سلامت از راه دور می تواند به مبارزه با کمبود پزشک بیماری های عفونی کمک کند


دکتر در تماس تلفنی

تصویر توسط Drazen Zigic در Freepik

با توجه به اینکه ما در حال بیرون آمدن از یک بیماری همه گیر جهانی هستیم، ممکن است واضح باشد یا نباشد که کشور با کمبود پزشکان بیماری های عفونی (ID) مواجه است. برای تلاش برای گسترش خدمات به مناطق بدون دسترسی آسان به این کارشناسان، کارشناسان ID در دانشگاه پیتسبورگ در سال 2019 یک سرویس مشاوره بیماری‌های عفونی مبتنی بر سلامت راه‌اندازی کردند که در مورد آن بحث کردند. در طول یک وبینار می 2023 به میزبانی Becker’s Healthcare.

سایر بیمارستان ها و شرکت ها Tele-ID – اصطلاحی برای خدمات بیماری های عفونی مبتنی بر سلامت از راه دور – از طریق شرکت هایی مانند Eagle Medicine برای تشخیص و مدیریت بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند کووید-19، عفونت استاف یا استرپتوکوک، بیماری های منتقله از طریق کنه، آنفولانزا، سپسیس، RSV و موارد دیگر. این یک روند جالب برای روزنامه‌نگاران است که آن را دنبال می‌کنند و یکی از چندین مدل بهداشت از راه دور است که من در زمینه‌های تخصصی تمرکز دارم، مانند طب فیزیکی و توانبخشی.

به گفته ریما عبدالمسیح، رئیس و مدیر عامل ID Connect، ریما عبدالمسیح، MD، مدل دانشگاه پیتزبورگ، به نام اتصال بیماری عفونی (ID Connect)، با مراکز دیگر برای ارائه خدمات بیماری های عفونی در سه نوع بازدید قرارداد می بندد:

  • بازدیدهای صوتی/تصویری زنده، که در آن کارشناسان بیماری‌های عفونی سوابق پزشکی الکترونیکی بیماران را بررسی می‌کنند، سابقه پزشکی کامل را می‌گیرند و یک معاینه جامع به همراه ارائه‌دهنده/کارمند مراقبت‌های بهداشتی در محل ارائه می‌دهند. تمام اطلاعات در نمودارهای بیمار ثبت شده است. این می تواند برای بازدید اولیه یا بعدی استفاده شود.
  • یک ویزیت ناهمزمان یا مشاوره الکترونیکی، که در آن کارشناسان بیماری‌های عفونی یک بررسی نمودار انجام می‌دهند و توصیه‌هایی را ارائه می‌کنند که در نمودارهای بیمار ذکر شده‌اند، اما به صورت زنده با بیمار ارتباط برقرار نمی‌کنند. این همچنین می تواند برای بازدید اولیه یا بعدی استفاده شود.
  • مشاوره تلفنی پزشک به پزشک، که معمولاً برای سؤالات سریع یا ساده اختصاص دارد.

بهداشت از راه دور در مقابل مراجعه حضوری

عبدالمسیح گفت که این تیم مطالعات متعددی را برای ارزیابی عملکرد این سرویس انجام داده است، از جمله یک مقایسه تله شناسه در سه بیمارستان خود در اوایل همه گیری (مارس تا مه 2020) با مشاوره بیماری های عفونی حضوری که از مارس تا ماه مارس ارائه شده است. نوامبر 2019. بیماران توسط همان متخصصین عفونی عمومی و پیوندی مورد ارزیابی قرار گرفتند. به استثنای بیماران مبتلا به کووید، خدمات تله آی دی نتایج مشابهی با خدمات حضوری داشت و حتی به نرخ بستری مجدد 30 روزه در بیمارستان و مدت اقامت در مراقبت‌های ویژه کوتاه‌تر دست یافت. نتایج به صورت چکیده در این نمایشگاه ارائه شد جلسه IDWeek در سال 2021.

کارن باش، دکتر کارن باش، مدیر ارشد پزشکی بیمارستان WakeMed North در رالی، NC، در طول وبینار Becker’s Healthcare گفت که بیمارستان او قبلاً از خدمات بهداشت از راه دور برای دسترسی به متخصصان در سلامت رفتاری، غدد درون ریز، نورولوژی، مدیریت درد، مراقبت های تسکینی و سکته مغزی زمانی که آنها تصمیم به اضافه کردن یک سرویس ID tele-ID گرفتند.

