راز خودی در رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران Uncovered

رژیم کتوژنیک دکتر طبیبی پس در نتیجه استفاده از خرما در رژیم کتوژنیک به صورت اصولی و کنترل آنچه همه باید درباره معرفی رژیم کتوژنیک لاغری سریع بدانند شده مجاز است. در میان اپلیکیشنهای بسیار زیادی که تاکنون برای رژیم غذایی و تناسب اندام توسعه یافتهاند، گزینههایی نیز وجود دارند که ایرانی هستند. بدن افراد با توجه به ویژگی هایی که دارند، نیازمند رژیم غذایی متفاوتی نیز می باشند. غذاهای کتویی ایرانی زیاد وجود دارند که علاوه بر طعم لذیذی که دارند، با آنها میتوانید این رژیم را در پیش بگیرید.

این نوع رژیم کتوژنیک مقدار بسیار کمی کربوهیدرات (5-10%)، میزان متوسطی پروتئین (20%) و مقدار بالایی چربی (70-75%) دارد. یکی از انواع رژیمهای غذایی برای لاغری، رژیم کتوژنیک است که بر مصرف بر غذاهایی با چربیهای سالم بالا، مقدار کافی پروتئین و کربوهیدراتهای بسیار اندک تمرکز دارد. رژیم غذایی کتوژنیک فاقد کربوهیدرات و در عوض سرشار از پروتئین و چربی است. سلام و عرض ادب بنده یک سوال داشتم که اگر جواب بدید ممنون میشم من 28 ساله هستم و تقریبا دوسال هست ورزش بدنسازی میکنم من توی این دوسال تلاش کردم شکمی صاف و بدون چربی داشته باشه اما هنوز موفق نشودم و یک مقدار دارم در مقاله شما نوشته کربوهیدرات نخورید تا چربی های دور شکم از بین بره اما من با یک تقریبا مربی مشورت کردم اون گفته روزی پنج وعده باید غذا بخورم و در هر وعده باید 60 گرم کربوهیدرات مصرف کنم 20گرم پروتیین و 10 گرم چربی والا گیج شدم اگه لطف کنید کمکم کنید و من را در مسیر درست قرار.

پنج اضافی جالب ابزار برای عوارض رژیم کتوژنیک

اگر به دنبال رژیم کتو هستید حتما مقاله عوارض رژیم کتوژنیک را مطالعه کنید. رژیم کتوژنیک به جز بیماری دیابت، برای چه بیمارانی توصیه می شود؟ در مورد افرادی که مایل به کاهش وزن و لاغری هستند، خرما به علت این که می تواند بدن را به مدت طولانی تری سیر نگه دارد، توصیه می شود. اما ماهیت این رژیم، بیان میکند که کم شدن کالری بدن، باعث شده تا بدن بهطور خودکار، از چربی ذخیره شده برای دریافت انرژی مصرف کند و همین مورد باعث از بین رفتن چربیها خواهد شد.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید اما زمانیکه بدن در حالت گرسنگی و سیری متناوب قرار میگیرد، ذخیره و مصرف چربی در بدن، همزمان رخ میدهد و وقتی در آزمایشگاه، موشها بیشتر از یک هفته تحت این رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پرچرب قرار گرفتند، چاق و به دیابت مبتلا شدند. بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند. یکی از مزایای رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران حرفهای، کاهش زمان ریکاوری بعد از تمرینات است.

اصول اولیه و مهم رژیم کتوژنیک را رعایت کنید! درست است که به راحتی می­توان به انواع برنامه ­های رژیم لاغری سریع دسترسی پیدا کرد و ممکن است رعایت آن­ها نیز به نظر کار دشواری نباشد، اما تصور کنیم که 3 روز فقط هویج میل کنیم، در نهایت حتی شبیه هویج هم می­شویم چون در رژیم 3 روزه مبتنی بر تک میوه­ ی هویج، این آگاهی داده می­ شود که ممکن است رنگ صورت به زردی گرایش پیدا کند و اما پس از 3 روز­ متمادی در رعایت این رژیم لاغری چه اتفاقی برای بدنی خواهد افتاد که هر روز به مصرف برخی مواد، نیاز ضروری پیدا می­ کند.

شاید با آگاهی از فرایند این رژیم تعجب کنید، چراکه رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم است. کم کربوهیدرات یا پرکربوهیدرات: برنامه غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث اضافه وزن و افزایش قند خون میشود. در اصل، این رژیم غذایی باعث آزادسازی کتونها توسط بدن در جریان خون میشود. البته نکته قابل توجه در رابطه با رژیم کتوژنیک این است که در بسیاری از فضاهای مختلف در رابطه با آن نظرات متفاوتی ثبت شده است. اما نتایج این رژیم بدون تردید اعتماد به نفسی بیشتر و رضایتمندی بالاتری برایتان به همراه خواهد داشت. Th᠎is con te nt was wri᠎tt​en by GSA᠎ Con tent G​enerator Dem​ov᠎ersi᠎on​!

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

کتوژنیک دوره ای یا سیکلیکال برای ورزشکاران مناسب است، می توانید درصد مصرف کربوهیدرات ها را بیشتر کنید. هرچند مصرف چربی ها در این رژیم زیاد است اما این به معنی مصرف انواع فست فود و غذاهای مضر نیست بلکه در این رژیم شما می توانید از انواع گوشتها، تخم مرغ، انواع بذرها ها مثل بذرکتان، انواع ادویه ها، کره و خامه، انواع پنیرها، روغن های سالم مثل روغن زیتون و سبزیجات دارای کربوهیدرات پایین مثل گوجه فرنگی، پیاز و فلفل استفاده کنید در این رژیم مصرف انواع نوشیدنی مثلآب، چای و قهوه مجاز است.

