یکی از بهترین توصیه می‌توانید همیشه دریافت درباره خرما در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک تبادل نظر چه خوراکی هایی در رژیم غذایی کتوژنیک ممنوع می باشند؟ Jessica Beacom یکی از بنیان گذاران واقعی این برنامه غذایی می گوید: “ما به حدی به چیزهای شیرین عادت کرده ایم، که مغز ما در اولین جرعه انتظار یک طعم واقعا شیرین را دارد و وقتی اینطور نیست به طور خودکار آن را رد می کنیم، حتی اگر یک خوراکی بسیار مغذی باشد. اما در میان خوراکی ها، موادی وجود دارند مثل خرما که هم طعم بسیار شیرینی دارند و هم ساختار خوراکی این میوه با قوانین رژیم کتوژنیک هماهنگی دارد و با توجه به درصد کربوهیدرات و انرژی ای که تولید می کند می تواند جایگزین مواد قندی و شکر شود.

در حالت معمول (بدون رژیم کتوژنیک) سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از مواد قندی به دست میآید. عوامل متعددی می توانند بر بروز افسردگی تاثیر بگذارند اما رژیم غذایی نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر این حالت روانی می باشد. این کنترل، به تدریج در تغییر خلق و خوی فرد تاثیر گذار خواهد بود. تغذیه ی مناسب صرفا تامین کننده ی سلامت جسم فیزیکی نیست بلکه در وضعیت سلامت روانی نیز تاثیر گذار خواهد بود. جوش های پوستی هم اکنون موضوعی رایج مخصوصا در بین جوانان می باشد که با تغییر عادت های غذایی تا حد زیادی قابل کنترل خواهد بود.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

رژیم کتوژنیک در مورد هر فرد و هر گروه سنی، با اصلاحات متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و رژیم کتوژنیک تجویز شده برای کودکان مبتلا به صرع با افراد بالغ متفاوت خواهد بود. دکتر کوهدانی، مشاور تغذیه در رابطه با رژیم غذایی مناسب افراد مبتلا به کبد چرب توضیح می دهند؛ مصرف سبزیجات، سیر و پیاز و لیموترش برای بهبود سلامت این افراد توصیه می شود. اما چه غذاهایی در این رژیم مجاز است و چه غذاهایی خوردن آن توصیه نمی شود. با خوردن لیمو محیط بدن قلیایی میشود و احتمال پسردار شدن زیاد می شود. بنابراین لیمو هم یکی دیگر از بهترین موادی است که می توان آن را به رژیم غذایی کتوژنیک افزود.

به جز خرما، چه موادی برای بهبود وضعیت گوارش در طول دوران رژیم مفید می باشند؟ اغلب عوارض خرما به علت موادی است که برای نگه داری از خرما در برابر آفات مورد استفاده قرار می گیرد ایجاد می شود. علت روشنی در بروز بیماری صرع شناخته نشده اما در راستای درمان آن از روش های روانشناختی و درمان فیزیکی استفاده می شود. از رژیم کتوژنیک برای کنترل و درمان صرع استفاده می شود. پس در نتیجه استفاده از خرما در رژیم کتوژنیک به صورت اصولی و کنترل شده مجاز است. در این صورت نمی تواند مشکلی برای بدن یا سیستم گوارشی ایجاد کند.

با این حال چون فیبر عملا توسط سیستم گوارشی تجزیه نمی شود، مصرف نامتعادل آن می تواند مشکلاتی را در بدن ایجاد کند. و میزان برخی از مواد مغذی موجود در آن به پای آنچه همه باید درباره معرفی رژیم کتوژنیک لاغری سریع بدانند شیر نمیرسد. بعد قرصهای پروبیوتیک را باز کرده و داخل شیر نارگیل بریزید. سپس در یک قابلمه سینههای مرغ را قرار دهید و بعد از حدود ۲ دقیقه، پنیر خامهای را به آن اضافه کنید. خیلی از افراد در سراسر دنیا برای فرار از خستگی و سستی بعد از ظهرها خرما میل می کنند. This artic le has ​been done  by GSA  Conte​nt Gener ator  D em​oversion.

غذاهای کتوژنیک ایرانی

از تاثیرات عمده ی مصرف گلوکز، افزایش ناگهانی قند خون است که پس از فاصله ی زمانی کم، موجب ایجاد خستگی و رخوت می شود. کتون ها در فرایند پیچیده تری ایجاد می شوند و به عنوان منبع سوخت ساز در سطح بدن و مخصوصا مغز منتشر می شوند اما میزان کتون در صورتی افزایش پیدا می کند که بتوانیم روند ایجاد گلوکز را کاهش دهیم و این مورد محقق نخواهد شد تا زمانی که دریافت قند بدن کاهش پیدا کند. گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد.

الکل و رژیم کتوژنیک

پروتئین بسیار بالا در کنار کربوهیدرات بسیار محدود از ویژگیهای ابتدایی این رژیم است. از آنجایی که این رژیم محدودیتهای بسیار زیادی دارد و تقریبا مصرف کربوهیدرات را به صفر میرساند، بهتر است پیش از شروع رژیم با ویژگیهای آن به طور کامل آشنا شوید. بسیاری از سبزیجات، حاوی کربوهیدرات خالص بسیار کمی هستند. دکتر کوهدانی، کارشناس تغذیه در این مورد پاسخ می دهند؛ خرما حاوی قند طبیعی ست و از این بابت می تواند در درمان بیماری قند خون یا دیابت موثر واقع شود و مصرف آن به صورت کنترل شده خطرناک نیست.

