جرومی آدامز، جراح سابق ایالات متحده، نکات برجسته حرفه ای، درس های COVID در HJ23 را بیان می کند


دکتر جروم آدامز، جراح سابق ایالات متحده، به سؤال کلسی رایان، مدیر اجرایی AHCJ پاسخ می دهد. (عکس از Zachary Linhares)

مسیر جوانی و شغلی جروم آدامز جراح سابق ایالات متحده، درس‌های آموخته شده از همه‌گیری کووید-19 و توصیه‌هایی به روزنامه‌نگاران، همه در جریان گفتگوی کنار آتش او در روز جمعه، 10 مارس، در روزنامه‌نگاری سلامت 2023 در سنت لوئیس روی میز بود.

آدامز به عنوان 20 خدمت کردهفتم جراح عمومی ایالات متحده از سال 2017 تا 2021 در زمان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ. او اکنون همکار ریاست جمهوری و مدیر اجرایی ابتکارات عدالت سلامت، و استاد برجسته عمل در گروه های داروسازی و بهداشت عمومی در دانشگاه پوردو در ایندیانا است.

آدامز در گفتگوی گسترده با کلسی رایان، مدیر اجرایی AHCJ، به همه چیز پرداخت، از جمله دوران کودکی‌اش، بزرگ شدن با آسم شدید در خانواده‌ای متوسط ​​در روستایی مریلند و مسئولیت جراح عمومی برای نظارت بر سازمان خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده و سلامت 6500 آن. افسرانی که در سرتاسر جهان مستقر هستند و به شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات بهداشتی کمک می کنند.

آدامز گفت: “هیچ وقت تصور نمی کردم که جراح عمومی ایالات متحده شوم – هرگز فکر نمی کردم بتوانم پزشک شوم.” اگرچه او گفت که استعداد، نمرات خوب و خانواده‌ای دارد که تحصیل را در اولویت قرار می‌دهند، اما با وجود مشکلات سلامتی‌اش، هرگز با یک دکتر سیاه پوست ملاقات نکرد تا اینکه به دانشگاه رسید. این الهام بخش آدامز شد تا حرفه پزشکی را دنبال کند.

آدامز پس از پایان تحصیلات پزشکی خود در ایندیانا به عنوان متخصص بیهوشی مشغول به کار شد و از طریق انجمن پزشکی آمریکا و انجمن های پزشکی مستقر در ایندیانا در پزشکی و حمایت سازمان یافته مشغول شد. این زمانی بود که او با مایک پنس، نماینده وقت کنگره آشنا شد.

بعداً به عنوان فرماندار، پنس آدامز را به عنوان کمیسر بهداشت ایالتی در سال 2014 منصوب کرد و در این سمت، آدامز در میان یک اپیدمی HIV رانده شد. هنگامی که پنس معاون رئیس جمهور کشور شد، به آدامز توصیه کرد که به عنوان جراح عمومی خدمت کند. ترامپ در ژوئن 2017 آدامز را برای این نقش نامزد کرد. او در ماه اوت در سنا تایید شد.

آدامز در طول این سخنرانی به انتقاداتی پرداخت که در دوران حضورش در مناصب دولتی متوجه او بود. یکی مربوط به کار او در حمایت از برنامه های تبادل سرنگ در ایندیانا برای جلوگیری از شیوع HIV در ایالت ناشی از استفاده مشترک از سوزن بود.

آدامز با اشاره به اینکه برنامه های خدمات سرنگ در آن زمان در ایالت و در اکثر جوامع محافظه کار غیرقانونی بود، گفت: “این یکی از چیزهایی است که من در طول حرفه بهداشت عمومی خود به آن افتخار می کنم.” از طریق ارتباط با جامعه و بازدید از زندان ها، کلیساها و بیمارستان های محلی، او علاقه مند شد تا برای قانونی شدن چنین برنامه هایی در ایندیانا تلاش کند.

ایالت های هم مرز کنتاکی و اوهایو نیز برنامه های خود را توسعه دادند. او گفت: «این نشان می‌دهد که حتی در مکان‌هایی که هرگز انتظارش را ندارید، می‌توانید کارهای بزرگی برای جامعه و ملت انجام دهید، اگر مایل به حضور و ماندن بر سر میز هستید».

آدامز گفت که اشتیاق او جلب توجه به بیماری های غیرواگیر و همچنین اپیدمی مواد افیونی بوده است. به عنوان جراح عمومی، او توصیه‌ای صادر کرد و از آمریکایی‌های بیشتری خواست که داروی نالوکسان را حمل کنند، که می‌تواند اثرات مصرف بیش از حد مواد افیونی را معکوس کند.

