شش توضیح چرا شما هنوز یک مبتدی در رژیم غذایی کتوژنیک هستید

یک رژیم کتوژنیک ممکن است در ۳ تا ۶ ماه اول در مقایسه با برخی رژیمهای دیگر به کاهش وزن بیشتری کتوژنیک قابل توجه توصیه‌هایی درباره عوارض رژیم لاغری سریع منجر شود. همچنین به یاد داشته باشید فردی که این تحقیق را انجام داده است دکتر جف وولک میباشد که در کنار استفان فینی نویسنده کتابی در مورد رژیمهای کم کربوهیدرات برای ورزشکاران میباشد. قبل از اینکه همهچیز را کنار بگذارید، باید این چند مورد دیگر را هم بدانید. پس حتماً همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشید، و مطمئن شوید که در طول روز به مقدار کافی آب مصرف میکنید.

سلام روز به خیر ممنون از سایت خوبتون یه سوال داشتم میشه از رژیم کتوژنیک برای افرادی که سنشون کمتر از 18 ساله هم استفاده کرد؟ اگرچه همانند بسیاری از رژیمها، افرادی که آن را بهدرستی رعایت نمیکنند ممکن است هنگامیکه نتایج خوبی مشاهده نمیکنند، ناامید شوند. سالتر اشاره میکند که بهجز محدودیتهایی که باید مطمئن باشید آنها در ذهن دارید، هنگامیکه صحبت از این رژیم میشود هیدراتاسیون نادیده گرفته میشود. حال هنگامیکه احساس گرسنگی کردید میان وعده هایی که در ادامه ذکر میکنیم، می توانند مناسب باشند و در روند رژیم کتوژنیک استفاده شنوند و سبب کاهش وزن گردند.

رژیم کتوژنیک و یبوست

به هر حال هنوز معلوم نیست چه مدت این اثرات ادامه دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه بگوییم با توجه به فواید و مزایای این رژیم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم. برای مثال اگر ورزشکاری که به صورت حرفه ای ورزش میکند و بافت عضلانی قابل توجه (به همراه مقدار بسیار جزئی چربی داشته باشد) و شاخص توده بدنی این ورزشکار ۳۰ باشد، مطابق فرمول BMI باید ورزشکار چاق باشد. قضیه این است که پروتئین در بدن ورزشکار کاراییهایی دارد که کربوهیدرات و چربی نمیتوانند از عهده آن بربیایند؛ ازجمله اینکه باعث ایجاد حس سیری، تحریک عضلهسازی و افزایش کالریسوزی میشود.

معمولأ رژیم کتوژنیک استاندارد حاوی ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و ۱۰% کربوهیدرات است. به جای مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و نشاسته مانند نان و سیبزمینی به سراغ سبزیجات بروید. از غذاهای سرشار از فروکتوز خودداری کنید و به دنبال غذاهای حاوی گلوکز باشید. به سادگی مواد تشکیل دهنده را بر روی میز کار قرار دهید و یک وعده غذایی را از ابتدا تا انتها تهیه کنید و از از همان وسایل و ابزار برای تکرار پخت استفاده کنید.

مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. رژیم کتو مستلزم مصرف کربوهیدرات کمتری است، اما با ایجاد امکان خوردن چربی بیشتر و پروتئین کافی برای افراد، آن را جبران میکند. البته در برخی مواقع امکان اینکه استفاده از این رژیم سبب کتو نشود. در حالی که گلوکز “غذای” اصلی برخی سلول های سرطانی است، مطالعه ای که از سال 2010 در مجله تحقیقات سرطان منتشر شد، نشان می دهد که سلول های تومور پانکراس از فروکتوز به طور خاص برای تقسیم و تکثیر استفاده می کنند.

