چگونه پروژه ریشه کن صداهای مختلف را در روزنامه نگاری محیطی برجسته می کند


تصویر از طریق وب سایت UPROOT

شواهد نشان داده است محله های محروم و رنگین پوستان به طور نامتناسبی تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارند، گرمای شدید و نابرابری های محیطی.

با این حال، پوشش خبری اخبار محیطی و اقلیمی اصلی اغلب جوامعی را که بیشترین تأثیر را دارند نادیده می گیرد. در حال حاضر، گروهی از روزنامه نگاران رنگین پوست به طور فعال در حال کار برای تغییر وضعیت موجود از طریق پروژه ریشه کن کردن، شبکه رو به رشدی از روزنامه نگاران رنگین پوست که بر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی در جوامعی که بیشترین آسیب را از این بحران آسیب دیده اند متمرکز شده است.

لوسیا پریسلاک، مدیر پروژه ریشه کن گفت: “جوامعی که بیشتر تحت تاثیر محیط زیست، تغییرات آب و هوا، بلایای طبیعی هستند، معمولاً جوامعی هستند که کمتر حضور دارند و جوامع رنگین هستند.” هنگامی که داستان ها گزارش می شوند، از دیدگاه شخصی در آن جامعه گزارش نمی شوند. شما تمام نکات ظریف و ویرانی واقعی آن جامعه را درک نمی کنید.»

اطلاعات بیشتر در مورد شبکه در حال رشد

پروژه ریشه کن، که به طور رسمی در سال 2021 راه اندازی شد، با حمایت از روزنامه نگاران رنگین پوست که در زمینه تغییرات آب و هوایی و محیط زیست کمتر حضور دارند، به این شکاف پوشش پرداخته و دیدگاه های جدیدی را ارائه می دهد و داستان های عدالت زیست محیطی را در کانون توجه قرار می دهد.

روزنامه‌نگاری محیطی مدت‌هاست که روایت‌های ناقص و تحت سلطه سفیدپوستان درباره سیاره شما را تایید کرده است. ما می‌خواهیم آن را تغییر دهیم و از نسلی از صداهای جدید دعوت کنیم که آهنگ را از آن خود کنند.»

این گروه در زمان مناسب با بحران فزاینده آب و هوا و آشفتگی جوامع به دلیل گرمای شدید، آب و هوا و آلودگی محیط زیست می آید.

دانشگاه پرینستون مطالعه منتشر شده در سال 2020 دریافتند که افراد کم درآمد، عمدتاً رنگین پوستان، در خط مقدم تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارند. به عنوان مثال، آفریقایی-آمریکایی ها 75 درصد بیشتر از سفیدپوستان در مناطق نزدیک به سایت های تجاری زندگی می کنند که صدا، بو و انتشار گازهای سمی تولید می کنند. بر اساس این مطالعه، اسیدی شدن اقیانوس ها فرآیندی است که به حیات گیاهی و جانوری طبیعی آسیب می رساند و بر افرادی که برای غذا به اقیانوس متکی هستند، مانند بومیان آمریکایی که در امتداد ساحل زندگی می کنند، تأثیر می گذارد.

به طور مشابه، در سال 2021، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده یک گزارشی که نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی به طور نامتناسبی بر جوامع محروم تأثیر می‌گذارد. EPA دریافت که 34 درصد از آمریکایی های آفریقایی تبار نسبت به سایر گروه ها بیشتر در مناطقی زندگی می کنند که بیشترین پتانسیل ابتلا به آسم دوران کودکی را دارند. همچنین دریافت که دماهای شدید به طور قابل توجهی بر آمریکایی‌های لاتین تأثیر می‌گذارد، زیرا آنها تمایل دارند در صنایع فضای باز مانند ساخت‌وساز و کشاورزی کار کنند.

مایکل اس. ریگان، مدیر EPA، گفت: «انتظار می‌رود که تأثیرات تغییرات آب و هوایی که امروز احساس می‌کنیم، از گرمای شدید گرفته تا سیل گرفته تا طوفان‌های شدید، بدتر شود و افرادی که کمتر قادر به آماده‌سازی و مقابله هستند، به‌طور نامتناسبی در معرض قرار می‌گیرند.» این گزارش فوریت اقدام عادلانه در مورد تغییرات آب و هوا را نشان می دهد.

