۶ فوت و فن خانه داری برای آن که لباس‌های شسته بوی تازگی داشته باشند


اگر لباس‌های شما با بوی کهنگی از ماشین لباسشویی بیرون می‌آیند یا اصلا بویی ندارند ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌توانید به آن رایحه‌ای تازه بخشید. خوشبختانه، چند راه وجود دارد که می‌توانید بوی لباس خود را تقویت کنید.

در این گزارش به راه‌هایی برای تقویت رایحه خوب و تازه لباس‌ها پس از شستشو اشاره خواهیم کرد:

۱- ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

اولین قدم برای شستشوی لباس‌هایی که بوی خوبی دارند ماشین لباسشویی تمیز است. اگر متوجه شده اید که لباس‌های تان مانند گذشته تازه نیستند ممکن است ماشین لباسشویی تان نیاز به تمیز کردن داشته باشد. معمولا توصیه می‌شود ماشین لباسشویی خود را حداقل یک بار در ماه یا هر ۳۰ دور تمیز کنید تا از تجمع خاک و مواد شوینده در آن جلوگیری کنید.

۲- ماشین لباسشویی را انباشته از لباس نکنید

در حالی که شما تمایل دارید تعداد بیش تری از لباس‌های تان را برای صرفه جویی در انرژی، آب و زمان به صورت یکجا بشوئید با این وجود، واقعیت آن است که هرگز نباید لباس‌های بیش از حد ظرفیت تحمل ماشین لباسشویی را در آن قرار دهید بلکه باید فضایی را برای تکان خوردن لباس‌ها درون آن باقی بگذارید. لباس‌ها را درون ماشین لباسشویی فشار ندهید و چند سانتی بالای دستگاه را خالی بگذارید.

۳- اجازه ندهید لباس‌ها به صورت خیس در ماشین لباسشویی رها شوند

لباس‌های خیس که برای مدت زمان طولانی در ماشین لباسشویی رها شده اند اگر به موقع بیرون آورده نشوند می‌توانند بوی کپک زدگی پیدا کنند. لباس‌های تازه شسته شده خود را فورا به خشک کن منتقل کنید تا از بوی کپک جلوگیری نمایید.

۴- از نرم کننده پارچه استفاده کنید

استفاده از نرم کننده پارچه راهی عالی برای خوشبو کردن لباس‌های تان است. مواد موجود در نرم کننده‌ها بر روی الیاف پارچه رسوب می‌کنند تا به مقابله با چین و چروک ها، کاهش استاتیک و افزودن حس نرمی هنگام لمس لباس و بخشیدن رایحه‌ای تازه به لباس‌های تان کمک کنند.

۵- خشک کردن لباس در بیرون از خانه

به جای قرار دادن لباس‌ها در خشک کن یا آویزان کردن آن در محیط داخل خانه سعی کنید لباس‌ها را در فضای بیرون از خانه خشک کنید. خشک کردن لباس‌ها در فضای باز (احتمالا در یک روز صاف و بدون دود یا آلاینده‌های باقی مانده در هوا) به لباس‌ها بوی تازه‌ای می‌بخشد.

۶- لکه‌ها را سریعا برطرف کنید

برطرف کردن لکه‌هایی مانند عرق که بو‌های ماندگاری را برجای می‌گذارند می‌تواند به بوی بهتر لباس‌های شسته شده شما بعد از تمیز کردن کمک کند.

 



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