رژیم کتوژنیک لیمومی رازهایی که هیچ کس دیگری از آنها خبر ندارد

رژیم نگهدارنده کتوژنیک گرچه تغییرات بیوشیمیایی زیادی در مغزِ افرادی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند، روی میدهد، اما مشخص نیست که کدامیک از اینها، اثرات کتوژنیک قابل توجه توصیه‌هایی درباره عوارض رژیم لاغری سریع ضد تشنجی دارند. درمانهای پیشگیرانه میگرن عبارتند از: مصرف دارو و مکملهای غذایی، اصلاح سبک زندگی و جراحی. با این وجود، ۲۰-۳۰٪ از این درمانهای دارویی، علیرغم استفاده از داروهای گوناگون، با شکست مواجه میشوند. این مجاری یونی، یکی دیگر از اهداف داروهای ضد تشنج هستند. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد.

سه راه‌ها رژیم کتوژنیک می‌توان ساخت

رژیم نگهدارنده کتوژنیک روش و زمانبندی قطع رژیم کتوژنیک، مشابه قطع تدریجی داروهای ضد صرع، پس از بهبود کاملِ تشنجها در کودکان است. با آنکه رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز هم، اندکی گرانتر از رژیم غذایی معمولی است، اما در صورت موفقیت این رژیم غذایی در درمان بیمار، این اختلاف قیمت، از طریق حذف هزینهٔ خرید داروهای ضد صرع جبران میشود. امسیتیها جذب بهتری دارند و بهسرعت از طریق سیستم پورتال کبدی به کبد حمل میشوند (چربیهای عادی غذاها، از طریق دستگاه لنفاوی حمل میشوند). مشخصهٔ امواج و تکانههای عصبی هجوم یونهای سدیم به داخل سلول از طریق مجراهایی در غشای یاختهٔ عصبی و سپس خروج یونهای پتاسیم از طریق مجراهایی دیگر است.

رژیم کتوژنیک در بارداری

آب سیاه با بروز ناراحتیهای بینایی همراه است. مصرف طولانیمدت این رژیم در کودکان با خطر کاهش نرخ رشد یا حتی توقف آن، شکستگی استخوانها و سنگهای کلیوی همراه است. به ویژه این عارضه ممکن است بیش از (یا برابر با) ۱۵ روز در ماه برای مدت بیش از ۳ ماه به طول بینجامد. هزینههای غیرمستقیم حدود ۱۵ میلیارد دلار است که بیشترین قسمت آن از بین رفتهاست. اینکه رژیم لاغری برای چه کسی مناسب است را پزشک یا متخصص تغذیه مشخص میکند. محرّک عصبی از شبیهسازهای عصبی مشابه ضربانسازها برای درمان میگرنهای مزمن استفاده میکند و نتایج امیدوارکنندهای در موارد شدید به همراه داشتهاست.

حذفیات رژیم کتوژنیک

از میان محرکهای رایج گزارش شده میتوان به استرس، گرسنگی، و خستگی (همه این موارد بهطور یکسان در بهوجود آوردن سردرد تنشی مؤثر میباشند) اشاره کرد. بررسیهای پیشین موفقیت این روش را بالا گزارش نموده بود. از مایو کلینیک گزارش نمود که ۵۶٪ بیماران بزرگسال، تشنجهایشان کمتر شد و ۱۲٪ عاری از هرگونه تشنج شدند. در مایو کلینیک بر پایهٔ همین پژوهش، اصطلاح «رژیم کتوژنیک» را ابداع کرد تا اشارهای به تولید سطوح بالای اجسام کتونی در خون در اثر مصرف فراوان چربی و مصرف اندک کربوهیدرات داشته باشد.

