چگونه از دستگاه اولتراسوند برای کمک به تشخیص بیماری ها و شرایط استفاده می شود


نوشته آنیتا گینزبورگ / بررسی شده توسط ری اسپاتز

دستگاه های اولتراسوند معمولا برای کمک به تشخیص بیماری ها و شرایط مختلف در مردان و زنان استفاده می شود. با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا، دستگاه های اولتراسوند تصویری از داخل بدن ایجاد می کنند که می تواند برای تشخیص مشکلات استفاده شود. سونوگرافی ها تست های بی خطر و بدون درد هستند که می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد بدن ارائه دهند.

درد را ارزیابی کنید

برای کمک به تعیین منبع درد می توان از سونوگرافی استفاده کرد. با استفاده از تصویربرداری اولتراسوند، پزشکان می توانند داخل بدن را ببینند تا به دنبال علائم التهاب یا سایر مسائلی باشند که باعث درد می شوند.

این به ویژه زمانی مفید است که درد از ناحیه خاصی مانند شکم یا لگن باشد. به عنوان مثال، در مردان، سونوگرافی در درجه اول برای ارزیابی درد یا تورم بیضه استفاده می شود.

اندام های داخلی را بررسی کنید

از سونوگرافی می توان برای بررسی اندام های مختلف بدن از جمله قلب، کبد، کلیه ها و کیسه صفرا استفاده کرد. آنها همچنین می توانند جریان خون را ارزیابی کنند، تومورها را بررسی کنند، یا به دنبال علائم عفونت باشند.

خدمات اولتراسوند اغلب برای کمک به تشخیص مشکلات دستگاه تناسلی مردان، مانند سرطان بیضه یا اپیدیدیمیت استفاده می شود. در زنان، ممکن است از سونوگرافی برای بررسی تخمدان ها، لوله های فالوپ و رحم استفاده شود. همچنین می توان از آنها برای بررسی فیبروم یا کیست استفاده کرد.

تشخیص ناهنجاری های جنینی

زنان باردار اغلب در دوران بارداری خود سونوگرافی انجام می دهند تا رشد و تکامل جنین را بررسی کنند. سونوگرافی جنین آزمایشی است که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از نوزاد در حال رشد در رحم استفاده می کند.

از سونوگرافی جنین می توان برای تشخیص برخی ناتوانی های مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا و همچنین برای تعیین جنسیت جنین استفاده کرد. علاوه بر این، از سونوگرافی جنین می توان برای ارزیابی سلامت بارداری و بررسی دوقلوها یا چندقلوها استفاده کرد.

تشخیص بیماری های قلبی

برای تشخیص بیماری های قلبی نیز می توان از سونوگرافی استفاده کرد. اکوکاردیوگرام نوعی سونوگرافی است که برای ایجاد تصاویر قلب استفاده می شود. این آزمایش می تواند اندازه، ساختار و عملکرد قلب را ارزیابی کند. همچنین می تواند مشکلات دریچه ها یا رگ های خونی اطراف قلب را تشخیص دهد.

اکوکاردیوگرام اغلب برای کمک به تشخیص نقایص مادرزادی قلب، مانند نقص دیواره بین دهلیزی (ASD) و مجرای شریانی باز (PDA) استفاده می شود. همچنین اگر فردی علائم حمله قلبی مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس داشته باشد، ممکن است اکوکاردیوگرام تجویز شود.

اساسا، سونوگرافی ابزار همه کاره ای است که می تواند برای تشخیص مشکلات مختلف پزشکی در مردان و زنان استفاده شود. اگر نگرانی دارید که ممکن است نیاز به سونوگرافی داشته باشد، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نکات زندگی طبیعی، سلامت طبیعی، سلامت دهان و مراقبت از پوست، در خبرنامه باشگاه سلامت مورد اعتماد ما مشترک شوید. اگر به دنبال منابع بهداشتی بیشتری هستید، فهرست منابع سلامت مورد اعتماد را بررسی کنید.

نوشته شده توسط:

آنیتا گینزبورگ یک نویسنده مستقل از دنور، کلو است. او در دانشگاه ایالتی کلرادو تحصیل کرده است و اکنون مقالاتی در مورد سلامت، تجارت، خانواده و امور مالی می نویسد. او که مادر دو فرزند است، هر زمان که نمی نویسد از سفر با خانواده اش لذت می برد. می توانید او را در توییتر @anitaginsburg دنبال کنید.

بازبینی شده بوسیله:

بنیانگذار ری اسپاتز علاقه زیادی به همه چیزهای طبیعی دارد و مطالعه زندگی در مورد طبیعت را به عنوان مرتبط با سلامتی و رفاه انجام داده است. Ray پیشگامی شد که محصولاتی را به بازار عرضه کرد که فوق‌العاده مؤثر و عاری از مواد شیمیایی و افزودنی‌های مضر هستند. به همین دلیل ری شکل گرفت محصولات بهداشتی قابل اعتماد، شرکتی که می توانید برای محصولات تمیز، موثر و سالم به آن اعتماد کنید. ری یک باغبان ارگانیک است، عاشق ماهیگیری، پیاده روی و آموزش و راهنمایی مردم برای راه اندازی مشاغل جدید است. می‌توانید کتاب «چگونه بر اساس کلام خدا در کسب‌وکار موفق شویم» را به صورت رایگان در این آدرس دریافت کنید. www.rayspotts.com.