چگونه می توان خانواده را در زمانی که یکی از والدین در زندان است حفظ کرد


خانواده را کنار هم نگه دارید

منبع تصویر

دانستن چگونگی حفظ خانواده در زمانی که یکی از والدین در زندان است بسیار مهم است. ایجاد یک پیوند نزدیک در خانواده باعث می شود کودکان احساس امنیت و امنیت کنند. وقتی ساختار خانواده شما قوی باشد، بچه ها به بزرگسالانی با ارزش های محکم تبدیل می شوند. بعلاوه، کودکانی که روابط نزدیک با اعضای خانواده دارند، بیشتر احتمال دارد که روابط مثبتی با افراد دیگر ایجاد کنند. دقیقاً به همین دلیل است که والدین زمان زیادی را صرف ایجاد پیوند خود می کنند. اما وقتی یکی از والدین در زندان به سر می برد، این پیوند به راحتی می تواند از بین برود.

خوشبختانه، وقتی یکی از والدین در زندان است، هنوز هم می توانید خانواده را کنار هم نگه دارید. در اینجا به این صورت است:

1) در مورد آن صادق باشید

کودکانی که والدینشان زندانی هستند، متعجب خواهند شد که والدینشان کجا هستند. آنها ممکن است باور کنند که آنها را رها کرده اند یا اینکه والدشان در زندان مقصر هستند. اگر در این موقعیت قرار گرفتید و به این فکر می کنید که به فرزندتان چه بگویید، باید صادق باشید. به فرزندانتان نگویید که والدینشان در سفر هستند یا سربازی هستند. به یاد داشته باشید، بچه ها باهوش هستند و به احتمال زیاد، خودشان حقیقت را خواهند فهمید. بعلاوه، بهتر است در این مورد پیشاپیش باشید تا اینکه فرزندانتان حقیقت را از دیگران بیاموزند.

می‌توانید به آنها بگویید که پدر و مادرشان در زندان هستند، اما نیازی به وارد کردن جزئیات نیست – می‌تواند به سادگی این باشد که «پدر تصمیم بدی گرفت». اگر بچه‌های بزرگ‌تری دارید، آماده باشید که به جزئیات بپردازید. آنچه مهم است این است که به فرزندان خود اطمینان دهید که تقصیر آنها نیست که مادر یا پدرشان رفته اند.

2) برای حفظ خانواده در کنار هم، ارتباطات باز را حفظ کنید

وقتی یکی از عزیزان زندانی می شود، احساسات هر یک از اعضای خانواده همه جا را فرا می گیرد. برخی احساس ناامیدی خواهند کرد، برخی دیگر احساس غم و اندوه خواهند کرد و این احتمال وجود دارد که بیشتر شما احساس عصبانیت کنید. مخصوصاً کودکان در پردازش احساسات خود با مشکل مواجه خواهند شد و احتمالاً آنها را از بین می برند.

اگر فرزندان شما نشانه هایی از گوشه گیری نشان می دهند، باید به آنها نشان دهید که می توانند با شما صحبت کنند. می‌توانید نگرانی‌های آن‌ها را با گفتن اینکه شما همین احساس را دارید تأیید کنید. به این ترتیب، آنها برای گفتگو درباره احساسات خود با شما بازتر خواهند بود.

3) برای حفظ خانواده در کنار هم، کودکان را تشویق کنید تا با والدین زندانی خود ملاقات کنند.

بپذیرید که فرزندان شما ممکن است نخواهند والدین خود را در زندان ببینند. آنها ممکن است از جدایی ناراحت باشند یا از خود زندان ترس داشته باشند (کودکان می توانند بسیار تخیلی باشند بنابراین ممکن است تصورات نادرستی در مورد زندگی زندان از فیلم ها، کارتون ها و غیره داشته باشند).

با این حال، ملاقات‌ها می‌تواند برای فرزندان شما مفید باشد، زیرا یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن امنیت والدینشان است. همچنین فرصتی برای والدین زندانی است تا به فرزندان خود بگویند که آنها مقصر نیستند. این می تواند به فرزندان شما کمک کند تا از ضربه تروما بهبود یابند.

