می خواهید زمان اضافی؟ بیاموزید این نکاتی برای حذف رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند چربی اضافه را که با دیابت نوع دو، پیش دیابت و سندروم متابولیسم ارتباط کتوژنیک قابل توجه توصیه‌هایی درباره عوارض رژیم لاغری سریع نزدیکی دارد، بسوزانید. درصد آنهایی که توانستند رژیم کتوژنیک را بهمدت دو، سه و چهار سال ادامه دهند به ترتیب، ۳۹٪، ۲۰٪ و ۱۲٪ بود. اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند! طبق نتایج به دست آمده از رژیم کتوژنیک، این رژیم میتواند باعث شود پوست شادابتر و بدون آکنهای داشته باشید.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

رژیم کتوژنیک دوره ای 3. کتونها: موادی هستند که زمانی که بدن قادر نباشد انرژی کافی از کربوهیدراتها به دست آورد و مجبور شود از سوزاندن چربیها برای تأمین انرژی استفاده کند، در بدن ساخته میشوند. میزان اضافه وزن بالای شما اهمیتی ندارد چرا که در صورت کاهش مقداری از وزنتان، قند خون شما بهطور معناداری کاهش پیدا میکند. در هر رژیمی احساس نیاز به میان وعده به خوبی دیده میشود، در رژیم کتوژنیک نیز به همین صورت است که با هم میبینیم، پس اگر در بین وعدههای غذایی احساس گرسنگی کردید میتوانید از این موارد بهرهمند شوید. یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد.

سبزیجات سرشار از مواد مغذی خود را نیز فراموش نکنید.

یکی از ویژگی های سلول های سرطانی اینست که از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیرشان تغذیه می کنند. ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بعضی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد. بعضی از مردم تنها با مصرف ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالیکه بعضی دیگر با دریافت روزانه بیش از ۲۰ گرم به کتوزیس وارد می شوند. سبزیجات سرشار از مواد مغذی خود را نیز فراموش نکنید. آنها باید کالری و نیازهای مغذی خود را در نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که از رژیم غذایی متنوعی که ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تأمین می کند ، استفاده می کنند.

رژیم کتوژنیک مقالات

از آنجایی که در این نوع رژیم، چربی کمتری بکار میرود، میزان بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن افزود و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. زمانی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که میتواند انرژی را برای مغز فراهم کند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. با متد نورون درمانی کاهش وزن اندام برتر یاد میگیری به صورت ریشه ای وزن کم کنی.

جالب اینجاست که کاهش مصرف چربی نسبت به گروهی که کربوهیدرات را محدود کرده اند ، منجر به کاهش کمی چربی در بدن می شود. چون این نوع نوشیدنی ها هیچ ویژگی جز کالری بالا ندارند و اصلا به تغذیه بدن کمک نمی کنند. رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین کتو باعث کاهش نشانههای بیماری قلبی از جمله تری گلیسیرید و کلسترول بالا میشود. با این حال از آنجا که حفظ کتوز در هنگام روزه داری اغلب آسانتر است ، بسیاری از افراد اغلب رژیم های کتوژنیک را با انواع روزه داری ، معمولا رژیم ناشتای متناوب ترکیب می کنند.

در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد. نتیجه یک مطالعه بر تجربهی دوچرخهسواران به این صورت است که دوچرخهسوارانی که به مدت 3 هفته از رژیم کتوژنیک استفاده کردند در رکابزنی استقامتی با شدت متوسط، عملکرد مناسب و در رکابزنی سرعتی با شدت بالا، عملکرد ضعیفی نشان دادند؛ در واقع بسیاری از ورزشکاران ذکر شده در مطالعهی بالا، پس از پایان مطالعه به رژیم سابق بازگشتند و فقط درجاتی از رعایت رژیم را در برنامهی تغذیهی خود گنجاندند.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی نی نی سایت

به علاوه، ناتوانی بدن در تامین انرژی لازم جهت انجام تمرینات منجر به از دست دادن بافت عضلانی شده و بدن را برای ابتلا به بیماریهایی مانند نقص سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد غدد درونریز، مستعد میسازد. به ازای هر یک گرم گلیکوژن کاهش یافته ، 3 گرم آب از دست می دهید. طرفداری از این رژیم در حالی است که مطالعات معتبر تا کنون نشان دهندهی اثر منفی رژیم کتوژنیک بر سیستم تفس سلولی بوده است.

این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. مصرف پروتئین بیش از مقادیر خاص ، گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند گلوکزی تولید کند که بدن شما از آن برای سوخت استفاده خواهد کرد. بنابراین، قبل از ارائه هر گونه توصیه قاطع، نیاز به تحقیقات بیشتر بر روی یک جمعیت ورزشی در این زمینه است. این موضوع به بهبود عملکرد ورزشی این ورزشکاران کمک میکند.

نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

بر اساس آخرین مطالعهی مروری انجمن جهانی تغذیهی ورزشی (ISSN)، مناسبترین میزان مصرف کربوهیدات برای ورزشکاران استقامتی، به طور متوسط 5-12 g/kg/day و حداکثر 8-10 g/kg/day است. این شیوهی تغذیهی ورزشی، تا سال 2005 بسیار مورد توجه بود، اما به دلیل اینکه محققان ارتباطی بین این رژیم و افزایش عملکرد ورزشکاران استقامتی نیافتند، توجه به آن کاهش پیدا کرد؛ اما در سالهای اخیر، ادعاهای مطرح شده در رسانههای اجتماعی، توسط غیر ورزشکاران و ورزشکاران عموماً غیرحرفهای، مجدداً این شیوهی تغذیه را مورد توجه قرار داده است .

