مصرف روزانه یک مکمل مولتی ویتامین می تواند به بهبود حافظه کمک کند


رویکردهای موثر زیادی در مطالعات بالینی تصادفی شده برای بهبود حافظه یا کاهش زوال شناختی در افراد مسن نشان داده نشده است. درمان‌های تغذیه‌ای می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند، زیرا مغز برای سلامتی بهینه به چندین ماده مغذی نیاز دارد و کمبود برخی از این مواد مغذی می‌تواند زوال شناختی را تسریع کند.

نتایج حاصل از مطالعه COSMOS-Web، 1 از 2 مطالعه که مکمل مولتی ویتامین ها را بر روی عملکرد شناختی آزمایش کردند، نشان می دهد که مکمل مولتی ویتامین های روزانه در مقایسه با دارونما به بهبود حافظه در افراد کمک می کند.

این مطالعه دومین مطالعه از تحقیقات COSMOS، همراه با COSMOS-Mind منتشر شده قبلی است که بهبود عملکرد حافظه را در افرادی که مولتی ویتامین مصرف می کنند، کشف می کند.

نتایج حاصل از 2 مطالعه جداگانه COSMOS که دریافت مولتی ویتامین روزانه حافظه را بهبود می بخشد و زوال شناختی را کاهش می دهد، نشان می دهد که مکمل مولتی ویتامین می تواند یک استراتژی در دسترس، ایمن و مقرون به صرفه برای کمک به محافظت در برابر سلامت شناختی در افراد مسن باشد.

با این 2 مطالعه در مورد شناخت برای COSMOS و موارد دیگر در آینده، مهم است که بدانیم چگونه مکمل مولتی ویتامین می تواند در برابر زوال شناختی و از دست دادن حافظه محافظت کند.

کارآزمایی COSMOS-Web شامل بیش از 3500 فرد 60 ساله و بالاتر بود که هر سال در مدت 3 سال ارزیابی‌های شناخت و حافظه مبتنی بر وب را تکمیل کردند. در مقایسه با گروه دارونما، افرادی که به‌صورت تصادفی با مکمل‌های مولتی ویتامین انتخاب شدند، در آزمون‌های حافظه در زمان 1 ساله عملکرد قابل‌توجهی بهتری داشتند، و مزایای آن در طول 3 سال پیگیری باقی ماند.

تخمین زده شد که درمان مولتی ویتامین عملکرد حافظه را تقریباً 3.1 سال در مقایسه با گروه دارونما بهبود می بخشد. هر دو مطالعه COSMOS همچنین نشان دادند که افرادی که بیشترین مزایا را تجربه کرده اند می توانند کسانی باشند که سابقه بیماری قلبی عروقی دارند.

به دلیل رویکرد نوآورانه ارزیابی پیامدهای شناختی با استفاده از تست‌های مبتنی بر اینترنت، محققان توانستند تأثیر یک مولتی ویتامین را در هزاران نفر بررسی کنند. نتایج امیدوارکننده است و راه را برای مطالعات بعدی ضروری در مورد اثرات مکمل های مولتی ویتامین بر شناخت هموار می کند.

اکثر افراد مسن نگران تغییرات حافظه هستند که با افزایش سن رخ می دهد. این مطالعه نشان می دهد که مکمل های مولتی ویتامین می تواند راهی ارزان و ساده برای افراد مسن برای به تاخیر انداختن از دست دادن حافظه باشد.

نتایج مطالعه COSMOS-Web نتایج قبلی از مطالعه COSMOS-Mind را تأیید می کند که مکمل مولتی ویتامین روزانه را با تاخیر زوال شناختی مرتبط می کند. مطالعه COSMOS-Mind 2200 فرد مسن را به مدت 3 سال مورد آزمایش قرار داد و نشان داد که تخصیص تصادفی مکمل‌های مولتی ویتامین روزانه با 60 درصد تاخیر در پیری شناختی جهانی در مقایسه با دارونما مرتبط است، که با کاهش 1.8 ساله کاهش شناختی قابل مقایسه است.

اگرچه مطالعه COSMOS-Web شواهدی را ارائه می دهد که مکمل های مولتی ویتامین دارای مزایای شناختی هستند، تحقیقات بیشتری برای تعیین مواد مغذی خاصی که بیشترین سهم را در این امر دارند و همچنین مکانیسم های زیربنایی مورد نیاز است.

همچنین برای تعیین اینکه آیا نتایج در مورد جمعیت متنوع‌تر با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر و سطح تحصیلات پایین‌تر اعمال می‌شود، مطالعات بیشتری لازم است.

مصرف روزانه یک مکمل مولتی ویتامین می تواند به بهبود حافظه کمک کند

آیا می خواهید از تصاویر ما در سایت خود استفاده کنید؟ برای جاسازی کد روی تصویر کلیک راست کنید