نصب دو سیستم عامل روی یک سیستم از صفر تا صد زومیت

در اغلب موارد عملکرد مناسبی دارد و فوروارد پورت را بدون این که اطلاع داشته باشید به خوبی انجام میدهد. کارشناسان فناوری اطلاعات نیز به طبع این موضوع باید متوجه شوند که دیگر رسما بدون لینوکس نمی توانند در حوزه شبکه و زیرساخت و حتی برنامه نویسی بدون لینوکس با کیفیت بالا کار کنند و این یعنی یادگیری لینوکس و آموزش یک الزام در حوزه فناوری اطلاعات است. ابزاری به نام فایلهای مناسب در فرایند انتخاب و پیکربندی نرمافزارهای مورد استفاده در استک را ارائه میدهد و حتی با پشتیبانی از زبانهای سمت سرور مانند روبی و .و نسخههای جایگزین اجزای استک از این هم فراتر میرود. دبیان همانند انواع توزیع های لینوکس بسیار محبوب است و حتی برخی از افراد، آن را بهترین توزیع لینوکس می دانند. این ویزارد شامل بیست جنبه مختلف از پیکربندی است، از این رو تنها برخی از آنها را بررسی میکنیم. اشتباه در نصب، پیکربندی یا حذف نرمافزار در این ماشینها مشکل عمدهای محسوب نمیشود، چون کافی است ماشین مجازی را مجدداً راهاندازی کنید تا دوباره از روی تصویر تازهای بارگذاری شود.سرور مجازی چیست​​.

آموزش لینوکس مقدماتی این یعنی اوبونتو برای نصب نیاز به حافظه خارجی مثل فلش یا «» دارد تا روی آن قرار بگیرد. اپلیکیشن سرور میتواند به منظور توسعه یا اجرای وباپلیکیشنها مورد استفاده قرار گیرد. در مواردی که در فرایند توسعه برنامه با خطاهای بزرگ مواجه شوید و یا کل سیستم هنگ کند، اگر بر روی ماشینهای مجازی کارمی کنید، جای هیچ نگرانی نخواهد بود، زیرا این تنها ماشین مجازی است که از این وضعیت تأثیر میپذیرد. در این ترکیب به جای وبسرور آپاچی از انجین ایکس استفاده میشود. فایل پیکربندی و کانفیگ دو اصطلاح هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. این آرشیو را در پوشهای که پیش از پیکربندی پارامترهای سرور جدید ایجاد کردید، از حالت فشرده خارج کنید. در انتهای این مسیر پیکربندی یک آرشیو ایجاد میکند. پیکربندی اولیه فایلها برای واگرانت را انجام میدهد. پیش از آن که یک باکس پایه را پیکربندی کنیم یک ماشین مجازی و واگرانت تهیه میکنیم. اگر نیاز داشته باشید که برنامهای را با شرایط اندکی متفاوت اجرا کنید، هر مجموعه شرایط مانند نسخههای مختلف برنامهها یا نرمافزارهای متفاوت (برای مثال استفاده از آپاچی در برابر انجینایکس) میتوان ماشین نرمافزاری یا ویرچوالباکس دیگری برای آن ایجاد نمود.  ​!

هم ویندوز و هم OSX میتوانند از VirtualBox استفاده کنند. ماشینهای مجازی برنامههایی هستند که در سیستمعامل اصلی اجرا میشوند. هاستینگهای داخلی زیادی در این زمینه فعالیتهای گسترده دارند اما بهترین بستر برای این اقدامات داشتن سرور مجازی است چرا که در عین اقتصادی بودن امنیت بسیار زیادی همه چیز را درباره تفاوت هاست و سرور بدانید! نیز دارد. برای این که دادهها بتوانند از اینترنت به یک رایانه داخلی مبادله شوند، رایانه باید به روتر بگوید که یک پورت خاص را فوروارد کند. در این قسمت میخواهیم شما را با معایب آن هم آشنا کنیم؛ اما اجازه دهید ابتدا مزایا را مجدداً مرور کنیم. هم ویندوز و هم میتوانند از استفاده کنند. از آنجا که کادر پایه در پوشهای محلی (روی سیستم) قرار دارد، واگرانت تصویری را از بازیابی میکند که ریپازیتری از پیش پیکربندیشده باکسهای واگرانت است. این سیستمعامل اختصاصی به سیستمی که به عنوان یک توسعهدهنده وب روزانه برای انجام کارهای بسیار متفاوت مورد استفاده قرار میدهید، ترجیح دارد. مکانهایی که زیرمجموعه پروفایل کاربری شما هستند، مناسب محسوب می شوند؛ اما مکانهایی که به فایلهای سیستمی تعلق دارند، عموماً مناسب نیستند. در این مرحله ماشین مجازی اجرا میشود و شما آنلاین میشوید. این یک ویژگی امنیتی ضروری است و از رسیدن درخواستهای خرابکارانه به سرویسهای اصلی در اجرا روی رایانه جلوگیری میکند. در واقع ارتقاء یافته به سبک قدیمی است که دسترسی را برای اتصال به سرور لینوکسی آسان میکند.

چگونه سرور بسازیم

این به کاربران کمک می کند تا فایل ها را سریع، آسان و ایمن منتقل کنند. ابزاری که واگرانت () نام دارد به «باکسهای پایه» کمک میکند که به سیستمهای عامل لینوکس با پیکربندیهای مختلف تبدیل شوند. این نکات در اجرای پروژههای طولانیتر و گزارشگیریهای دقیقتر بسیار کمک میکند. علاوه بر این، آنها به حل سوالات نام دامنه و مدیریت سوابق دامنه کمک میکنند. یک استک مشابه به نام «» نیز وجود دارد که حرف آن از تلفظ به صورت ناشی میشود. بدیهی است که این مسئله میتواند موجب بروز مشکلاتی برای اپلیکیشنهای مختلف که به اطلاعات ارسالی روی آن پورت مسدود شده نیاز دارند میشود. گنجاندن پردازشها و نرمافزارهایی که برای اجرای یک سرور مورد نیاز هستند بر روی یک دستگاه با کارکردهای مختلف کاری است که موجب ایجاد بینظمی و شلوغی در امور میشود. لینوکس به عنوان یک سیستم عامل چند منظوره و منبع باز، در انواع مختلفی از دستگاهها و سناریوها استفاده میشود. 📋 عنوان فارسی مطلب: چگونه یک سرور در بسازیم!