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

انتخاب غلات سبوس دار و سایر کربوهیدراتهای غنی از فیبر به عنوان بخشی از رژیم روزانه به طور کلی باعث سلامتی می شود.با این حال ، بلافاصله قبل و در حین تمرینات و مسابقات شدید ، برخی از ورزشکاران ممکن است کربوهیدرات های ساده تر و فیبر کمتری را برای تأمین سوخت لازم ترجیح دهند در حالی که ناراحتی دستگاه گوارش را به حداقل برسانند.در زیر مثالی از آنچه ممکن است یک ورزشکار در یک روز بخورد تا نیازهای غذایی خود را تأمین کند ، آورده شده است. با حذف گلوکز به دست آمده از مواد خوراکی بدن شما از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده میکند.

در دنیای امروزی داشتن تناسب اندام و هیکل عالی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و هر رزوه شاهد این هستیم که رژیمهای متعددی با ادعای لاغری فوری در کل جهان سر و صدا میکنند، یکی از معروفترین آنها، رژیم کتوژنیک است. یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک دارند، سه برابر بیشتر از رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس ارائه شده، وزن کم می کنند. در این رژیم سهم کالری دریافتی از طریق کربوهیدارت کاهش می یابد و سهم دریافتی چربی و پروتئین افزایش می یابد.

رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

مصرف این نوع از رژیم قبل از رکاب زدن منجر به افزایش سطح عملکرد دوچرخهسواران و بعد از فعالیت، منجر به بازسازی سریعتر ذخایر گلیکوژنی (کوتاه کردن کردن فاز ریکاوری) میشود . به دلیل وجود ماده مؤثر پارتنولید در عصاره گیاه تاناستوم بابونه گاوی، این گیاه در پیشگیری و بهبود حملات حاد میگرنی کاربرد دارد. یکی از تحقیقات نشان داد افرادی که رژیم کیتو داشتند ۲٫۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری داشتند، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در آنها بهبود پیدا کرد. در برخی از افراد مصرف وعده های غذایی خیلی نزدیک به آغاز ورزش می تواند باعث ناراحتی گوارشی شود.

یک رژیم کتوژنیک ممکن است باعث شود در طول 3 تا 6 ماه اول نسبت به سایر رژیم های لاغری وزن بیشتری کم کنید . ۳. ممکن است که فرد به ریزش مو مبتلا شود. برخی از ورزشکاران ممکن است مکمل های غذایی را انتخاب کنند. خیلی از غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند باید در رژیم کتوژنیک حذف بشوند. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

این شاخص تنها مشخص می کند که آیا شما در محدوده وزنی سالم هستید یا خیر. این به این معناست که تنها اختصاص 15 تا 20 درصد کالری برای رسیدن به پروتئین کافی است. این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به جلوگیری از ابتلا به بیماری قند و سندرم متابولیک کمک کرد. برای استفاده از رژیم آنلاین رایگان خورشاد، کافی است که وارد صفحه مشترکین شوید. بطور کلی هر چه مصرف کربوهیدراتتان پایین تر باشد، راحت تر وارد کتوزیس می شوید.

سپس این کتون ها به عنوان منبع سوخت در بدن ، به ویژه برای مغز استفاده می شوند. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی به نام کتون زدگی قرار می دهد. همانطور که گفته شد ، اگر یک رژیم غذایی با چربی بالا ، پروتئین کم و کربوهیدرات بسیار کم مصرف کنید ، می توانید حالت کتون زدگی را به طور مرتب حفظ کنید. امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند.

رژیم لاغری کتوژنیک رژيمی با میزان کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و و رژیم کم کربوهیدرات دارد. اما رژیم کتوژنیک به بیماری های دیگری نظیر بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اختلال های خواب کمک می کند. بعلاوه رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین احتمال ترشح هورمون هایی که سبب آکنه می شوند را کم می کند. رژیم کم کربوهیدرات بر اساس همان ایده اساسی هرم رژیم کتوژنیک است : کاهش کربوهیدرات برای کاهش کالری دریافتی و کاهش سطح انسولین.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

در ابتدای این رژیم تا جایی که احساس سیری کنید، غذا میل کنید و از محدود کردن کالری دریافتی خودداری کنید. اما به مطالعات بیشتری برای تعیین اولویت و بهترین زمان مصرف رژیم پر پروتئین احتیاج است؛ اما با اطمینان میتوان گفت که مصرف مواد پروتیینی 3 ساعت بعد از پایان فعالیت ورزشی اثر مثبتی در بازسازی عضلات دارد. با این وجود، مطالعات نشان دادهاند که با افزودن پروتئین به رژیم کربوهیدرات، استقامت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و شاخصهای نمایندهی تخریب بافت عضلانی در خون کاهش مییابند.

رژیم کتوژنیک کیا گرفتن

Th​is has ​be᠎en c re​ated by ᠎GSA Co nten᠎t Gene᠎ra​tor DEMO​!

را انجام دهد. اما بهتر است قوانین و روند آنرا بررسی کنیم تا دقیقتر به راز کاهش وزن و کسب نتیجه با این رژیم پی ببریم. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است.