مصرف روزانه یک مکمل کورکومین می تواند به تقویت حافظه کمک کند


یک مکمل کورکومین که به راحتی جذب می شود عملکرد حافظه را بهبود می بخشد

طبق یک مطالعه، مصرف روزانه نوع خاصی از کورکومین به بهبود حافظه در افرادی که از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن داشتند کمک می کند.

کورکومین ترکیبی است که در زردچوبه یافت می شود و از ریشه گیاه Curcuma longa می آید و به کاری هندی رنگ طلایی-نارنجی آن را می دهد.

این تحقیق به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه یک مکمل کورکومین که به راحتی جذب می شود بر عملکرد حافظه در افراد عاری از زوال عقل تأثیر می گذارد و همچنین تأثیر بالقوه کورکومین بر پیچیدگی ها و پلاک های میکروسکوپی در مغز افراد مبتلا به آلزایمر را بررسی می کند.

کورکومین در تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. همچنین به عنوان توضیحی برای اینکه چرا افراد مسن در هند شیوع کمتر آلزایمر و عملکرد شناختی بیشتری دارند پیشنهاد شده است.

اینکه کورکومین دقیقاً چگونه بر مغز تأثیر می گذارد مشخص نیست، اما می تواند به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب در مغز باشد که با افسردگی اساسی و بیماری آلزایمر مرتبط است.

مطالعه کنترل شده با دارونما شامل 40 فرد 50 تا 90 ساله با مشکلات خفیف حافظه بود. آنها به طور تصادفی به مصرف 90 میلی گرم کورکومین یا دارونما دو بار در روز به مدت 18 ماه اختصاص داده شدند.

ارزیابی‌های شناختی استاندارد شده برای همه 40 نفر در شروع مطالعه و فواصل زمانی 6 ماهه انجام شد و سطح کورکومین خون در ابتدای مطالعه و دوباره بعد از 18 ماه کنترل شد. اسکن PET برای 30 نفر از شرکت کنندگان برای تعیین سطح تاو و آمیلوئید در مغز آنها در ابتدای مطالعه و دوباره بعد از 18 ماه انجام شد.

بهبود قابل توجهی در توانایی های توجه و حافظه توسط افرادی که کورکومین مصرف می کردند تجربه کردند، در حالی که افرادی که دارونما دریافت کردند هیچ پیشرفتی را تجربه نکردند. افرادی که کورکومین مصرف می کردند در طی 18 ماه 28 درصد در تست های حافظه بهبود یافتند.

بهبود خفیفی در خلق و خوی نیز توسط افرادی که کورکومین مصرف می کردند تجربه کردند و اسکن PET مغز آنها سیگنال های تاو و آمیلوئید کمتری را در هیپوتالاموس و آمیگدال در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کردند نشان داد.

هیپوتالاموس و آمیگدال قسمت هایی از مغز هستند که برخی از عملکردهای عاطفی و حافظه را مدیریت می کنند.

با این حال، جذب مکمل‌های زردچوبه و کورکومین در سطوح قابل توجهی دشوار است. جذب را می‌توان بهبود بخشید، اما هنگامی که با سایر مواد مانند ترکیبی در فلفل سیاه به نام پیپرین ترکیب شود، که فراهمی زیستی کورکومین را تا 2000% افزایش می‌دهد، بهبود می‌یابد.

محصول ویژه

کورکومین های مغز

کورکومین های مغز یک مکمل کورکومین حاوی کورکومین Longvida® است، فرمولاسیون بسیار زیستی از سه کورکومینوئید اصلی که از نظر بالینی نشان داده شده است که از شناخت، خلق و خو و انرژی پشتیبانی می کند.

گرفتن 15 درصد تخفیف در BrainMD با استفاده از کد AHEALTHBLOG15 هنگام تسویه حساب!

ترکیب ویتامین D و کورکومین می تواند به پاکسازی پلاک های آمیلوئید موجود در آلزایمر کمک کند

در مطالعه دیگری، محققان دریافتند که نوعی ویتامین D در ترکیب با کورکومین می‌تواند به تحریک سیستم ایمنی برای کمک به پاکسازی آمیلوئید بتا از مغز، که پلاک‌های آلزایمر را تشکیل می‌دهد، کمک کند.

ویتامین D3 یک ماده مغذی ضروری برای سیستم ایمنی و سلامت استخوان است و از نور خورشید از طریق پوست سنتز می شود. کمبود ویتامین D ممکن است در طول زمستان یا در افرادی مانند مبتلایان به آلزایمر که زمان زیادی را در خانه سپری می‌کنند رخ دهد.

با استفاده از نمونه های خون گرفته شده از 9 بیمار آلزایمر، 1 فرد دارای اختلال شناختی خفیف و 3 فرد سالم سالم، سلول های مونوسیت جدا شدند که به ماکروفاژهایی تبدیل می شوند که به عنوان خدمه پاکسازی سیستم ایمنی عمل می کنند و در حال حرکت از طریق سیستم ایمنی هستند. بدن و مغز و بلعیدن مواد زائد مانند آمیلوئید بتا. سپس ماکروفاژها با کورکومین مصنوعی یا طبیعی، ویتامین D3 و آمیلوئید بتا انکوبه شدند.

محققان تشخیص دادند که کورکومین طبیعی به راحتی جذب نمی شود، قبل از استفاده به سرعت تجزیه می شود و سطح قدرت ضعیفی دارد که باعث می شود در مقایسه با کورکومینوئیدهای مصنوعی کمتر موثر باشد.

آنها دریافتند که پیوند سطحی آمیلوئید بتا توسط کورکومینوئیدها به ماکروفاژها افزایش یافته است و جذب و جذب آمیلوئید بتا در ماکروفاژها توسط ویتامین D در اکثر افراد به شدت تحریک می شود.

با توجه به اینکه کورکومین و ویتامین D با توجه به سیستم ایمنی عملکرد متفاوتی دارند، استفاده از هر کدام به تنهایی یا ترکیبی از این دو بسته به فرد می‌تواند موثرتر باشد.

محصول ویژه

جدید! ویتامین D3 + K2

این ترکیب قدرتمند از ویتامین D3 و ویتامین K2 به تقویت استخوان ها، ارتقای سلامت قلب و عروق، مبارزه با استرس اکسیداتیو، حمایت از سیستم ایمنی، حفظ عملکرد شناختی و موارد دیگر کمک می کند.

گرفتن 15 درصد تخفیف در BrainMD با استفاده از کد AHEALTHBLOG15 هنگام تسویه حساب!

مصرف روزانه یک مکمل کورکومین می تواند به تقویت حافظه کمک کند

عکس کارل سولانو از Pexels

آیا می خواهید از تصاویر ما در سایت خود استفاده کنید؟ برای جاسازی کد روی تصویر کلیک راست کنید