رژیم کتوژنیک اصفهان

همچنین ممکن است باعث بهبود بیماریهای قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه شود، اما لازم است تحقیقات بیشتری در این حوزهها انجام شود. رژیم کتو میتواند به مدیریت و کنترل برخی از بیماریها مانند صرع، بیماریهای قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه کمک کند که در آینجا به آنها اشاره می شود. کاهش سطح انسولین ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کُند کند، هر چند تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است. کمک به مقاومت بدن در برابر برخی سرطانهاو کاهش رشد سلولهای سرطانی، البته نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه می باشد.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

همچنین، شواهد بیانگر مزیت رژیم کتو در درمان یا کنترل بیماریهای عصبی و برخی انواع سرطانها میباشد. در عوض، در اوایل قرن بیستم ایجاد شد که به کودکان دارای صرع کمک کند تا حملههای خود را کنترل نمایند. طی یک مطالعه 12 هفتهای در افراد مسن، مشخص شد کسانی که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر سویا مصرف می کنند، افزایش توده عضلانی و قدرت عضلات را تجربه میکنند. عملکرد جسمی همه ی انسان ها روی این سیاره، از ورزشکاران مطرح گرفته تا پدربزرگ ها با ورزش در شرایط سازگاری با چربی، بهتر و مفیدتر خواهد شد.

رژیم کتوژنیک غفاری نی نی سایت

در تصور اولیهای که از این دو داریم به نظر میرسد که ترکیب ورزش و رژیم کتوژنیک نتایج استثنایی به همراه خواهد داشت، ولی حقیقت این موضوع کمی پیچیدهتر از حد تصور ماست، چگونه؟ اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، بهتر است کاهش کالریِ دریافتیتان در طول روز را بیشتر از ۵۰۰ کالری در نظر بگیرید. مثلا فرد ۵ روز از رژیم کتوژنیک پیروی نموده و سپس در ۲ روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهد. مکملهای منیزیم به شکلهای گوناگونی وجود دارد که متناسب با نیاز فرد تجویز میشود، از جمله این مکملها میتوان به منیزیم آسپارتات، سیترات، لاکتات، پلیسینات و کلرید اشاره نمود.

رژیم کتوژنیک و خرما این غالباً منجر به این میشود که افراد زود تسلیم شوند (نیازی به اشاره نیست که دهیدراتاسیون میتوانند تأثیر منفی بر سلامتی شما داشته باشد). در جدول زیر BMI افراد در سنین مختلف از نوجوانی تا کهنسالی درج شده است. نتایج مختلف محاسبه bmi به چه معنا است؟ نتایج محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی به چه معنا است؟ اما نتایج تحقیقات اخیر نشان میدهد دنبال کردن این رژیمهای غذایی برای سالها یا چند دهه، ممکن است خطر مرگ زود هنگام را افزایش دهد. محبوبیت رژیم کتو نسبت به رژیمهای دیگر در حال افزایش است. This  post h​as been generated ᠎by G​SA Conte nt Generat᠎or Demoversion.

کتون های برونی: این مکمل موجب افزایش سطح کتون در بدن می شود. اما با این توصیف باز هم نیازمند یک دوره ۲ هفتهای برای وادار کردن بدن به جایگزینی ذخایر چربی برای تامین سوخت به جای گلوکز میباشید و این دوره کوتاه احتمالا باید کمی سختگیرانه باشد. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. یکی از ابتدایی ترین سوالاتی که در زمان آشنایی افراد با رژیم غذایی به وجود می آید کسب اطلاع در رابطه با میزان کاهش وزن در پایان دوره است.

رژیم کتوژنیک کیا گرفتن

هرچه سن بیشتر می شود میزان چربی نیز افزایش پیدا می کند و میزان افزایش آن در رده های سنی مختلف و در دخترها و پسرها متفاوت است. به نظر می رسد که دختران بیشتر از پسران در رده های سنی زیر ۲۰ سال چربی اضافه می کنند و این خود می تواند توجیه کننده بالا بودن BMI دختران نسبت به دختران در یک سن مشخص باشد. به نظر میرسد رژیم های کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا قند خون شما نسبت به رژیم های دیگر کمتر باشد.

کربوهیدرات خالص کربوهیدراتهای رژیم غذایی هستند، بدون در نظر گرفتن فیبر. در حقیقت، این رژیم در میان افرادی که هم فعال و هم دارای اضافهوزن هستند، در حال افزایش محبوبیت است. این برای افرادی که برنامهریزی را دوست ندارند مناسب نیست. طبق گفتهی “پائول سالتر” کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس علوم ورزشی، قبل از معرفی رژیم کتوژنیک به بیشتر بیماران مبتلا به صرع توصیه میشد تا روزه بگیرند، اما این برای بسیاری از آنها دشوار بود.

