینار AHCJ دوشنبه آینده، 24 جولای، نکات ارزشمندی را برای نویسندگان مستقلی که می‌خواهند وارد روزنامه‌نگاری روایی طولانی شوند، ارائه خواهد کرد. شاید شما یک فریلنسر هستید که یک پروژه اشتیاق را پرورش می دهید و به دنبال مشاوره در مورد فروش ایده خود به یک ویرایشگر هستید. یا شما یک فریلنسر متمرکز بر اخبار و ویژگی‌ها هستید که همیشه کنجکاو بوده‌اید که برای توسعه و ارائه این نوع داستان چه چیزی لازم است.

برای ثبت نام در وبینار اینجا کلیک کنید.

دو ویراستار باتجربه و یک روزنامه نگار مستقل باتجربه ژانر را تعریف می کنند، در مورد آنچه ویراستاران در یک مقاله روایی طولانی می خواهند بحث می کنند و حس خود را از بازار ارائه می دهند. آنها در مورد اینکه چگونه به طور موثر طرح ها را بسازید با توصیه هایی در مورد میزان تحقیق و گزارشگری که فریلنسرها باید قبل از تماس با سردبیران تکمیل کنند، صحبت خواهند کرد. آنها به سوالاتی در مورد تعهدات احساسی، فکری و زمانی که این نوع روزنامه نگاری نیاز دارد پاسخ خواهند داد. و آن‌ها درباره نرخ‌های پرداخت و اینکه آیا کمک‌های مالی و کمک هزینه‌های تحصیلی برای ارزشمند کردن چنین گزارش‌هایی از نظر مالی لازم است، بحث خواهند کرد.

وبینار با یک جلسه پرسش و پاسخ به مرور زمان به پایان می رسد.

Pamela Weintraub سردبیر ارشد علم و روانشناسی در ایون و سردبیر مشترک در مجله OpenMind. پیش از این، واینتراب سردبیر ارشد، ویراستار ویژگی‌ها و ویراستار اجرایی در مجله دیسکاور بود، جایی که او روایت‌ها و تحقیقات روزنامه‌نگاری طولانی‌مدت را که برنده جوایز و افتخارات متعدد روزنامه‌نگاری شد، اختصاص داد و ویرایش کرد.

برادی هاگت ویرایشگر سازمانی است طیف، جایی که او ویژگی ها و پروژه های طولانی را ویرایش می کند. قبل از پیوستن به اسپکتروم، او به عنوان ویراستار تجاری در نیچر بیوتکنولوژی و سردبیر در سرویس خبری روزانه بیوتکنولوژی BioWorld خدمت می کرد. هوگت دارای مدرک کارشناسی ارشد در روزنامه نگاری و نویسندگی خلاق است و برای نویسندگی داستانی و غیرداستانی خود جوایزی دریافت کرده است.

جین سی هو یک روزنامه‌نگار آزاد مستقر در سیاتل و سردبیری است اخبار کشور. آثار او در نشریاتی مانند Slate، High Country News، سیمی، نشنال جئوگرافیک، اسمیتسونیان، ساینتیفیک امریکن، بیرون و آتلانتیک. او در هیئت مدیره انجمن ملی نویسندگان علوم و The Open Notebook می نشیند.

وبینار با کاوش در عناصر اساسی که روزنامه نگاری روایی طولانی را بسیار قدرتمند می کند، آغاز می شود، و پس از آن بحثی در مورد تدارکات عملی یافتن، تقویت و ارائه ایده ها انجام می شود.

اعضای پانل در مورد دستمزد و اینکه آیا چنین پروژه ای باید یک کار عاشقانه باشد یا اگر یک فریلنسر به کمک هزینه یا کمک هزینه تحصیلی نیاز دارد تا پروژه از نظر مالی ارزشمند باشد، صحبت خواهند کرد.

نکات دقیق در مورد درخواست و دریافت کمک هزینه و کمک هزینه تحصیلی تمرکز این وبینار نخواهد بود، اما نگران نباشید – این موضوع برای وبینار آینده AHCJ در پاییز امسال محفوظ است.

لطفاً سوالات مربوط به وبینار 24 ژوئیه را از قبل به آدرس freelance@healthjournalism.org ایمیل کنید.