یک روز کاری معمولی برای فریلنسر Jeanette Beebe


ژانت بیبی

Jeanette Beebe عکس کیو موریشیما

برای این قسمت از یک روز کاری معمولی، با روزنامه نگار مستقل، بررسی کننده واقعیت و گزارشگر و تهیه کننده رادیو/پادکست مصاحبه کردم. ژانت بیبی، که علم، پزشکی و فناوری را با تمرکز بر مسائل اجتماعی پوشش می دهد. گزارش‌های Beebe در Time، Scientific American، Popular Science، The Christian Science Monitor، Consumer Reports، Medscape، Fast Company و سایر رسانه‌ها منتشر شده است.

کار او به عنوان یک تهیه‌کننده و ضبط‌کننده آزاد توسط BBC، Gimlet Media و NPR پخش شده است، و او برای پادکست‌ها و مجلات مختلف، از جمله Scientific American، حقیقت را بررسی می‌کند.

(این گفتگو برای وضوح و اختصار ویرایش شده است.)

پایه خانه

من در آکرون، اوهایو مستقر هستم که حدود 40 دقیقه با کلیولند فاصله دارد. من به اندازه کافی خوش شانس هستم که دفتر خانه دارم. در طبقه دوم است و فضای سبزی وجود دارد که می توانم بیرون از پنجره خود را ببینم. ما در وسط محله هایلند اسکوئر، که به نوعی بخشی از طبیعت است، نیمه شهری است، که من واقعاً آن را دوست دارم، در حال شلوغی هستیم.

راه اندازی دفتر

تابستان گذشته خانه را خریدیم و خانه ای تاریخی است. این کاغذ دیواری عتیقه واقعاً دوست‌داشتنی از پیچک، مربوط به دهه‌های گذشته، با پانل‌ها را دارد. این یک زمینه آرامش بخش برای کار است. من میز، یک کاناپه، دوچرخه ورزشی کوچکم که تا می‌شود و قفسه‌های بزرگ کتابم را دارم.

روال روزانه

دیر به رختخواب می روم و بعد دیر بیدار می شوم. من صبحانه می‌خورم، به سگ غذا می‌دهم و احتمالاً حدود ساعت 11:30 صبح سر کار می‌روم. من تا حدود ساعت 5 بعد از ظهر که شوهرم معمولاً به خانه می رسد کار خواهم کرد. از ساعت 17 تا 21:30 زمان ماست، یعنی شام، بیرون رفتن با دوستان یا بیرون رفتن برای انجام کاری. و وقتی او به رختخواب می رود، من دوباره برای شیفت شب از ساعت 9:30 شب تا حدود 1:30 بامداد به دفترم می روم. آن وقت است که بسیاری از کارهای خلاقانه ام را انجام می دهم – من شاعر هم هستم – و برای هر داستانی که روی آن کار می کنم می نویسم. پربارترین زمان من شب است، که یکی از دلایلی است که برای مدت طولانی یک فریلنسر بوده ام.

آداب و رسوم روزانه

من زیاد آب میخورم، زیاد از آب. و همچنین دوست دارم سگ و گربه ام را ببینم.

متمرکز ماندن

شاید این فقط یک پاسخ احمقانه باشد، اما برایم مهم نیست که همیشه تمرکز نکنم. اگر حواس من پرت شده باشد، به خاطر چیزهای روی رایانه من نیست. بیشتر شبیه محو شدنم است، انگار خواب آلودم، و به آن خم می‌شوم. من خیلی دوست دارم که یک فریلنسر باشم، زیرا به من اجازه می دهد طوری کار کنم که اگر الهام بگیرم، واقعاً می توانم به آن متمایل شوم. و اگر حواس من پرت شده باشد، در حد عقل می توانم اجازه دهم ذهنم منحرف شود.

فعالیت استراحت مورد علاقه

مدیتیشن بوده است. لازم نیست چیز فانتزی باشد. شما مجبور نیستید روی یک کوسن بنشینید و وضعیت بدن خود را دقیقاً به همین شکل نگه دارید. بیشتر فقط تماشای نفس و توجه به اینکه نفس کجاست و ذهن شما کجاست و تماشای آن است. و اگر به جای دیگری رفت، آن را مشاهده کنید و سپس به آرامی آن را به عقب هدایت کنید.

ردیابی ایده ها و تکالیف داستان

من از Google Calendar برای ضرب الاجل های خود استفاده می کنم و هر روز در تلفن و رایانه خود به تقویم نگاه می کنم. من قبلاً واقعاً به سیستم‌های سازمانی علاقه داشتم، اما به نظر می‌رسد اینها بیشتر از ارزششان دردسر دارند. من معمولاً فقط چهار تکلیف کاری در یک زمان دارم – یک تکلیف بررسی واقعیت، یک تکلیف رادیویی یا صوتی، یک تکلیف چاپی یا دیجیتالی، و گاهی اوقات چیز دیگری وجود دارد. قرار دادن ضرب الاجل ها در یک تقویم به خوبی کار می کند.

من در مورد پیگیری ایده های داستانی واقعاً سازماندهی نشده ام. من به قفسه کتابم نگاه می کنم، و فقط انبوهی از کاغذ وجود دارد.

ابزار یا برنامه مورد علاقه

این یک دفترچه یادداشت ضد آب است به نام AquaNotes که می توانید زیر دوش بگذارید. همچنین یک مداد به همراه دارد که می تواند خیس شود. این باور نکردنی است و من همیشه از آن استفاده می کنم. من از آن برای شعر و ایده های داستان استفاده می کنم. در واقع، این داستان خوبی خواهد بود: چرا مردم زیر دوش الهام می گیرند؟

ضبط و رونویسی مصاحبه ها

من تمام مصاحبه های تلفنی خود را با استفاده از آن انجام می دهم اسکایپ، با یک برنامه شخص ثالث به نام ضبط کننده تماس. برنامه به طور خودکار تماس را ضبط می کند و نه فقط آن. هر دو انتهای مکالمه را در مسیرهای مختلف ضبط می کند. این واقعا برای پادکست و تولید رادیویی و صوتی مفید است زیرا نیازی به شنیدن سوالاتم ندارم. من فقط می خواهم کلیپ ها را از طرف مقابل بشنوم. من هم از برنامه ای به نام استفاده می کنم توصیف کنید. رونویسی هوش مصنوعی و موارد دیگر را انجام می دهد. تقریباً مانند یک ویرایشگر صوتی کامل است. من آن را به همه کسانی که علاقه مند به انجام ویدیو یا پادکست هستند توصیه می کنم.

_________________________________________________________________________________________________

اگر می‌خواهید یک فریلنسر را برای یک روز کاری معمولی نامزد کنید، لطفاً به باربارا به آدرس freelance@healthjournalism.org ایمیل بزنید.