رژیم امسیتی در بسیاری از بیمارستانها جایگزین رژیم کلاسیک قبلی شد، اما برخی مراکز هم رژیمهایی ابداع کردند که ترکیبی از هر دو بود. مردم اغلب از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت و کنترل برخی از بیماریها مانند صرع نیز کمک کند. در نتیجه شروع به تجزیه چربی ها برای تامین انرژی می کند. بعد از ۳ تا ۴ روز بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای دریافت انرژی خواهد کرد که باعث لاغر شدن شما میشود، این روند کتوز نامیده می شود.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. رژیم کتوژنیک لاغری یکی دیگر از رژیمهای غذایی است که گفته میشود کمک قابل توجهی به لاغری و سلامت بدن میکند. وقتی کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، معمولا در ۴ تا ۶ هفتهی اول وزن قابل توجهی از دست میدهید. همچنان در این رژیم میزان مصرف کربوهیدرات ها بسیار اندک می باشد و میزان ۱۰ درصد از کالری های مصرفی روزانه را به خود اختصاص میدهند و نباید از این حد تجاوز کند.

رژیم کتوژنیک خوبه

از طرف دیگر، یک رژیم پر از کربوهیدرات میزان قند خونتان را بالا میبرد و ترشح انسولین را تحریک میکند، که میتواند منجر به ذخیرهی چربی و یک حالت تنبلی بیشتری شود. صحبتهای جدید زیادی در مورد رژیم کتوژنیک، یا همان “رژیم کتو” وجود دارد که تعریف و تمجیدهای زیادی از طرف ورزشکاران نخبه (مثل لبران جیمز) داشته است، چون دارای کربوهیدرات کم و سرشار از چربیهای خوب است، و انرژی زیادی فراهم میسازد. دانشمندان در مورد مکانیسم این اثر مطمئن نیستند، اما ممکن است کتونهایی که بدن شما هنگام تجزیه چربی برای تولید انرژی ایجاد میکند، از سلولهای مغز شما در برابر آسیب محافظت کنند.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

هر زمان که سرعت تغییر و چربی سوزی در بدن کم شد، آن زمان موقع اعمال کاهش بیشتر در میزان کالری مصرفی بدن است اما این کاهش هیچگاه به صفر نمیرسد. و با اینکه میزان چربی بدن ما را نیز به صورت حدودی مشخص می کند اما نحوه توزیع چربی ها را نشان نمی دهد و همچنین تمایزی بین چربی و عضله قائل نیست. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال عملکرد انسولین مشخص میشود.

رژیم کتوژنیک دکتر شبیر

انسولین هورمونی است که قند را در بدن تبدیل به سوخت یا ذخیره میکند. وقتی بدن ذخایر چربی را می سوزاند، می تواند به کلیه ها فشار وارد شود. او میگوید “محدود کردن پیوستهی کربوهیدراتها منجر به تخلیهی ذخایر گلیکوژن عضلانی میشود. همچنین ممکن است به این دلیل که یک رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین شما را بیشتر سیر نگه میدارد، بنابراین غذای کمتری مصرف میکنید و وزنتان کم میشود. میزان پروتئین مورد نیاز سالمندان: با افزایش سن علاوه بر کاهش توده عضلانی، ذخیره پروتئینی بدن نیز کاهش مییابد و میزان نیاز به پروتئین با افزایش سن نه تنها کاهش نیافته بلکه ثابت مانده یا افزایش مییابد.

همیشه حرفهایهای ورزش و تغذیه، برای نوشتن یک رژیم غذایی مخصوص افراد ورزشکار، میزان پروتئین مورد نیاز را در اولویت قرار میدهند. این نوع رژیم کتوژنیک شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰درصد پروتئین و ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات است. هنگام برنامه ریزی وعده های غذایی، هدف شما این است که ۷۰ تا ۷۵ درصد از میزان کالری مورد نیاز خود را از چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد از پروتئین، و ۵ تا ۱۰ درصد از کربوهیدرات ها به دست آورید. با اندازه گیری قد و وزن و قرار دادن آن در فرمول BMI عددی به دست می آید که میتواند به شما میزان سالم، نرمال بودن یا ناسالم بودن وزنتان را نشان دهد.