رژیم کتوژنیک فست

مرغ پخته و ریشریش شده و روغن زیتون را به ترکیب اضافه کنید. اگر همچنان ادامه داشت، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر زیاد مصرف کنید. اگر یک غذای سریع و ساده دریایی در رژیم غذایی خود میخواهید، این دستور پخت را از دست ندهید. در زمینه مثال خوب دیگر ادعای سریعترین رژیم لاغری 100 درصد تضمینی است زیرا هیچ روشی صددرصد تضمیمنی نیست. خامه صبحانه سنگین یا همان پرچرب یک مثال عالی است. یودکین معتقد بود که این دیدگاه اشتباه است و در عوض، یکی از دلایل مهم CHD مصرف بیش از حد قند (به عنوان مثال ساکاروز) است. نویسندهٔ این رساله استدلالهایی علیه این باور عمومی و غالب میآورد که بیماری صرع و درمانش، منشأ آسمانی و فراطبیعی دارند و رژیمدرمانی را بر پایهٔ دلایل منطقی و طبیعی پیشنهاد میکند.

افزایش سطح انسولین یکی از دلایل ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک است. ما در ادامه اینجا بهترین رژیم غذایی در ادامه سندر ادامهم تخمدان پلی کیستیک را باتوجه به عدم تعادل هورمونی، مقاومت به انسولین و التهاب مرتبط با این بیماری بررسی خواهیم. یکی از بهترین مواد غذایی برای ترمیم سلول های مغزی است. سس خیار و آووکادو، یکی از بهترین گزینه ها برای روزهای گرم تابستان است. یکی از ویژگی های اصلی Noom مشاوره سلامت مجازی است.

آنچه درباره رژیم کتوژنیک نمی دانید

این یکی از عوارض جانبی رایج است. در طی فرآیند تطبیق با رژیم کتو، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیف و خاصی را تجربه کنند. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. حتماً بایستی متخصص تغذیه رژیم لاغری شما را بر حسب عادات غذا خوردن و سبک زندگیتان طراحی کند. پس از رسیدن به مرحله کتوز، تا زمانی که دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات کنیم، بیشتر سلولها از اجسام کتونی برای تولید انرژی استفاده میکنند.

تاثیرگذاری این رژیم مستلزم این است که خود را از خوردن کربوهیدرات محروم کنید، شما مجاز به دریافت کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز هستید (به خاطر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد). مانند قبل، شواهد بر مقایسه بین کشورهای مختلف در بروز دیابت نوع ۲ و مصرف ساکاروز، و همچنین بر تفاوتهای درون کشوری بین جمعیتهای فرعی که ساکاروز کمتر یا بیشتر مصرف میکردند، متکی بود.

وقتی که رژیم غذایی کتو را آغاز میکنید باید چربی بیشتر و کربوهیدرات کمتر مصرف کنید. تئوری این است که بیشتر بیماری های مدر ادامهن را می توان با رژیم غذایی غربی و مصرف غلات، لبنیات و غذاهای فرآوری شده مرتبط دانست. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند. احتمال عود با «جراحی تکهبرداری» (که بخشی از مغز برداشته میشود) قابل مقایسه میباشد که ۱۰٪ است.

رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود عوامل خطر مثل چربی خون، کلسترول، فشارخون و قند خون میشود. در واقع، رژیم کتو با افزایش کلسترول بد ” LDL” در ارتباط بوده و از این طریق در بروز بیماریهای قلبی نیز نقش قابل توجهی خواهد داشت. رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است و به همین دلیل شما یک یا دو وعده غذا در طول روز خواهید داشت که این تعداد وعده به مقدار فعالیت شما بستگی دارد. همانطور که در بالا هم اشاره شد رژیم کتوژنیک چرخهای و هدفمند دو نوع حرفهای و پیشرفته این رژیم بهشمار میروند که معمولاً بدنسازان و ورزشکاران از آن استفاده میکنند.

از شیرین کننده های مجاز در کتوژنیک می توان به استویا، اریتیتول، میوه جادو و سایر شیرین کنندههای کم کربوکسیل اشاره کرد. به دلیل وجود همین اثرات محافظتکنندگی عصبی، مزایای احتمالی این رژیم در بهبود سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)، اختلالات خواب، اوتیسم و حتی سرطان مغز مورد بحث و بررسی است. جهت کاهش وزن سریع رژیم کتوژنیک از تمام رژیم ها بهتر عمل می کند و به افراد کمک می کند با کمترین سختی و عوارض نسبت با سایر رژیم ها وزن کم کنند. فسفر برای سلامت مغز بسیار مفید می باشد چرا که مسئول تمام عملکردهای ضروری مغز می باشد.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید

همچنین خرما به علت داشتن ویتامین های ضروری ضامن سلامتی بدن در تمام گروه های سنی است. برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از رژیم، از مکملهای لازم و ضروری بدن استفاده نمایید. با توجه به محدودیتهای سخت این رژیم، حتما تحت نظر پزشک متخصص تغذیه از آن استفاده نمایید. ساختار شیمیایی این دسته از خوراکی ها حاوی کربن، هیدروژن و اکسیژن است و از این بابت جزو مواد غذایی پر مصرف شناخته معرفی می شوند. توضیح کامل هیدروژاسیون نیازمند توصیف ساختار شیمیایی این مواد به طور مفصل است اما به طور کلی، هیدروژنه کردن در صنایع غذایی کاربرد داشته و باعث کاهش پیوند های هیدروکربن ها می شود.