رژیم کتوژنیک و خرما

یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد. دوستان مَتیو. یک منبع اطلاعرسانی نیکوکارانه بریتانیایی. کودکانی که ضایعهٔ فوکال مغزی دارند (یعنی یک نقطهٔ خاص در مغزشان شروعکننده تشنج است) و نامزد انجام جراحی هستند با احتمال بیشتری پس از جراحی و آغاز این رژیم، بهبود کامل (عاری از تشنج) خواهند یافت. هرچند در ژاپن و مالزی میزان شیوع به جوامع غربی نزدیکتر است. ممکن است به یاری یک «مددکار اجتماعی طبی» جهت همکاری با خانوادهٔ بیمار و همچنین یک داروساز جهت رایزنی و توصیهٔ محتوای کربوهیدرات داروهایی که بیمار مصرف میکند، نیز نیاز باشد.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. که حدود یک دهم این هزینه، صرف تولید تریپتانها شدهاست. افسردگی گسترشی قشری یا افسردگی گسترشی لئو که به انفجارهای فعالیتهای عصبی اطلاق میشود و پس از آن عصبها برای مدتی غیرفعال میشوند، در افراد مبتلا به میگرن به همراه آئورا دیده شدهاست. برخی افراد قسمتی از میدان دید خود را از دست میدهند که به نابینایی یک سویه معروف است درحالیکه برخی در این شرایط، تجربهٔ تاری دید دارند.

علائم حرکتی نشان میدهند که میگرن از نوع نیمهفلجکننده است، و این ضعف غالباً برخلاف سایر نشانههای پیشدرآمدی بیش از یک ساعت طول میکشد. تشخیص بیماری میگرن از روی علائم و نشانههای آن امکانپذیر است. و این شرایط در تمام دوران زندگی به همین منوال باقی میماند، و در میان زنان مسن ابتلا به میگرن دو برابر مردان است. قدمت مته کاری، سوراخ کردن عمدی جمجمه، به ۷٫۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. در سال ۱۹۲۱، متخصص برجستهٔ غدد درونریز «اچ. میتیسرجید در سال ۱۹۵۹ ساخته شد و اولین تریپتان، سوماتریپتان، در سال ۱۹۸۸ تولید شد. This artic​le h as been w ritten  wi th the help of GSA​ C᠎onte᠎nt Ge nera᠎tor DEMO᠎.

بیش از یک سوم افراد مبتلا به سردردهای میگرنی آئورا یا نشانههای پیشدرآمدی را دریافت میکنند: نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی که نشان میدهند سردرد به زودی شروع خواهد شد. تا ۱۹۳۰ میلادی، این رژیم در ۱۰۰ نوجوان و بزرگسال مورد آزمایش واقع شد. یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل بهره میبرد که غنی از تریگلیسریدهای زنجیره متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند. آغاز رژیم ممکن است در کلینیکهای سرپایی انجام شود و بیمار در بیمارستان بستری نشود. رژیم کتوژنیک هندی به سبب تعارض فرهنگی با مسئله گرسنگی دادن به کودکان، بدون گرسنگی طولانیِ اولیه آغاز میشود.

از آنجایی که در آغاز این رژیم، خطر عوارض گوناگونی موجود است، بسیاری از مراکز ترجیح میدهند تا شروع آن، تحتِ نظارتِ نزدیک و دقیقِ پزشکی در بیمارستان باشد. اما عوارض گزارششده با این رژیم اندک است. چربی، سرشار از انرژی است و هر گرم از آن، ۹ کیلوکالری (۳۸ کیلوژول) انرژی دارد. به هر غذا بر حسب مقدار کالری و ارزش غذاییاش امتیاز داده میشود و هرکس با توجه به وزنی که میخواهد کم کند، میتواند در هر روز امتیاز مشخصی دریافت کند.

چنانچه مبتلا به دیابت هستید، رعایت رژیم لاغری میتواند منتهی به رهایی از انسولین یا دارو درمانی شود. قبلاً این تفاوت به مشکلات متدولوژیک و تفاوت در مطالعات نسبت داده میشد، ولی اکنون به نظر میرسد تفاوت فرهنگی و محیطی واقعی بین نژادها میتواند مسئول این اختلاف باشد. این تأثیرات هورمونی به نظر میرسد در بهوجود آوردن میگرن بدون آئورا نقش بیشتری داشته باشند. و به نظر نمیرسد که بهطور کلی میگرن خطر مرگ بر اثر سکته مغزی یا بیماریهای قلبی را افزایش دهد. از بابونه گاوی بهطور سنتی به عنوان درمانی برای تب، سردرد و میگرن، وضعیتهای زنان مانند مشکلات در زایمان و تنظیم قاعدگی، تسکین درد معده، دنداندرد و گزش حشرات استفاده میشود.

