چگونه برنامه ورزش تابستانی خود را شروع کنید


نوشته شده توسط آدریان یوهانسن / بررسی شده توسط ری اسپاتز

تابستان نزدیک است و این باعث می شود که بسیاری از افراد به خوش اندام شدن فکر کنند. در حالی که ممکن است بخواهید با لباس شنا عالی به نظر برسید یا “بدن تابستانی” کلیشه ای داشته باشید، باید واقعاً روی احساس خود و وضعیت کلی سلامت جسمانی خود تمرکز کنید.

خوشبختانه، ورزش می تواند به هر دو کمک کند.

مهم نیست اهداف تناسب اندام شما، برای شروع یک برنامه ورزشی تابستانی هیچ وقت زود – یا خیلی دیر نیست. یافتن انگیزه برای شروع اغلب سخت‌ترین بخش است و اکثر مردم فاقد این انگیزه هستند، زیرا مطمئن نیستند که چه چیزی برایشان کار می‌کند یا چگونه می‌توانند نتایج ثابتی را ببینند.

می توانید ورزش را سرگرمی مورد علاقه جدید خود قرار دهید یا آن را در چیزی که قبلاً دوست دارید بگنجانید. مهم نیست که چه، شما از مزایای آن لذت خواهید برد – هم جسمی و هم ذهنی!

بیایید توضیح دهیم که چگونه می‌توانید با خیال راحت برنامه تمرینی تابستانی را شروع کنید و چگونه در طول سال به آن پایبند باشید.

از کوچک شروع کنید

آیا می دانستید که هر سال حدود 80 درصد از مردم تصمیمات سال نو خود را زیر پا می گذارند؟ بسیاری از این تصمیمات مربوط به کاهش وزن، ورزش و تناسب اندام است. آنها “شکست” نمی شوند زیرا تنبل هستند. در عوض، آنها اهداف غیر واقعی را تعیین می کنند یا بیش از آن که بتوانند بجوند، گاز می گیرند.

این یک مشکل بزرگ برای افراد در هنگام شروع یک رژیم ورزشی است. ممکن است در ابتدا در مورد آن هیجان زده باشید، اما اگر خیلی سریع این کار را انجام دهید، به آن پایبند نخواهید بود.

چه تازه به یک روال عادی برگردید و چه قبلاً هرگز ورزش منظمی انجام نداده اید، از این که آهسته پیش بروید و کوچک شروع کنید نترسید. شما باید هر هفته حدود 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​را هدف قرار دهید. برای شروع، فعالیت هایی مانند

  • تند راه رفتن
  • باغبانی
  • شنا كردن
  • دویدن
  • دوچرخه سواری
  • بازی تنیس دونفره
  • رقصیدن

اگر چیزی را بیابید که از آن لذت می برید و انجام دادن آن غیرممکن به نظر نمی رسد، به احتمال زیاد به یک روال تمرینی پایبند خواهید بود. برای برخی، ممکن است شنا کردن باشد زیرا روی مفاصل راحت تر است. برای دیگران، انجام یک ورزش یا حتی پیاده روی شبانه با خانواده راهی عالی برای حفظ انگیزه بدون احساس خستگی است.

در حالی که به چالش کشیدن خود در حین ورزش اشکالی ندارد، خود را به حدی سوق ندهید که از فعالیت بدنی متنفر شوید.

روی سلامتی خود تمرکز کنید

“در شکل” بودن یک اصطلاح نسبی است. مهم نیست که اهداف سلامتی و تناسب اندام شما چیست، ورزش فقط باید یک جزء باشد. احتمالاً با تغذیه سالم و خواب کافی نیز بیشترین بهره را از برنامه های تمرینی خود خواهید برد.

رژیم غذایی شما نقش مهمی در موفقیت رژیم ورزشی شما دارد. به آنچه می خورید به عنوان سوخت بدن خود فکر کنید. نوع مناسب سوخت، انجام تمرینات طولانی‌تر را آسان‌تر می‌کند، در حالی که نوع نادرست باعث می‌شود احساس تنبلی کنید و در عین حال رسیدن به اهدافتان را دشوارتر کند. برخی از بهترین غذاهایی که می توانید برای تقویت یک تمرین بخورید عبارتند از

  • بلغور جو دوسر
  • توت ها
  • لوبیا
  • ماست یونانی
  • شیر کاکائو
  • بادام ها

در حالی که تامین سوخت قبل و بعد از ورزش مهم است، اتخاذ یک رژیم غذایی به طور کلی سالم بهترین راه است. بر خوردن غلات کامل، گوشت بدون چربی و تا آنجا که ممکن است میوه و سبزیجات تمرکز کنید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که به اندازه کافی بخوابید. بنیاد ملی خواب توصیه می کند که بزرگسالان سالم هر شب هفت تا نه ساعت خواب آرام داشته باشند. اگر خواب مورد نیاز خود را نداشته باشید، بدن شما برای “ترمیم” خود کار سخت تری خواهد داشت. شما در معرض خطر بیشتری برای آسیب دیدگی خواهید بود و انگیزه کمتری برای ادامه ورزش خواهید داشت.

