هرچه در مورد رژیم کتوژنیک چرخه ای به شما گفته اند، اشتباه است…و در اینجا دلیل آن است

در این نوع رژیم کتوژنیک به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات دریافتی تغییر می کند به اینصورت است که ۵ روز در هفته مقدار کربوهیدرات دریافتی بسیار محدود می شود و ۲ روز دیگر میزان زیادی کربوهیدرات بایستی مصرف کتوژنیک قابل توجه توصیه‌هایی درباره عوارض رژیم لاغری سریع شود. در این حالت فرد مصرف کننده، علاوه بر اثر فیبر غذایی در ایجاد حس سیری، میزان فیبر دریافتی میتواند کمک ویژهای به گوارش او داشته باشد. در این روش با مصرف چربی و پروتئین زیاد و از آن طرف قند و کربوهیدرات کمتر به چربی سوزی میرسیم به طوری که با پایین آمدن میزان کربوهیدرات در بدن از چربیها به عنوان سوخت اصلی استفاده میشود.

در اولین نوع این رژیم که استاندارد است، ما با مصرف ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و در نهایت ۵% کربوهیدرات در طول دوره مشخص به وزن ایده آل خود میرسیم. بنابراین این رژیم ممکن است که برای ورزشکاران استقامتی (دوچرخهسواران جاده) مناسب باشد اما برای ورزشکاران سرعتی اثری مخرب داشته باشد، هرچند که در این زمینه همچنان نیاز به مطالعات بیشتری میباشد. علاوه بر این یافتهها، نتایج مطالعات فیزیولوژیک نشان داد که عادت دادن بدن به مصرف چربی، منجر به اختلال در عملکرد آنزیم تبدیل کنندهی گلیکوژن به انرژی (ATP) شده و این یکی از دلایل کاهش سطح عملکرد در فعالیت سرعتی که احتیاج به سوزاندن سریع گلیکوژن دارد میباشد.

حبوبات در رژیم کتوژنیک

نتیجه یک مطالعه بر تجربهی دوچرخهسواران به این صورت است که دوچرخهسوارانی که به مدت 3 هفته از رژیم کتوژنیک استفاده کردند در رکابزنی استقامتی با شدت متوسط، عملکرد مناسب و در رکابزنی سرعتی با شدت بالا، عملکرد ضعیفی نشان دادند؛ در واقع بسیاری از ورزشکاران ذکر شده در مطالعهی بالا، پس از پایان مطالعه به رژیم سابق بازگشتند و فقط درجاتی از رعایت رژیم را در برنامهی تغذیهی خود گنجاندند. از زمان آغاز اولین تحقیقات در زمینهی اهمیت مصرف کربوهیدراتها توسط ورزشکاران در سال 1970 تا بحال مقالات زیادی به بررسی زمان مناسب و مقدار مصرف مناسب کربوهیدراتها در ورزشکاران استقامتی پرداختهاند.

بزرگترین مشکلات در رژیم غذایی کتوژنیک Comes Rast down to این Phrase که {شروع می‌شود} “W”

با اینکه بیشتر تحقیقات در مورد رژیم استاندارد و رژیم پروتئین بالا صورت گرفته است. پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. این میتواند انرژی شما را افزایش دهد – اما نیاز به تلاش زیادی دارد. رژیم غذایی کتوژنیک طرفداران و منتقدان زیادی دارد، عده ای معتقد به موثر بودن این رژیم هستند و عده ای نیز آن را برای سلامتی بدن خطرناک میدانند. برای دسر، به سراغ انواع مواد غذایی بدون شکر و حاوی پنیر و خامه بروید. This conte​nt h​as been generated by GSA Con​te​nt Gen᠎er at​or ​DEMO!

زمانی که عضلات فعالیت میکنند مخصوصا در افراد ورزشکار، نیاز است برای تامین انرژی به سراغ ذخایر گلیکوژنی (قند) موجود در خود عضلات برود. اما وقتی شما دریافت کربوهیدراتها را در رژیم کتوژنیک کاهش می دهید ( روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات ) در بدن شما گلوکز کافی برای تامین انرژی وجود ندارد ، بنابراین بدن مجبور است برای تامین انرژی خود سراغ سوزاندن چربی ها و پروتئین ها برود و زمانی که بدن شروع به تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می کند موادی به نام کتون ها تولید می شود .

