چگونه قراردادهای عدم افشای گزارش در مورد مراقبت ناایمن را خفه می کنند


امضای قرارداد

عکس توسط پروژه سهام RDNE از طریق Pexels

درست همانطور که دستورات تهوع فعالیت های شکارچیان جنسی را پنهان می کند، معمولاً برای دفن موارد مراقبت ضعیف از بیمار استفاده می شود.

به طور معمول این اتفاق می افتد. خانواده یک بیمار که در اثر یک خطای پزشکی آسیب دیده یا کشته شده است، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای تسویه پولی مذاکره می کنند.

درست قبل از امضای قرارداد، وکلای ارائه‌دهنده بر یک توافقنامه عدم افشای اطلاعات (NDA) اصرار دارند که خانواده را از گفتن چیزی به کسی در مورد آنچه اتفاق افتاده منع می‌کند. همیشه.

اغلب خانواده مضطرب موافق هستند، زیرا می ترسند که در غیر این صورت ممکن است مدت بیشتری برای پرداخت منتظر بمانند یا با مبلغ بسیار کمتری از آنجا خارج شوند.

این سناریو ظاهرا بارها و بارها در مورد جراح قلب نیوهمپشایر، ایوون باریبو، MD، انجام شد، که خطاهای وحشتناکش در یک شرح داده شد. مجموعه Boston Globe Spotlight Team سپتامبر گذشته باربیئو قبل از بازنشستگی در سال 2019، موضوع 21 مورد تسویه حساب اشتباه بود که 14 مورد از آنها با مرگ همراه بود.

برای چندین دهه، مردم در تاریکی نگه داشته شدند. هیئت پزشکی ایالت هرگز این شهرک ها را فاش نکرد، و بیمارستانی که او در آن تمرین می کرد، مرکز پزشکی کاتولیک در منچستر، نتوانست برای محافظت از بیماران اقدام کند.

خبرنگاران گلوب برای بیان این داستان از اسناد محرمانه و مصاحبه با 40 کارمند فعلی و سابق بیمارستان استفاده کردند. با این حال “مضرات کامل” آنها نوشتند که نمی توان آنها را محاسبه کرد زیرا خانواده های عزادار اغلب NDA را امضا می کردند. بسیاری از اعضای خانواده به خبرنگاران گفتند: «آرزو می‌کردند که می‌توانستند در مورد درد تجربه‌هایشان صحبت کنند، اما نمی‌توانستند».

امتناع از ساکت شدن

در مقابل، الف داستان جدیدتر گلوب یک مورد قابل توجه از پس زدن را نشان می دهد.

بکی و رایان ککولا از پلیموث، ماساچوست، به گلوب گفتند که از امضای NDA در توافقی 15 میلیون دلاری با بیمارستان کودکان بوستون خودداری کردند تا توانایی خود را در انتشار عمومی مرگ پسر 6 ماهه خود جکسون حفظ کنند. آنها گفتند که در طول یک مطالعه خواب دچار آسیب مغزی فاجعه‌بار شده‌اند.

جسیکا بارتلت گزارشگر دریافت که تحقیقات اداره بهداشت ایالتی نشان داد که کارکنان بیمارستان جکسون را بیش از 20 دقیقه بدون اکسیژن رها کردند.

جکسون با نوعی کوتولگی به نام آکندروپلازی متولد شده بود که می تواند مشکلات خواب را پیچیده کند. بارتلت گزارش داد که والدین او می خواستند جامعه افراد کوچک را از خطرات مرتبط با “آنچه بسیاری تصور می کنند روشی خوش خیم است” آگاه کنند و از بیمارستان ها بخواهند که نحوه انجام آزمایشات را تغییر دهند.

داستان قانع‌کننده او بدون کمک ککولاها و وکیل آنها، راب هیگینز، نمی‌توانست گفته شود، که توسط NDA منع می‌شد.

بارتلت از طریق ایمیل گفت: “سوابق (دپارتمان بهداشت عمومی) در دسترس عموم است، اما دانستن درخواست آنها بدون انجام آن به عنوان بخشی از یک درخواست بزرگتر دشوار بود.” “همچنین من وسعت کامل داستان و خطاهایی را که فقط از اسناد ثبت عمومی رخ داده است، درک نمی کردم.”

سوابق پزشکی جکسون و یادداشت‌های دقیق هیگینز که ویدئویی از این حادثه را توصیف می‌کند «بسیار آموزنده‌تر بود».

ارائه دهندگان بر رازداری اصرار دارند

حتی به عنوان بیمارستان و پزشک ارزش افشای خطاهای پزشکی برای بیماران آسیب دیده را تصدیق کنیدوکلای شاکیان می گویند، صنعت اصرار دارد که حوادث را از مردم پنهان کند، زیرا می ترسد به شهرت آسیب وارد شود یا ادعاها افزایش یابد. آوکیلی که با بسیاری از شهرک‌های اطراف دکتر باریبو مذاکره کرد به Globe گفت که NDA‌ها “تقریباً مورد انتظار بیمارستان‌ها و پزشکان” به عنوان شرط پرداخت هستند.

با این حال به نظر می رسد داده ها کمیاب هستند. آ مطالعه 150 حل و فصل تخلفات در طول پنج سال در سیستم بهداشتی دانشگاه تگزاس، که “یک تعهد اعلام شده به ایمنی و شفافیت بیمار” دارد، دریافت که 89٪ دارای NDA بودند و تقریباً نیمی از شاکیان به صراحت از بحث درباره “واقعیت های ادعا” منع می کردند.

برای روزنامه‌نگاری که دنبال یک داستان است، ممکن است راه‌هایی برای دور زدن NDA وجود داشته باشد. پاتریک مالون، وکیل دادگستری واشنگتن دی سی، گفت: یک چیز، “رویات قضایی از حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر در مورد اینکه آیا چنین توافقاتی از نظر قانونی قابل اجرا و اخلاقی هستند متفاوت است.” دارد علیه NDA ها به عنوان کاهش هدف مراقبت ایمن تر.

مالون یک بازپرس سابق است خبرنگار برای thه میامی هرالد داستان هایی که در مورد تخلفات پزشکی است او را نامزد نهایی جایزه پولیتزر کرد.

مالون افزود، اگر پرونده در پرونده دادگاه باشد، یک روزنامه نگار می تواند درخواست کند که سوابق از مهر و موم خارج شود.

تامین مالی عمومی نیز ممکن است استدلالی برای نور خورشید باشد. یک قاضی در پنسیلوانیا حکم به حل و فصل تخلفات داد باید علنی می شد زیرا پرداخت از سوی صندوق بیمه دولتی انجام شده است.

البته راه حل ساده تر این است که NDA های کمتری داشته باشیم.

راب هیگینز، وکیل ککولا، گفت که خانواده از همان ابتدا “مصمم” بودند که از گفتن داستان پسرشان منع نخواهند شد، اما این غیرعادی است.

هیگینز گفت برای اینکه همه چیز تغییر کند، وکلای بیشتری باید از جنبه های منفی رازداری متقاعد شوند. او گفت که شرکت او با بندهای تهوع بر اساس حق عمومی برای دانستن و سلامت روانی مشتریان مخالف است.

هیگینز گفت: «تنها راهی که خبرنگاران می‌توانند بیشتر از این داستان‌ها را بنویسند، این است که وکلا کمتر و کمتر مایل به امضای NDA باشند».