کارشناسان بیماری‌های عفونی از بیمارستان اصلی سیستم بهداشتی او در محل او در دسترس نبودند، که به این معنی بود که بیماران اغلب باید فقط برای مشاوره بیماری‌های عفونی به محوطه بیمارستان اصلی منتقل می‌شدند. برای بیماران و همچنین پزشکان و کارکنان پرستاری ناخوشایند بود و منجر به مراقبت ناکارآمد و ارزیابی‌های تاخیری شد. به علاوه، تیم‌های حمل‌ونقل سیار را به هم متصل کرد.

اکنون، یک ارائه‌دهنده تلفنی اختصاصی در بیمارستان، صبح‌ها همه مشاوره‌های تله‌آی‌دی را برنامه‌ریزی می‌کند، و یک الگوی پزشکی از راه دور که در پرونده الکترونیکی تعبیه شده است، تضمین می‌کند که بخش صورت‌حساب تمام اطلاعات لازم برای ارائه ادعاها را دارد. یک دستیار پرستار مجاز می تواند در طول معاینات فیزیکی آنلاین برای کارهایی مانند ارزیابی زخم و تفسیر صداهای قلب یا ریه کمک کند.

جان ملورز، دکتر جان ملورز، رئیس بیماری‌های عفونی دانشگاه پیتسبورگ، در طول این وبینار گفت: منابعی مانند این در دوره‌ای با تقاضای فزاینده برای متخصصان بیماری‌های عفونی مهم هستند. جمعیت سالخورده و درمان‌های سرکوب‌کننده ایمنی بیشتر، تهدید فزاینده ارگانیسم‌های مقاوم به ضد میکروبی، خطر ادامه شیوع ویروس و پاتوژن‌های مقاوم به دارو، و گسترش دستورات نظارتی برای استفاده عاقلانه‌تر از داروهای ضد میکروبی و کنترل و پیشگیری بهتر عفونت وجود دارد.

با این حال، ملورز گفت، 80 درصد از شهرستان های ایالات متحده – شامل بیش از 200 میلیون شهروند – بدون دسترسی به پزشک بیماری های عفونی با اشاره به سال 2020 هستند. مطالعه منتشر شده در Annals of Internal Medicine.

ملورز گفت که این مشکل چند عاملی است که ناشی از پیری نیروی کار بیماری های عفونی مردانه است. افراد کمتری وارد حوزه بیماری های عفونی می شوند. چند شغل در مکان های مورد نظر؛ حقوق ناکافی نسبت به سایر تخصص ها؛ ترکیب نامطلوب بالقوه فعالیت های بالینی؛ و حجم کار بالا و خطر فرسودگی شغلی. وی با استناد به آمار سال 2023 از برنامه ملی تطبیق رزیدنت گفت: حدود 44 درصد از برنامه های آموزشی فلوشیپ بیماری های عفونی و 57 درصد از برنامه های آموزشی فلوشیپ بیماری های عفونی کودکان در سال جاری نقاط خالی داشتند.

آیا ایالات متحده به اندازه کافی خواهد داشت؟ [infectious diseases] پزشکان در حال پیشرفت هستند؟» ملورز پرسید. پاسخ منفی است. … آینده نگران کننده ای برای دسترسی وجود دارد [infectious diseases] اهميت دادن.”

ایده های داستانی

خبرنگاران می‌توانند چندین زوایای داستانی را در داستان‌های مربوط به کاربردهای تخصصی پزشکی از راه دور دنبال کنند و به حوزه‌هایی مانند صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نتایج، دسترسی به مراقبت، تجربه ارائه‌دهندگان و بیماران با خدمات، و نیروی انسانی نگاه کنند – به عنوان مثال، آیا استخدام آسان‌تر است. کارشناسان برای خدمات مبتنی بر سلامت از راه دور از خدمات حضوری؟ این موضوع همچنین به برخی زوایای داستان بیماری‌های عفونی اشاره می‌کند، از جمله اقداماتی که هر نوآور در این زمینه برای جذب و حفظ متخصصان جدید انجام می‌دهد.

منابع

خبرهای خبرگان بیماری های عفونی از راه دور

  • جان ملورز، دکتر جان ملورز، رئیس بخش بیماری های عفونی و استاد برجسته پزشکی در دانشگاه پیتسبورگ: jwm1@pitt.edu
  • ریما عبدالمسیح، دکتر، رئیس و مدیر عامل شرکت Infectious Disease Connect، و دانشیار پزشکی در دانشگاه پیتسبورگ: abdelmassihr@upmc.edu
  • Karen Bash، MD، افسر ارشد پزشکی، WakeMed North، Raleigh، NC: 919-350-8000 (سانترال اصلی بیمارستان)
  • انجمن پزشکی از راه دور آمریکا – جینا سلا، نماینده روابط عمومی: gcella@americantelemed.org یا 781-799-3137