رژیم کتوژنیک سایت

به علاوه، ناتوانی بدن در تامین انرژی لازم جهت انجام تمرینات منجر به از دست دادن بافت عضلانی شده و بدن را برای ابتلا به بیماریهایی مانند نقص سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد غدد درونریز، مستعد میسازد. تنها در این صورت است که از عوارض کاهش شدید قند خون به نام هیپوگلیسمی، در امان خواهید ماند. این رژیم مناسب ورزشکاران بدنسازی است که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند. در نتیجه ، ورزشكاران درگیر این سطح از فعالیت ممكن است به 40-70 كالری در هر كیلوگرم از وزن بدن در روز نیاز داشته باشند ، در مقایسه با متوسط فرد كم فعالیت تر ، كه معمولاً به 25-35 كالری در هر كیلوگرم وزن بدن روزانه نیاز دارد.

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا

در رژیم کتو چه نوشیدنی هایی میتوانید بنوشید؟ خیلی از غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند باید در رژیم کتوژنیک حذف بشوند. رژیم اولیه و اصلی MCT که توسط پیتر هوتنلوخر در دههٔ هفتاد میلادی ارائه شد، ۶۰٪ از روغن MCT تشکیل شده بود. رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیم های غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به علت کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احیانا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. به علت کتونمی، استون موجود در بدن گاهی اوقات توسط الکل دهیدروژناز کبدی به ایزوپروپانول کاهش می یابد که می تواند نتیجه آزمایش تنفس الکل مثبت را ایجاد کند.

به عنوان مثال ، یک ورزشکار استقامتی مقدار کربوهیدرات هایی را که می خورند افزایش می دهد ، در حالی که یک ورزشکار قدرتی پروتئین دریافتی خود را افزایش می دهد. تمرکز شما باید بر روی کاهش میزان کربوهیدرات دریافتی و افزایش چربی و پروتئین مصرفی باشد. ورزشکاران برای تطابق مصرف انرژی خود به کالری دریافتی کافی نیاز دارند. این بدان معنی است که بدن شما نیاز به تولید انسولین کمتری دارد . این بدان معنی است که آنها افزایش مداوم قند خون را برای شما فراهم می کنند که باعث افزایش انسولین ناسالم نمی شود. برای مثال، معمولا ورزشکاران بدنسازی وزن بالاتری دارند، اما این امر به معنی چاق بودن آنها نیست.

بر اساس مطالعات، این نوع رژیم منجر به افزایش شاخصهای نمایندهی افزایش حجم عضله در خون ورزشکاران میشود. زمانی که میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربی های ذخیره شده در بافت ها یا چربی هایی که از رژیم غذایی دریافت می شود را می سوزاند. آگاه باشید برخی از انجمن های ورزشی استفاده از برخی مکمل های غذایی را ممنوع می کنند. چون در رژیم کتوژنیک مواد غذایی مثل انواع غلات و سبزیجات نشاستهای و به طور کلی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات ممنوع است، در صورتی که به مدت طولانی از این رژیم پیروی کنید ریسک ابتلا به کمبودهای ویتامینهای گروه ب و برخی املاح موجود در این مواد غذایی افزایش پیدا میکند.  This  data w᠎as generat​ed by GSA C᠎on​tent Generat or Dem​oversion​.

رژیم کتوژنیک برای لاغری

ابزارهای پزشکی، مانند بیوفیدبک و تحریک عصبی در زمینهٔ پیشگیری از میگرن مؤثر واقع میشوند، بهویژه در صورتی که مصرف داروهای متداول ضد میگرن منع شده باشد یا مصرف زیاد دارو مضر باشد. مصرف چای هم در طول روز خستگی و کسلی شما را رفع خواهد کرد. رژیم کتوژنیک باعث میشود که بدن در طول انجام تمرینات ورزشی، چربی بسوزاند. آبرسانی و زمان وعده های غذایی نیز برای عملکرد خوب در طول روز حیاتی هستند.

