چگونه بیماری همه گیر توسعه واکسن را تغییر داد


عکس از Chokniti Khongchum از طریق pexels.

همه‌گیری کووید-19 باعث سرمایه‌گذاری بی‌سابقه دولتی و خصوصی در تحقیقات واکسن شد و ثابت کرد که در صورت وجود، می‌توان چندین واکسن را در طی یک سال برای میلیاردها نفر تولید، تأیید و تولید کرد. بودجه و اراده سیاسی برای انجام آن

اما آیا می توان دوباره و برای چه بیماری هایی این کار را انجام داد؟ تحقیقات برای پاسخ به همه گیری بعدی به کجا باید هدایت شود؟ چه درس هایی از توسعه سریع واکسن های کووید-19 آموخته شده است؟ ما اکنون در مورد سیستم ایمنی بدن خود چه می دانیم که قبلاً نمی دانستیم؟

جفری تاوبنبرگر, MD, Ph.D.، رئیس بخش پاتوژنز و تکامل ویروسی در مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی مؤسسه ملی بهداشت، یکی از دانشمندان بسیاری است که به این سؤالات و راه های تحقیق فکر می کند. Taubenberger، که بخشی از یک تیم NIH بود که برای اولین بار ژنوم ویروس آنفلوانزای همه گیر 1918 را توالی یابی کرد، منتشر کرد. مقاله ژانویه 2023 در مجله Cell Host & Microbe خواستار تحقیقات بیشتر برای نسل بعدی واکسن های تنفسی به سمت تزریق آنها از طریق بینی و دهان، به جای سرنگ است.

«همه‌گیری [and the COVID-19 vaccines that were developed] چیزی را به ما نشان داد که می دانستیم [for decades] تاوبنبرگر در مصاحبه اخیر با من گفت: در مورد ویروس های تنفسی و واکسن ها. «توسعه واکسن‌های واقعاً محافظ و بادوام بسیار چالش برانگیز است.»

این بیماری همه گیر دانشمندان را قادر ساخت تا ثابت کنند که فناوری mRNA به عنوان راهی برای توسعه و ساخت سریع واکسن ها عمل می کند و می توان آن را برای به روز رسانی عکس ها برای هدف قرار دادن گونه های جدید SARS-CoV-2، ویروسی که باعث COVID-19 می شود، باز سازی کرد. دهه‌ها تحقیق روی فناوری mRNA قبل از همه‌گیری، نوید این رویکرد را نشان می‌داد، اما هرگز بودجه کافی برای ایجاد یک کارآزمایی بالینی با انسان برای اثبات کارآمد بودن آن وجود نداشت.

او گفت: «ما اکنون چند سال تجربه با استفاده گسترده از واکسن‌های مبتنی بر mRNA داریم و اکنون داده‌هایی داریم که قبلاً نداشتیم. ما می دانیم که شما واقعا می توانید پاسخ های آنتی بادی خوبی را تحریک کنید و [also] که آن نوع مصونیت بادوام و وسعتی را که ما امیدوار بودیم فراهم نمی کند.»

و این اطلاعات می تواند برای تولید واکسن های بهتر ساخته شود. به گفته وی، به دلیل نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس‌های تنفسی استنشاق شده از طریق بینی، مانند COVID-19، واکسن اسپری بینی ممکن است محافظت بهتر و طولانی‌مدتی ارائه دهد.

برای درک اینکه چرا یک واکسن بینی ممکن است بهتر از یک نسخه تزریقی، آتلانتیک، کار کند کاترین وو توضیح می دهد واکسن های تزریقی در تحریک سیستم ایمنی برای ایجاد نوع خاصی از آنتی بادی که بتواند در لایه مخاطی بینی و دهان محافظت کند، خوب نیستند. بنابراین ویروس‌های تنفسی می‌توانند بدون شناسایی از بین بروند و چند روز قبل از اینکه سیستم ایمنی بدن برای دفع آن به طور کامل بسیج شود، در بینی شروع به تکثیر کنند.

اما یک واکسن اسپری بینی ممکن است این مشکل را حل کند. به عنوان مثال، تاوبنبرگر یک اسپری واکسن را تصور کرد که می‌توان آن را به راحتی در داروخانه خریداری کرد تا مردم در پاییز و اواخر زمستان به داخل بینی بریزند تا از سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید-19 جلوگیری کنند.

آکیکو ایوازاکی، دکترای ایمونوبیولوژی دانشگاه ییل، یک واکسن بینی شبیه به قرار دادن حفاظ هایی در خارج از درب در لایه مخاطی است، در مقابل انتظار برای ورود مهاجمان. به NBC News گفت. ایوازاکی در حال کار است یک واکسن ویروس کرونا داخل بینی

تاوبنبرگر امیدوار است واکسن‌های آینده نه تنها بر پیشگیری از کووید-19 بلکه بر ویروس‌های تنفسی فصلی که قبل از همه‌گیری بیماری‌های جدی ایجاد می‌کنند، از جمله آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) تمرکز کنند.

تاوبنبرگر گفت: «همه‌گیری باید ما را به سمتی سوق دهد که کلی‌تر فکر کنیم… چگونه واکسن‌های تنفسی بهتری بسازیم.»

روزنامه نگارانی که علاقه مند به تماس با Taubenberger برای دریافت داستان هایی در مورد آینده تحقیقات واکسن هستند، باید با Anne A. Oplinger با شماره (301) 402-1663 تماس بگیرند. و به ما بپیوندید در سنت لوئیس برای کنفرانس سالانه AHCJ، جایی که من پانل 10 مارس را در مورد تأثیر همه گیری بر توسعه واکسن هدایت خواهم کرد.

همچنین به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده مراجعه کنید طرح اجرای واکسن های فدرال 2021-2025 و مرکز تحقیقات و سیاست بیماری های عفونی دانشگاه مینه سوتا نقشه راه تحقیق و توسعه واکسن های کرونا برای پیشینه بیشتر در مورد این موضوع