چگونه حمام خود را برای بستگان مسن ایمن کنیم


حمام

راه هایی برای ایمن تر کردن حمام برای بستگان مسن

وقتی با یکی از اقوام مسن‌تر زندگی می‌کنید، باید خانه‌تان را به گونه‌ای تنظیم کنید که رفت‌وآمد برای آن‌ها ایمن باشد و همچنین مطمئن شوید که همه مناطق برای آنها قابل دسترسی است.

البته، سطح سازگاری بر اساس مشکلات حرکتی که خویشاوند شما دارد متفاوت خواهد بود، اما شایان ذکر است که یکی از مناطقی که بسیاری از افراد با تحرک محدود با مشکل مواجه هستند، در حمام است.

جای تاسف است که بگوییم این اتاق قسمت اصلی خانه (به جز راه پله) است که در آن حوادث برای افراد مسن اتفاق می افتد. بنابراین، ارزش این را دارد که بدانید چه کاری می توان انجام داد تا بستگان خود را هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن، ایمن نگه دارید.

بنابراین، برای آشنایی با بهترین راه‌های سازگار کردن حمام برای کسانی که سن بالاتری دارند یا تحرک محدودی دارند، ادامه دهید.

توالت مناسب تحرک

حمام
حمام

این موضوعی نیست که بسیاری از افراد جوان تر یا چابک تر به آن فکر کنند، اما وقتی بزرگتر می شوید، خم شدن برای نشستن روی توالت می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. یکی از گزینه ها نصب توالت مناسب برای تحرک است. این توالت‌ها معمولاً بالاتر از توالت‌های معمولی هستند، که به کسانی که نمی‌توانند خیلی خم شوند کمک می‌کند تا بدون آسیب رساندن به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. اگرچه ممکن است این موارد گران به نظر برسند، اما اینطور نیستند و به راحتی می توان آنها را به صورت آنلاین در وب سایت هایی مانند beautifulbathroom.net پیدا کرد.

ریل ها را بگیرید

ریل ها را بگیرید

حمام ها لغزنده هستند، به خصوص زمانی که تعادل شما در حال حاضر عالی نیست. یکی از راه‌هایی که می‌توانید فوراً حمام را برای عزیزان مسن خود ایمن‌تر کنید، نصب نرده‌های دستگیره است. به طور معمول، شما می خواهید آنها را در کنار توالت، کنار حمام و اطراف دوش قرار دهید.

این به فرد مورد علاقه شما کمک می کند تا هنگامی که پاهای خود را بلند می کند یا می نشیند بدون اینکه فشار زیادی به مفاصل خود وارد کند تعادل خود را حفظ کند. ریل های چنگک به افرادی که ممکن است به زمان بیشتری برای بلند شدن و نشستن نیاز داشته باشند کمک می کند تا عجله نکنند، بنابراین خطر کشیده شدن عضلات را کاهش می دهد.

تشک ضد لغزش

تشک ضد لغزش

البته، همه انطباق ها نباید گران باشند. در داخل و خارج وان وان، عموماً داشتن یک تشک ضد لغزش عاقلانه است. این یک پایه ثابت را برای عزیزان شما فراهم می کند تا زمانی که خود را تمیز می کنند یا بعد از حمام یا دوش گرفتن خود را خشک می کنند، روی آن بایستند. این از لغزش و سقوط جلوگیری می کند و می تواند به طور بالقوه جان آنها را نجات دهد.

صندلی دوش

تشک ضد لغزش

برای بسیاری از افراد مسن مبتلا به آرتریت، ایستادن حتی برای چند دقیقه می تواند ناراحت کننده باشد. بنابراین، هنگامی که صحبت از حمام کردن به میان می آید، ممکن است بهترین کار نصب یک صندلی دوش باشد. این به عزیزان شما کمک می کند تا بتوانند در حین دوش گرفتن بنشینند و فشار را از روی پاها، باسن و مچ پاها برداشته و به او اجازه می دهند با سهولت بیشتری برای تمیز کردن حرکت کنند. صندلی های دوش همچنین خطر افتادن را که می تواند در یک دوش لغزنده اتفاق بیفتد را نیز کاهش می دهد.

لوازم بهداشتی در دسترس

لوازم بهداشتی در دسترس

می‌تواند ارزش آن را داشته باشد که تمام شامپوها، ژل‌های دوش و لوسیون‌ها را به یک کمد در حمام خود منتقل کنید که در دسترس شما باشد. اگر فرد سالخورده شما ناچار به نوک پا باشد، ممکن است تعادل خود را از دست بدهد و بلغزد. و اگر مجبور به خم شدن شوند، ممکن است به کمر یا پاهای خود آسیب برسانند. بنابراین، سعی کنید این کمدها را در ارتفاع سر نصب کنید و مطمئن شوید که برای دسترسی به آنها نیازی به خم شدن ندارند.