برگه نکات جدید: تحقیقات پاتوژن پرخطر و منابع برای پوشش


تصویر ویروس لاسا توسط NIAID از طریق فلیکر.

نوعی از تحقیقات که در آن دانشمندان کد ژنتیکی پاتوژن‌های بالقوه همه‌گیر را تغییر می‌دهند تا بفهمند چگونه ممکن است خطرناک‌تر شوند، امسال در کانون توجه سیاسی و علمی قرار خواهند گرفت. ما داریم یک برگه نوک جدید تا به شما در پوشش این موضوع پیچیده کمک کند.

تحقیقات تحت بررسی، به نام افزایش عملکرد، در آزمایشگاه‌های ایمنی زیستی با هدف توسعه درمان‌ها و واکسن‌هایی برای جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده انجام می‌شود. این تحقیق قبل از همه‌گیری بحث‌برانگیز بود و با ادامه تحقیقات دانشمندان در مورد منشاء کووید-19، حتی بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

یک پنل متخصص، هیئت ملی مشاوره علوم برای امنیت زیستی (NSABB)، دارد توصیه شده تشدید نظارت بر این تحقیق و سایر تحقیقات. رأی هیئت به دنبال رأی دو هیئت علمی بود توصیه ها صادر شده در اواسط ژانویه 2023 برای تشدید پروتکل ها در مورد هر نوع تحقیقی که شامل پاتوژن هایی است که به طور بالقوه بسیار قابل انتقال هستند، از جمله ویروس هایی مانند SARS-CoV-2. در حال حاضر آن خواهد بود تا به کاخ سفید تصمیم بگیرد آیا آنها را اجرا کنیم یا نه.

خلاصه ای از توصیه ها را می توان در اینجا یافت برگه راهنمایی ما، اما ابتدا برخی زمینه های سیاسی: در اوایل فوریه، جمهوری خواهان کنگره یک سری از جلسات استماع در منشاء COVID-19 و واکنش دولت فدرال به همه‌گیری، از جمله نظارت بر تحقیقات سود از عملکرد. جمهوری‌خواهان قصد دارند از این جلسات به عنوان فرصتی برای کباب کردن آنتونی فائوچی، مدیر سابق موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و همچنین بررسی ارتباط آژانس با آزمایشگاه ووهان که تحقیقات پاتوژن را انجام می‌دهد، استفاده کنند.

بدون شواهد کافی، برخی از قانونگذاران جمهوری خواه شارژ کرده اند آزمایشگاه ووهان منبع SARS-CoV-2 است، ویروسی که باعث COVID-19 می شود. اکثر شواهد علمی اشاره می کند احتمالاً منشا طبیعی ویروس است ناشی از تماس های مکرر بین حیوانات و مردم اما منبع دقیق هنوز مشخص نشده است.

همچنین در اواسط ژانویه، دفتر پاسخگویی دولت گزارشی صادر کرد که نشان داد وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده می تواند برای افزایش نظارت بر تحقیقات بر روی پاتوژن های بالقوه همه گیر، کارهای بیشتری انجام دهد.

به عنوان دولت فدرال ارزیابی می کند قوانین تحقیقاتی آن و جمهوری خواهان جلسات استماع برگزار می کنند، احتمالاً اطلاعات نادرست در رسانه های اجتماعی گسترش می یابد. برای کمک به شما در گزارش گیری، نگاهی به برگه راهنمایی ما با پیشینه، زمینه و منابع.