ثبات قند خون در هنگام سوزاندن چربی ها در رژیم کتوژنیک بسیار بیشتر می باشد. علت این امر هم کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون در این بیماران است. انتخاب غلات سبوس دار و سایر کربوهیدراتهای غنی از فیبر به عنوان بخشی از رژیم روزانه به طور کلی باعث سلامتی می شود.با این حال ، بلافاصله قبل و در حین تمرینات و مسابقات شدید ، برخی از ورزشکاران ممکن است کربوهیدرات های ساده تر و فیبر کمتری را برای تأمین سوخت لازم ترجیح دهند در حالی که ناراحتی دستگاه گوارش را به حداقل برسانند.در زیر مثالی از آنچه ممکن است یک ورزشکار در یک روز بخورد تا نیازهای غذایی خود را تأمین کند ، آورده شده است.

دریافت رژیم کتوژنیک فارسی رایگان

برای تمرین شدید با حجم زیاد ، به ازای هر 1 کیلوگرم از وزن بدن در روز 1.7-2.2 گرم پروتئین یعنی برای یک ورزشکار با وزن 50-150 کیلوگرم 85-330 گرم پروتئین پیشنهاد می شود. در مرحله بعد باید برای خودتون یک برنامه غذایی دو هفته ای تهیه کنید. مرحله “کتوژنیک” رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD) با رژیم غذایی یکسان است کتوژنیک استاندارد (SKD). گردو وقتی با انجیر، مویز یا کشمش همراه شود برای تقویت مغز و حواس مفید است. این موضوع برای مغز مشکلساز است، چرا که تنها منبع تأمین انرژی مغز، گلوکز است و بیشتر اسیدهای چرب قادر به عبور از سد خونی مغزی نیستند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

رژیم کتوژنیک و خرما زمانی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که میتواند انرژی را برای مغز فراهم کند. وقتی سطح انسولین در خون بسیار کم شود ، متعاقبا مقدار چربی سوزی می تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد و دستیابی به ذخایر چربی برای سوزاندن آنها آسان تر می شود. مصرف این نوع از رژیم قبل از رکاب زدن منجر به افزایش سطح عملکرد دوچرخهسواران و بعد از فعالیت، منجر به بازسازی سریعتر ذخایر گلیکوژنی (کوتاه کردن کردن فاز ریکاوری) میشود .

آنچه در میان جمعیت درباره رژیم غذایی کتوژنیک به شما نمی گویند

بر قدرت و سرعت رکاب زدن در بازههای 30 تا 60 دقیقهای ضمن فعالیت، تاکید کردهاند. در رژیم کتون زا منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. خیر. مصرف غذاهای پرکالری طی چند روز می تواند نیاز روزانه را تامین کند. کتون، مولکول حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید می شود تا به عنوان سوخت برای تامین انرزی استفاده شود.رژیم کتو نه تنها متابولیسم بدن را تغییر می هد بلکه در کاهش وزن سریع موثر است.اگر برای کاهش وزن، رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب کردید نباید بیشتر از 3 ماه از این رژیم استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک پزشک

نکته دیگه این هست که اگر به درستی اصول رعایت نشه، امکان این که بدن شما مواد مغذی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فیبر رو که معمولا در کل غلات، سبزیجات و میوهها یافت میشه رو از دست بده، بسیار زیاده. مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری او تصریح کرد: در دوران بارداری مادر باید به مقدار کافی انرژی و مواد مغذی ضروری در این دوران را دریافت کند تا وزن گیری مطلوبی داشته باشد. رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز، پیچیدگی کمتری – چه بهلحاظ تهیهٔ غذا و چه بهلحاظِ توضیح آن به والدین – داراست و نیاز کمتری نیز به نظارت و حمایت متخصص تغذیه دارد.