خودتان را ایمن نگه دارید

در مورد صدمات، بسیار مهم است که بدانید چگونه قبل، در حین و بعد از ورزش خود را ایمن نگه دارید. درست غذا خوردن و خواب کافی یک شروع عالی است. با این حال، کارهای کوچکی وجود دارد که می توانید انجام دهید که تفاوت بزرگی در کاهش خطر آسیب دیدن شما ایجاد می کند.

اول اینکه اهداف غیرواقعی تعیین نکنید.

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به لطف استانداردهای زیبایی غیرواقعی که توسط شرکت‌های تبلیغاتی و رسانه‌های اجتماعی ارائه شده است، جراحی زیبایی رایج‌تر می‌شود. حتی اگر به جراحی فکر نمی کنید، ممکن است اهداف تناسب اندام را برای خود تعیین کنید که برای بدن شما سالم نیستند.

واقع بین باشید و تحقیقات خود را در مورد آنچه بدن شما برای حفظ شکل سالم به آن نیاز دارد انجام دهید. هر کس متفاوت است، و هر بدن زیبا است.

هنگامی که اهداف واقع بینانه ای در نظر گرفتید، قبل از ورزش، زمانی را برای آماده سازی خود اختصاص دهید. یک وعده غذایی یا میان وعده سالم بخورید و کمی حرکات کششی فعال انجام دهید. بعد از اینکه تمرین کردید، ماهیچه های خود را با دقت بیشتری بکشید. اگر در گرمای تابستان ورزش می کنید، حتما هیدراته بمانید و اگر احساس ضعف یا خستگی می کنید به بدن خود گوش دهید.

قبل از شروع هر نوع برنامه ورزشی، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید – به خصوص اگر شرایط بهداشتی زمینه ای دارید. آنها ممکن است راه‌های کوچکی را برای گنجاندن فعالیت در برنامه روزانه‌تان پیشنهاد کنند، به جای پیشنهاد تمرین‌های طولانی و شدید.

شروع یک برنامه ورزشی باید سرگرم کننده، هیجان انگیز و انگیزه دهنده باشد. این نکات را به خاطر داشته باشید تا یک رژیم ورزشی تابستانی ایجاد کنید که برای شما مفید باشد، به شما کمک کند به اهداف خود برسید و به جای کاهش وزن چند پوندی، بر سلامت کلی شما تمرکز کند.

مشترک ما شوید باشگاه سلامت مورد اعتماد خبرنامه برای اطلاعات بیشتر در مورد نکات طبیعی زندگی، سلامت طبیعی، سلامت دهان و مراقبت از پوست. اگر به دنبال منابع بهداشتی بیشتری هستید، این را بررسی کنید فهرست منابع سلامت قابل اعتماد.

نوشته شده توسط:

آدریان یوهانسن در شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می کند و رشد می کند. او از یادگیری چیزهای جدید، به ویژه زمانی که به پایداری و سلامتی مربوط می شود، از طریق نوشتن لذت می برد. می توانید کارهای بیشتری از او را در Twitter @AdrianJohanse18 بیابید.

بازبینی شده بوسیله:

بنیانگذار ری اسپاتز علاقه زیادی به همه چیزهای طبیعی دارد و مطالعه زندگی در مورد طبیعت را به عنوان مرتبط با سلامتی و رفاه انجام داده است. Ray پیشگامی شد که محصولاتی را به بازار عرضه کرد که فوق‌العاده مؤثر و عاری از مواد شیمیایی و افزودنی‌های مضر هستند. به همین دلیل ری شکل گرفت محصولات بهداشتی قابل اعتماد، شرکتی که می توانید برای محصولات تمیز، موثر و سالم به آن اعتماد کنید. ری یک باغبان ارگانیک است، عاشق ماهیگیری، پیاده روی و آموزش و راهنمایی مردم برای راه اندازی مشاغل جدید است. می‌توانید کتاب «چگونه بر اساس کلام خدا در کسب‌وکار موفق شویم» را به صورت رایگان در این آدرس دریافت کنید. www.rayspotts.com.

عکس برونو ناسیمنتو در Unsplash