چندین تهدید «ابر باگ» در ایالات متحده: آنچه باید بدانیم


عکس از طریق Pixabay

در حالی که تهدید ویروس کووید-19 در سال 2023 در حال محو شدن است، یک پاتوژن دیگر جای آن را گرفته است – میکروب‌هایی که در برابر بیشتر آنتی‌بیوتیک‌ها و ضد قارچ‌ها مقاوم هستند.

در سه ماه اول سال 2023، مقامات بهداشت عمومی چهار هشدار بهداشتی جدید از باکتری‌ها و قارچ‌ها را گزارش کرده‌اند که به دلیل مقاومت آن‌ها در برابر داروها، «ابر میکروب‌ها» نامیده می‌شوند. شامل می شوند نایسریا سوزاک (باعث بیماری مقاربتی سوزاک می شود) گوش های سفید (قارچی که می تواند باعث عفونت جریان خون شود) شیگلا (باعث اسهال شدید می شود) و سودوموناس آئروژینوزا (باعث ذات الریه و عفونت چشم می شود).

تهدید superbug بوده است برای چندین دهه حباب می کند همانطور که شرکت های دارویی دارند موفق به تولید داروی جدید نشدبرای مبارزه با میکروب هایی که به طور طبیعی در طول زمان مقاومت پیدا می کنند. این خطر، به ویژه در میان افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، شدیدتر شده است زیرا این بیماری همه گیر احتمالاً توسعه پاتوژن های مقاوم جدید را تسریع کرده است. تا حدی به دلیل تجویز بیش از حد آنتی بیوتیک ها و افزایش استفاده از ونتیلاتورها و کاتترها در بیماران بستری با کووید-19.

هری اسکینر، مدیر عامل AMR Action Fund، صعود سریع حشرات مقاومی مانند C. auris “ناراحت کننده” است. نوشت در STAT، به ویژه به این دلیل که “ایالات متحده – و جهان به طور مستمر در اقدامی علیه این تهدید شکست خورده اند.”

دکتر والری گیگانته، سرپرست تیم بخش مقاومت ضد میکروبی سازمان بهداشت جهانی، افزود: «زمان برای عرضه آنتی‌بیوتیک‌های جدید به بازار و مبارزه با این تهدید فوری برای سلامت عمومی در حال سپری شدن است. بدون اقدام فوری، خطر بازگشت به دوران قبل از آنتی‌بیوتیک را داریم که در آن عفونت‌های رایج کشنده می‌شوند.»

در پایان سال 2022، کنگره ایالات متحده نزدیک شد اما نتوانست قانونی را تصویب کند. قانون پاستور نامیده می شود، که می توانست مشوق هایی را برای شرکت های دارویی ایجاد کند تا داروهای ضد میکروبی جدید تولید کنند. هدف از این اقدام ایجاد بازار تضمینی برای آنتی بیوتیک های جدید است که شرکت های دارویی می گویند برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه داروهای جدید لازم است. (از آنجایی که آنتی بیوتیک های جدید باید به قدری استفاده شوند، بازار برای برچسب قیمت سنگین تحقیق و توسعه که در توسعه ضد میکروبی های جدید دخیل است بسیار کوچک در نظر گرفته می شود). وضعیت فعلی ناکارآمدی سیاسی به این معنی است که احتمال اینکه چیزی در کنگره در سال 2023 تصویب شود، کم است.

روزنامه نگاران سلامت می توانند نیاز به تغییر سیاست ها را روشن کنند با گزارش در تلاش در بیمارستان های محلی، موسسات مراقبت طولانی مدت و موسسات تحقیقاتی برای نظارت و مبارزه با این میکروب ها. یکی از راه‌های یافتن داستان‌های محلی، نگاهی به CDC است نقشه سرمایه گذاری نشان می دهد که چه موسساتی به طور فعال با مقامات بهداشت عمومی برای مهار مقاومت آنتی بیوتیکی کار می کنند.

ایده داستانی دیگر: به آن متمایل شوید علاقه فعلی فرهنگ پاپ در قارچ‌های مقاوم به ضد میکروبی مرتبط با پخش جریانی نمایش “آخرین ما”. سریال HBO بر اساس یک بازی ویدیویی در مورد قارچ کشنده ای به نام کوردیپس ساخته شده است که بیشتر انسان های زمین را به زامبی تبدیل می کند. در حالی که قارچ‌ها در برنامه تلویزیونی فقط حشرات را آلوده می‌کنند و تهدیدی برای انسان نیستند، 19 قارچ مقاوم دیگر نیز وجود دارند که تهدیدی بالقوه برای انسان هستند. چندین شرکت دارویی در حال توسعه هستند داروهای جدید برای مبارزه با آنها، اما اینکه آیا آنها بدون انگیزه های مالی وارد بازار خواهند شد، مشخص نیست. (دیدن این داستان علمی آمریکایی در مورد اینکه چرا قارچ‌های «آخرین ما» جای نگرانی نیست، اما بقیه نگران هستند.)

برای ایده ها و منابع داستانی بیشتر، AHCJ من را بررسی کنید ورق نوک برای گزارش مقاومت آنتی بیوتیکی