او گفت که این موضوع شخصی بود و اشاره کرد که یک برادر دارد که به دلیل جرایم مربوط به اعتیاد دوران زندان را سپری کرده است و دو عمویی که با مصرف مواد و اختلالات الکل مبارزه می کردند. در زمان آدامز به عنوان جراح عمومی، توزیع نالوکسان 400 درصد افزایش یافت. او گفت: «ما جان ده‌ها هزار، و نه صدها هزار نفر را نجات دادیم.

برخی از فراخوان های اضافی او برای اقدام بر استفاده از سیگار الکترونیکی، فشار خون بالا، پیشگیری از خودکشی و مرگ و میر مادران متمرکز بود.

اطلاعات غلط و همه گیری

آدامز همچنین به اطلاعات نادرست درباره دستورالعمل‌ها به مردم در اوج همه‌گیری کووید-19 پرداخت و خاطرنشان کرد که در نقش کلی جراح خود، به اجرای تصمیم‌های سازمان‌هایی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کرد.

آدامز گفت، بعید است که منشاء واقعی همه گیری را بدانیم زیرا چین اطلاعاتی را به اشتراک نمی گذارد. و هنوز هیچ توافقی وجود ندارد که کشورها بتوانند اطلاعات خود را در صورت ظهور بیماری همه گیر دیگری به اشتراک بگذارند. او گفت در سال 2020، دانشمندان تا حد زیادی معتقد بودند که بیشتر ویروس‌های تنفسی از طریق قطرات پخش می‌شوند و اگر افراد علائمی داشتند باید در خانه بمانند و ایزوله شوند.

آدامز گفت: «هنگامی که اطلاعاتی از چین مبنی بر شیوع بالای بدون علامت منتشر شد، ما مجبور شدیم این توصیه را تغییر دهیم. “جامعه علمی برای تایید انتشار هوا از طریق هوا خیلی طول کشید و اطلاعاتی در مورد شیوع بدون علامت نداشتند تا انتخاب هایی داشته باشند که در نهایت به نجات جان انسان ها کمک کند.”

او گفت که وقتی صحبت از منابع قابل اعتماد اطلاعات بهداشتی برای مردم می شود، یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که مردم به مقامات منتخب محلی اعتماد پایینی دارند و به سازمان های دولتی مانند CDC اعتماد متوسطی دارند اما اعتماد بالایی به پزشکان و پرستاران خود دارند.

آدامز گفت: «ما باید کار بهتری برای تجهیز و مسلح کردن پزشکان و پرستاران محلی با اطلاعات مورد نیاز برای کمک به مردم در انتخاب خوب انجام دهیم. علاوه بر این، او گفت که آموزش ارتباطات بهتر برای مقامات بهداشت عمومی مورد نیاز است.

ضرب المثلی وجود دارد، “آنچه را که می دانید به آنها بگویید، آنچه را که نمی دانید به آنها بگویید و به آنها بگویید چگونه باید بفهمید.” ساده به نظر می رسد، اما انجام آن سخت است، و انجام آن در دنیایی که از طریق توییت ها و سپس تیترها در ارتباط است، واقعاً سخت است.

او گفت که برنامه های آموزشی هم در زمینه علوم و هم در آموزش ریاضی در ایالات متحده مورد نیاز است تا مردم بتوانند اهمیت پیام های بهداشت عمومی را درک کنند.

آدامز خاطرنشان کرد که نابرابری‌های بهداشتی نیز در طول همه‌گیری آشکار شد، و دانشمندان در طول مسیر متوجه شدند که افراد مسن، رنگین پوستان، افراد از جوامع حاشیه‌نشین، و افرادی که چاق بودند یا بیماری‌های مزمن داشتند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند. ویروس و ابتلا به بیماری های دیگر مانند دیابت و سرطان.

او گفت: «کووید ما را مجبور کرد که این واقعیت را در نظر بگیریم که خطر برابر نیست. «برابری یعنی دادن آنچه به مردم نیاز دارند، و ما باید به افراد مختلف منابع متفاوتی بدهیم.»

در پایان، آدامز از روزنامه‌نگاران خواست تا با نشان دادن داده‌هایی از جوامع خود که مرتبط‌تر و کاربردی‌تر است، به آنها کمک کنند تا اخبار مربوط به خوانندگان را مرتبط کنند، صداهایی را بیابند که «آنقدر که باید» تقویت نمی‌شوند، و تلاش کنند در گزارش دهی و نحوه پرسیدن سوالات تا حد امکان غیرسیاسی باشید.