علاوه بر تاثیرات تغییرات آب و هوایی، اکثر جوامع رنگین با تعداد نامتناسبی از آلاینده‌های سمی مانند بزرگراه‌ها، زباله‌دان‌ها، تاسیسات بازیافت و سایر مکان‌هایی که آلاینده‌های زیست‌محیطی تولید می‌کنند، مملو هستند. افزایش قرار گرفتن در معرض مواد مضر و آلودگی منجر به خطر بالاتر از حد متوسط ​​​​بیماری های مزمن و سرطان می شود. در سال 2018، پژوهش توسط پنج دانشمند در آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده دریافتند که بار بهداشت محیطی برای افراد رنگین پوست 28 درصد بیشتر است زیرا آنها تمایل دارند در نزدیکی مراکز آلودگی زندگی کنند.

پریسلاک گفت که درگیر کردن خبرنگاران رنگین پوست در فضای آب و هوا و محیط زیست به این معنی است که این مسایل برابری و سلامت بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او گفت: “هدف و هدف بزرگ ما آوردن صداهای متنوع تر به خط مقدم پوشش محیطی است.”

ریشه کن کردن روایت قدیمی

این سازمان از یک جلسه در سال 2019 در میان تعدادی از خبرنگاران رنگین پوست محیط زیست و تغییرات آب و هوایی که توسط Grist، یک سایت خبری غیرانتفاعی متمرکز بر پوشش آب و هوا، به سیاتل دعوت شده بودند، متولد شد. سوال برای گروه: آیا آنها و امثال آنها در پوشش محیط زیست و اقلیم نیاز به حمایت داشتند؟

پاسخ پروژه ریشه کن بود که به خاطر هدف ریشه کن کردن روایت قدیمی پیرامون روزنامه نگاری محیطی نامگذاری شد.

پس از اولین جلسه، این پروژه به یک سازمان تمام عیار تبدیل شد که بر پشتیبانی، ابزارها و آموزش خبرنگاران برای پوشش تمام جنبه های تغییرات آب و هوایی متمرکز بود. ریشه کن توسط تامین مالی می شود گریست اما برنامه هایی برای مستقل شدن در آینده دارد. این الهام گرفته شده بود ایدا بی. جامعه ولزکه بر افزایش تعداد خبرنگاران تحقیقی و سردبیران رنگین پوست تمرکز دارد.

پریسلاک گفت: “ما می خواستیم گفتگوی صریح داشته باشیم که خبرنگاران رنگین پوست در زمینه روزنامه نگاری محیطی با آن روبرو هستند.” صداهای گوناگون را به خط مقدم روزنامه نگاری محیطی برسانید.»

یکی از آن چالش‌ها برای بسیاری از خبرنگاران این است که رسانه‌ها و سردبیران آن‌ها جوامعی را که در مرکز گزارش‌های زیست‌محیطی قرار دارند، مستحق پوشش دقیق‌تر و عمدی‌تر ببینند. برای شناسایی و مستندسازی تأثیر ماندگاری که یک بلایای طبیعی یا خطرات زیست محیطی بر جوامع خواهد داشت و به خبرنگاران برای پوشش آن ها حمایت می شود.

Uproot علاوه بر اینکه شبکه ای برای روزنامه نگاران رنگین پوست همفکر است، آموزش ها، کمک هزینه مالی یک ساله برای روزنامه نگاران برای کار بر روی پروژه ها، مربیان و یک خبرنامه دو هفته ای به نام The Seedling ارائه می دهد.

Uroot نیز با آن شریک شده است جامعه خبرنگاران محیط زیست برای کمک به پرداخت هزینه تعداد منتخبی از اعضا برای شرکت در کنفرانس سالانه انجمن، که هفته آینده در Boise، آیداهو برگزار می شود. این دومین سالی است که سازمان های غیرانتفاعی برای افزایش تنوع در این زمینه با یکدیگر همکاری می کنند.

تا کنون، این سازمان تقریباً 300 عضو دارد، از جمله فریلنسرها، نویسندگان کارکنان و ویراستاران از رسانه هایی مانند ProPublica، Vox، Atmos، Grist و Los Angeles Times.

داستان های اعضا را ریشه کن کنید