والدین سه روز اول را بهطور کامل در کلاسهای آموزشی میگذرانند که شامل مباحثی دربارهٔ تغذیه، مدیریت رژیم غذایی، تهیه غذا، خودداری از مصرف قند و رسیدگی و ادارهٔ بیماری است. پدرش پس از خواندن مطلبی دربارهٔ رژیم کتوژنیک در یک کتابچهٔ راهنمای بیماران، پسرش را نزد جان فریمن در بیمارستان جانز هاپکینز برد که هنوز از این روش قدیمی برای درمان صرع استفاده میکرد. این پودر در کودکان بالای یک سال، جهت برقراری نسبت کتوژنیک ۴:۱ تجویز میشود. هنگام بستری تا زمان شام، به بیمار فقط مایعات بدون کالری و بدون کافئین داده میشود. انواع مختلف مکملها برای افرادی که میخواهند وزن کم کنند وجود دارد که ادعا میشود میتوانند چربیها را بسوزانند، متابولیسم را بالا ببرند یا جلوی اشتها را بگیرند.

بهبود عملکردهای عصبی: کربوهیدراتها میتوانند عملکرد عصبی، مقاومت در برابر خستگی و تمرکز ذهنی حین ورزش را بهتر کنند. شواهدی موجود است که نشان میدهد نوجوانان و بزرگسالان نیز میتوانند از این رژیم غذایی بهرهمند شوند. میگرن مزمن نوع عارضه میگرنی است و یکی از معیارهای تشخیص آن سردرد میگرن میباشد که برای مدت زمان طولانی تری اتفاق میافتد. با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در بزرگسالان بررسی نشد. مصرف NSAIDها نیز تا ابتدای سهماهه سوم بیخطر است.

برای دستورالعمل پخت غذا و تهیه آن استفاده کرد.

یکی از آنها شاید، فقدان حضور متخصصان تغذیهای باشد که در این زمینه آموزشهای کافی دیدهاند و وجودشان برای انجام این درمان لازم است. این نوشیدنی حاوی ۲۴۵ کیلوکالری (۱٬۰۲۵ کیلوژول)، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم کربوهیدرات و ۲۴ گرم چربی است. در حقیقت، ورزشکارن با رژیم کتوژنیک، بیشترین میزان چربی سوختشده را در این تحقیقات به خود اختصاص دادند. بهویژه ویتامینهای گروه ب، کلسیم و ویتامین دی باید به شکلِ مکملهای مصنوعی به غذا افزوده شود. برای دستورالعمل پخت غذا و تهیه آن استفاده کرد. در بسیاری از کشورها، خوراکیها، «برچسب تعیین ارزش غذایی» ندارند و در نتیجه، محاسبهٔ میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات غذا راحت نیست.

رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت

افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند. بهبود ریکاوری: کربوهیدرات به ریکاروی بعد از تمرین کمک میکند. هیچ شکی در این نیست که اگر شما دچار اضافه وزن هستید و مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز میباشید، رژیم لاغری سالم قند شما را کاهش داده، منجر به بهبود سلامتی شده و به شما کمک میکند که حس بهتری داشته باشید. یا رژیم پُرچربی یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند.

رژیم کتوژنیک و ورزش

سازگاری چربی در رژیم کتوژنیک میتواند بسیار قوی باشد. این روش تغذیه برای سلامتی افراد چاق مفید است ولی میتواند برای افراد معمولی خطرناک باشد. محمدحسن پاکنژاد، دبیر علمی چهارمین کنگره بینالمللی سردرد، اعتقاد دارد: اثر روش نوین درمان سردردهای میگرنی مزمن به کمک تزریق بوتاکس، موقتی است و بیش از چهارماه دوام ندارد. نظریهٔ اولیه مربوط به افزایش قابلیت تحرک قشر مخ و کنترل ناهنجار یاختههای عصبی درد در عصب سه قلوی ساقه مغز میباشد. سازوکار دقیق میگرن ناشناخته است؛ البته این باور وجود دارد که میگرن به دلیل نوعی اختلال در رگهای خونی و عصبی باشد.