با ملاقات مکرر والدین زندانی خود، آنها می توانند پیوندی را که ایجاد کرده اند حفظ کنند. این همچنین به والدین زندانی اجازه می دهد تا نقش فعالی در زندگی فرزندان خود داشته باشند.

4) والد زندانی را در جریان نگه دارید.

آیا فرزند شما در آزمون A+ گرفت؟ آیا پسر یا دختر شما وارد کالج رویایی آنها شدند؟ آیا به سمت مدیر ارتقا پیدا کردید؟ متأسفانه، اگر شریک زندگی شما در زندان است، آنها برای جشن گرفتن این نقاط عطف با شما در اطراف نیستند، بنابراین هنگام ملاقات با آنها حتماً در مورد آن صحبت کنید. به اشتراک گذاشتن دستاوردهای اعضای خانواده می تواند به آنها کمک کند تا با شما و فرزندانتان ارتباط بیشتری برقرار کنند.

به نکات مثبت اکتفا نکنید – رفتار بد فرزندانتان را نیز به همسرتان بگویید. والدین زندانی می توانند در تنبیه فرزندان خود از زندان مشارکت داشته باشند، حتی اگر این کار دشوار باشد. فرزند شما مشتاق سرزنش شدن نیست، اما می تواند پیوند او را با والدین زندانی خود تقویت کند. اگر به تنهایی آنها را تربیت کنید، ممکن است احساس کنند که فقط یک والدین دارند.

5) به یکی از اعضای خانواده زندانی بنویسید و چندتا دیگر بنویسید.

برقراری ارتباط با یکی از عزیزان در زندان می تواند پیچیده باشد زیرا زندان ها روش های مختلفی برای دریافت نامه دارند. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که نامه فوراً به عزیز شما تحویل داده نشود، زیرا احتمالاً باید توسط کارمندان زندان بازرسی شود.

اما فقط به این دلیل که ممکن است تاخیری وجود داشته باشد، به این معنی نیست که باید از نوشتن برای عزیزتان دست بردارید. بستگان زندانی که از خانه خبری ندارند ممکن است احساس کنند که عزیزانشان دیگر اهمیتی نمی دهند. نوشتن نامه برای عزیزانتان نیز راهی عالی برای حفظ رابطه تان است، باعث می شود منتظر رهایی خود باشند و آنها را از ارتکاب مجدد منصرف کنید.

6) برای حفظ خانواده در زمانی که یکی از والدین در زندان است، یک روال ایجاد کنید

این چیزها به طور ناگهانی اتفاق می‌افتند – یک روز، آنها با پدرشان بازی می‌کنند، و روز دیگر، تماشای بردن او را می‌بینند. به همین دلیل، فرزندان شما ممکن است برای کنار آمدن با غیبت والدین خود دچار مشکل شوند. آنها همچنین احساس غرق شدن خواهند کرد و گویی زندگی آنها زیر و رو شده است.

با این گفته، چیزی که کودک شما در حال حاضر به آن نیاز دارد ثبات است. به یاد داشته باشید که بچه ها با تغییر رفتار خوبی ندارند، پس بهتر است یک روال تنظیم کنید این به اندازه زندگی آنها قبل از زندانی شدن والدینشان است. به عنوان مثال، می توانید هر شب قبل از رفتن به رختخواب بازی های رومیزی انجام دهید یا در آخر هفته به سینما بروید. وقتی همه چیز در اطرافشان تغییر می کند، باید حس عادی بودن داشته باشند.

بسته بندی

هنگامی که یکی از اعضای خانواده – به ویژه یکی از والدین – در زندان است، حفظ خانواده در کنار هم در زمانی که یکی از والدین در زندان است غیرممکن به نظر می رسد. ممکن است موانعی برای ایجاد رابطه وجود داشته باشد، اما با این نکات می توانید روابط نزدیک خود را با عزیزان خود حفظ کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که خانواده‌تان علی‌رغم شرایط، احساس کامل بودن می‌کنند.