رژیم غذایی متناسب با صرع، معمولا به همراه درمان دارویی به کار گرفته می شود و لزوما یک درمان جایگزین نیست. این رژیم برای ورزشکاران یا افرادی که مایل به افزایش حجم عضلات یا وزن هستند، مناسب نیست. به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. و عوارض آن را بر روی افرادی که بصورت خودسرانه اقدام به رژیم کیتو کرده اند در موارد مختلف دیده شده است.

با توجه به طبع گرم خرما، استفاده از آن برای افرادی که دارای طبع گرم هستند مانعی ندارد؟ غذاها اغلب دارای ۴ بخش اصلی هستند: خامهٔ غلیظ زدهشده، یک غذای سرشار از پروتئین (معمولاً گوشت)، میوه یا سبزی و یک منبع چربی همچون کَره، روغن گیاهی یا سس مایونز. از طرفی نزدیک به نیمی از افراد مبتلا به سندر ادامهم تخمدان پلی کیستیک دارای اضافه وزن یا چاق هستند. مشکل در تمرکز یا داشتن احساس گیجی در بین افراد مبتلا به کبد چرب رایج است. آیا این موضوع که خرما برای افراد مبتلا به قند خون تهدید محسوب می شود صحت دارد؟

رژیم کتوژنیک پلاس

آزمایش: برای اینکه متوجه شوید که آیا بدن شما وارد فاز کتوز شده است می توانید از نوارهای آزمایش ادرار، آزمایش نفس یا آزمایش خون استفاده کنید. خرما همچنین می تواند جبران کننده ی کمبود آهن خون باشد و سلامت قلب را افزایش دهد. ترکیب شیر و خرما علاوه بر خوش طعم کردن شیر، باعث افزایش انرژی در بدن می شود و به عنوان یک نوشیدنی گوارا شناخته شده است. دکتر کوهدانی در این باره پاسخ می دهند؛ در رژیم غذایی رایج، کربوهیدرات ها نقش پر رنگی داشته و اساسا به عنوان خوراکی های پر حجم جهت رسیدن به حالت سیر بودن شناخته می شوند.

گلوکز نیز نوعی کربوهیدرات می باشد که بدن در حالت عادی از این طریق به کسب انرژی می پردازد اما عوارضی نیز به همراه خواهد داشت که بارز ترین آن ها چاقی مفرط است. کبد در حالت عادی نیز به جمع آوری چربی می پردازد و در مراحل پیشرفته باعث التهاب کبد خواهد شد. گزارش ها حاکی از این است که بوی دهان در طول رژیم کتوژنیک متمایل به بوی میوه خواهد شد. مخصوصا برای کودکانی که به درمان دارویی مقاومت نشان می دادند یا دارو ها چندان تاثیری در روند بهبودی آن ها نداشتند.

آیا رژیم کتوژنیک می تواند بر درمان کبد چرب تاثیر داشته باشد؟ رژیم غذایی و شاخصهای سبک زندگی، مانند ورزش و پرهیز از شربت ذرت با فروکتوز بالا، نقش مهمی در بالا رفتن شانس درمان کبد چرب دارند. علت این اعتیاد ترشح هورمون دوپامین پس از مصرف شکر می باشد اما مانند هر ماده ی اعتیاد آور دیگری، تاثیر این اعتیاد نیز موقت است به این شکل که مجددا انرژی فرد ضعیف شده و همان حالت اندوه غلبه می کند. دکتر کوهدانی در این باره پاسخ می دهند؛ همان طور که گفته شد، عوارض مصرف فیبر تنها زمانی ظاهر می شود که دریافت فیبر به طور ناگهانی افزایش یافته و باکتری های مفید بدن اصطلاحا غافلگیر شوند.

این رژیم معمولا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است. معمولا این مشکل به صورت کاهش تعداد دفعات دفع مدفوع ظاهر می شود. با توجه به مزایای این رژیم از جمله کاهش وزن مطلوب، متعادل کردن قند خون و بهبود تمرکز، واقعا نمی توان از محبوبیت این رژیم غذایی شگفت زده شد! مانند شیرینی ها، کیک، کلوچه که تاثیر منفی مصرف چنین خوراکی هایی به صورت آکنه و جوش ظاهر خواهند شد.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

انواع مختلفی از این نوع رژیمها وجود دارند که پایهی همهی آنها، محدودیت مصرف غذاهایی است که سرشار از قند یا کربوهیدرات هستند، مانند شیرینیها، نان و ماکارونی. هر چند این بیماری امروزه بسیار رایج است اما می توان گفت که مردم جامعه اطلاعات بسیار کمی در مورد آن دارند. همچنین بهتر است از مواد غذایی مانند دسته غلات و نشاسته، غذاهای شیرین، دسته گندم و سیبزمینی، حبوبات، لبنیات کارخانهای و روغنهای تصفیه شده در این رژیم بهصورت بسیار محدود استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

آیا رژیم غذایی با چربی بالا، مانند رژیم کتوژنیک، سبب کبد چرب میشود؟ اما علت رایج ابتلا به کبد چرب چیست؟ مصرف مواد حاوی فیبر در بازه ی زمانی بلند مدت و به طور مرتب می تواند ضریب ابتلا به مشکلات قلبی، قند خون و برخی سرطان ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. یه یکی از این مشکلات استئاتواپاتیت غیر الکلی گفته میشه. میل زیاد به خوردن آب و افزایش ادرار، خستگی و کاهش وزن یا مشکلات بینایی مثل تاری دید از نشانه های رایج دیابت است. ذائقه خیلی از افراد با خوردن پروتئین های گوشتی جور در نمیاد.