طب سوزنی گوش با استفاده از مهره ها می تواند به افزایش تلاش های کاهش وزن کمک کند


طبق تحقیقات، طب سوزنی گوش با استفاده از دانه‌های فلزی می‌تواند به کاهش وزن، چربی بدن و BMI در صورت ترکیب با رژیم غذایی محدود کمک کند.

این مطالعه نشان می دهد که میل به غذا را می توان با استفاده از روش کمتر پیچیده تحریک طب سوزنی با استفاده از مهره ها به جای سوزن های سنتی داخل پوستی که نیاز به یک متخصص طب سوزنی دارد، مدیریت کرد.

این نوع طب سوزنی به مهارت یا دانش پیچیده ای نیاز ندارد، زیرا این مهره های فلزی ریز به 6 نقطه از گوش خارجی متصل می شوند که اندام ها و اعصابی را تحریک می کند که گرسنگی، سیری و اشتها را تنظیم می کند. این روش کاهش وزن بیش از 30 سال است که در ژاپن استفاده می شود.

طب سوزنی در طب سنتی چینی مبتنی بر این تصور است که سلامتی به جریان انرژی یا چی در بدن بستگی دارد.

این انرژی در مسیرهای نامحسوسی به نام مریدین حرکت می کند که در سراسر بدن از جمله گوش ها قرار دارند. اختلال یا مسدود شدن جریان چی می‌تواند بر سلامت روحی و جسمی تأثیر منفی بگذارد.

طب سوزنی گوش یا گوش بر اساس این مفهوم است که تمام نواحی بدن توسط گوش خارجی نشان داده می شود. مهره‌های نازک در نقاط مطمئنی قرار می‌گیرند، معمولاً در امتداد خطوط نصف النهار، برای کمک به بازیابی جریان چی با رفع هرگونه اختلال یا انسداد و می‌توانند به مشکلات سلامتی مختلف کمک کنند.

این روش برای درمان اعتیاد به مواد مخدر و کمک به افراد برای ترک سیگار و همچنین کاهش وزن استفاده شده است.

اگرچه مکانیسم آن مشخص نیست، تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی گوش می تواند به تعدیل متابولیسم، تنظیم سیستم غدد درون ریز، بهبود هضم و کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند.

این مطالعه بر اساس تحقیقات قبلی در زنان ژاپنی دارای اضافه وزن یا چاق است که متوجه شد در افرادی که تحت درمان با طب سوزنی گوش مهره ای قرار گرفتند وزن بیشتری در مقایسه با افراد درمان نشده کاهش یافت و کاهش وزن تا 6 ماه پس از پایان درمان حفظ شد.

این مطالعه بر روی 81 مرد ژاپنی دارای اضافه وزن یا چاق بین 21 تا 78 سال انجام شد. با سطوح بالای چربی شکمی و BMI 28.4 کیلوگرم بر متر مربع به طور متوسط ​​طب سوزنی گوش را با استفاده از مهره های فلزی 1.5 میلی متری در 6 نقطه از گوش خارجی که مربوط به سیستم غدد درون ریز، ریه ها، معده، دهانه بالای معده، لوله غذا، و مردان شن

مهره ها روی هر دو گوش قرار گرفتند و برای اطمینان از فشار یکنواخت مداوم بر روی هر یک از 6 نقطه طب سوزنی، از نوار جراحی برای نگه داشتن آنها در جای خود استفاده شد. تعویض مهره ها دو بار در هفته انجام شد. وزن بدن در حین انجام این کار اندازه گیری شد و افراد راهنمایی رژیم غذایی دریافت کردند.

از آنها خواسته شد که یادداشت های غذایی داشته باشند و کل غذای مصرفی را در طول 3 ماه درمان به نصف کاهش دهند.

همه افراد در ابتدا و انتهای درمان اندازه گیری و وزن شدند که شامل چربی شکمی، BMI، توده عضلانی، توده بدون چربی، توده چربی، درصد چربی بدن و وزن بدن بود تا مشاهده شود که طب سوزنی گوش با استفاده از مهره ها چه تاثیری می تواند داشته باشد.

تفاوت های قابل توجهی پس از 3 ماه مشاهده شد، به طوری که 4 درصد از کل چربی بدن به طور متوسط ​​از دست رفت (از 28.2 درصد به طور متوسط ​​به 24.3 درصد)، و 10.4 سانتی متر از دور کمر به طور متوسط ​​(از 98.4 سانتی متر به طور متوسط ​​در ابتدای مطالعه کاهش یافت. تا 88 سانتی متر)

اندازه گیری چربی بدن ناسالم شکم نیز به طور متوسط ​​2 امتیاز کاهش یافت (از 15.2 در ابتدای مطالعه به 13 بعد از 3 ماه، که در مقیاس 1 تا 59 ارزیابی شد؛ با رتبه بندی بین 1 تا 12 برای چربی احشایی سالم، و رتبه بندی بین 13 تا 59 برای سطوح بیش از حد)، و BMI تقریباً 3 امتیاز کاهش یافت (BMI 28.4 کیلوگرم در متر مربع به طور متوسط ​​به 25.5 کیلوگرم در متر مربع)

نتایج نشان می‌دهد که طب سوزنی گوش وقتی با ورزش و رژیم غذایی ترکیب شود، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. طب سوزنی گوش ممکن است با مهار اشتها و هوس، افزایش متابولیسم و ​​بهبود هضم تأثیر مثبتی داشته باشد.

محققان به محدودیت‌هایی اشاره می‌کنند، مانند اینکه این یک مطالعه مشاهده‌ای در یک دوره کوتاه است که شامل گروه کوچکی از مردان می‌شود و علیت را نمی‌توان اثبات کرد.

طب سوزنی گوش با استفاده از مهره ها می تواند به افزایش تلاش های کاهش وزن کمک کند

تصویر توسط OBM Integrative and Complementary Medicine

آیا می خواهید از تصاویر ما در سایت خود استفاده کنید؟ برای جاسازی کد روی تصویر کلیک راست کنید