برخی از جزئیات درباره در رژیم کتوژنیک چه بخوریم That can باعث شود احساس دارید بالا

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ اگه از برنامه غذایی کتوژنیک استفاده کنید با کاهش وزن، سطح گرلین افزایش چهار راه برای شروع فوری فروش در مورد کتوژنیک 1402 پیدا نمیکنه. ازطرفی رژیم کتوژنیک با کاهش وزن و همچنین بهدلیل داشتن چربی زیاد موجب بهبود در سرعت چرخۀ صفراوی میشود که این خود ممکن است منجربه کاهش سنگهای صفراوی شود. این روش، مطابق بر «دستورالعملهای بالینی کشوری» است و در ایالات متحده آمریکا، تقریباً تمامی شرکتهای بیمه آن را تحت پوشش خود قرار دادهاند. بعضی از داروی ضد صرع (والپروات، لوتیراستام، بنزودیازپین) در مدلهای حیوانی، خواص ضد صرع زایی (آنتی اپیلپتوژنز) از خود نشان دادهاند، اما به هرحال هیچ داروی ضدصرعی در کارآزماییهای بالینی در انسان، خواص ضد صرع زایی نداشتهاند. کارآزماییهای بالینی وی بر روی چند بیمار مبتلا به صرع در ۱۹۲۱ میلادی، نخستین کاربرد رژیم کتوژنیک در درمان صرع محسوب میشود. درمان نمود و میزان موفقیتش در درمان قطعی کودکان و بزرگسالان، به ترتیب ۹۰ و ۵۰ درصد بود. تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند.

انواع کتوژنیک

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک کاهش کربوهیدرات باعث کاهش وزن بدون گرسنگی و بدون نیاز به شمردن کالری می شود. «تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند. سطح آموزش والدین و میزان تعهد آنان به اجرای صحیح رژیم بیشتر از آنانی است که فقط دارو مصرف میکنند. فیبر مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مانند سبزیجات و حبوبات تامین می شود که در این رژیم به طور کامل حذف می گردد. مغز برای عملکرد درست به قند کربوهیدرات های سالم نیاز دارد. به همین علت مصرف مکمل هایی حاوی امگا3، ویتامین B، C و E الزامی است. حتی غذاهای بهاصطلاح «بی قند»، ممکن است حاوی کربوهیدراتهایی مثل مالتودکسترین، سوربیتول، نشاسته و فروکتوز باشند. بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است. دلیل کمتر بودن نسبت پروتئین این است که مانع تولید کتون نشود. این چالش خصوصا زمانی که فرد با دوستان و خانواده خود برای مصرف غذا به خارج از خانه میرود برجسته میشود.

رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند. اگر رژیم بیش از 4 روز ادامه پیدا کند، سطح انسولین موجود در خون کاهش یافته و بدن شروع به استفاده از چربی به عنوان سوخت اصلی خود میکند. در عوض، اسیدهای چرب به عنوان منبع اصلی انرژی بهکار میروند. این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را در نوعی شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد. همچنین برای جبران کاهش ریزمغذیها لازم است مکملهای لازم به آن غذا افزوده شود. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم. این بیشتر برای افرادی است که میخواهند در تمرینات شدید بدنسازی انجام دهند و در عین حال عضله سازی کنند. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند. اما وقتی که چربی بیشتری مصرف کنید، کالری دریافتی شما بالا خواهد رفت. Da ta has been g​en​er ated by G​SA C᠎onte nt Generat or DEMO .

انواع غذاهای کتوژنیکی

در رژیم کتو معمولا کربوهیدرات دریافتی بدن در طول روز کمتر از 50 گرم است. کربوهیدرات در آغاز محدود به ۱۰ گرم در روز در کودکان و ۲۰ گرم در روز در بالغین است و بر حسب میزان کنترل تشنجها، تحملپذیری بیمار و محدودیتهای دیگر، ظرف یکماه تا ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز افزایش داده میشود. والدین سه روز اول را بهطور کامل در کلاسهای آموزشی میگذرانند که شامل مباحثی دربارهٔ تغذیه، مدیریت رژیم غذایی، تهیه غذا، خودداری از مصرف قند و رسیدگی و ادارهٔ بیماری است. رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . دکتر نانسی پی رهنما، پزشک دارویی گفته است برنامه غذایی کتوژنیک به طور قطع می تواند در آغاز باعث کاهش میل جنسی در افراد بشود، زیرا فردی که تحت رژیم لاغری کتوژنیک باشد علائم و عوارض ترک مصرف کربوهیدرات و همچنین آنفولانزای کتو را تجربه می کند. کاهش سیترات ادرار: در مصرفکنندگان این رژیم، سطح سیترات ادرار بهطور غیرعادی پائین است. گرچه اغلب گفته می شود از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد.

اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. شواهدی موجود است که استفادهٔ همزمانِ این رژیم بههمراه «تحریک عصب واگ» یا داروی زونیساماید، ممکن است اثر همافزایی داشته باشند، و همچنین تجویز همزمان با فنوباربیتال در کودکان موفقیت چندانی ندارد. یک دورهٔ کوتاهمدت از افزایش تشنجها در طی بیماری یا در اثر نوسان سطح کتونهای خون محتمل است. پژوهشهای دیگری نیز جهت استفاده از این رژیم برای درمان بیماریهای دیگری بجز صرع به جریان افتاد. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. یک چهارم کودکان مبتلا به صرع تا دو هفته پس از استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک، نشانههای بهبودی را از خود نشان میدهند؛ با این حال کارشناسان تاکید میکنند که بهتر است این رژیم ابتدا حدود سه ماه به صورت آزمایشی به کار گرفته شود.

خرید کیک کتوژنیک

 Th is art᠎ic le w᠎as w ritten ᠎by GSA᠎ Content​ Generator DEMO​.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. ثابت شده که رژیم کتوژنیک در برخی سندرمهای تشنجی، فایده و اثرگذاری خاصی دارد و باید زودتر آغاز شود. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد. به همین علت هست که برنامههای غذایی عادی با شکست روبرو میشن. این که برای اولین بار از یک پانل COMA خواسته شد تا بیماری قلبی عروقی را در نظر بگیرد، خود نشانه ای از تغییراتی بود که Pure, White و Deadly به آن توجه داشت. رال گایلین» تجربیات خود را در گردهمایی انجمن پزشکی آمریکا گزارش نمود. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید. نوع مایع این رژیم، در شیرخواران و کودکانی که با لوله تغذیه میشوند، آسانتر آماده و بهتر تحمل میگردد.

پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود. بسیاری از رژیم های غذایی توسط متخصص تغذیه متناسب با شرایط اشخاص تنظیم می شود. با این وجود به یاد داشته باشید که نتایج تحقیقات در بسیاری از این زمینهها هنوز کاملا قطعی نیستند. در ضمن این رژیم، تواناییهای ذهنی بیماران را در مقایسه با دارویشان پتاسیم برمید که ذهن را کُند و مغشوش میکرد، بهبود بخشید. روش و زمانبندی قطع رژیم کتوژنیک، مشابه قطع تدریجی داروهای ضد صرع، پس از بهبود کاملِ تشنجها در کودکان است. کمی بیش از نصف کسانی که دچار عود میشوند، با داروهای ضد صرع یا اجرای مجدد رژیم کتوژنیک، بهبودی کامل را بازمییابند. زمان وقوع عود بسیار متغیر، اما بهطور میانگین دو سال است. استخوانها از ترکیب فسفات کلسیم ساخته شدهاند؛ فسفات با اسید واکنش نشان میدهد، اما کلسیم اضافی از ادرار دفع میشود. گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد. رژیم کتوژنیک بار دیگر در اکتبر ۱۹۹۴ میلادی و پس از نمایش گزارشی در برنامهٔ تلویزیونی دِیتلاین دربارهٔ بیماری چارلی آبراهامز، فرزندِ تهیهکنندهٔ هالیوود جیم آبراهامز، مورد توجه عمومی رسانهای در سراسر آمریکا قرار گرفت.

رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی گسترش یافت و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود، ولی با ساخت داروهای ضد صرع، کمکمرو به فراموشی رفت. رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست. با این حال، بسیاری از بیماران، این رژیم را بنا به دلایل گوناگون رها کردند و کیفیت شواهد علمی نیز در مقایسه با کودکان پائینتر بود. بسیاری از مردم این کار را می کنند. حالتی که بدن برای صرف انرژی از چربی به جای کربوهیدرات استفاده می کند. درصد آنهایی که توانستند رژیم کتوژنیک را بهمدت دو، سه و چهار سال ادامه دهند به ترتیب، ۳۹٪، ۲۰٪ و ۱۲٪ بود. با این وجود، کربوهیدراتهایی که در این رژیم بکار گرفته میشوند، محدود به آنهایی هستند که شاخص گلوکز کمتری (کمتر از ۵۰) دارند. در جلسهٔ مشاورهٔ اولیه، والدین را از لحاظ وجود شرایط یا وضعیتی که با این رژیم منع تجویز دارند، غربالگری میکنند.

وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید. وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. به همین دلیل بدن وارد شوک می شود. مصرف بیش از حد این غذاها در طولانی مدت منجر به ایجاد سنگ کلیه می گردد. به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص می شوید. در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. در حقیقت ، رژیم کتو با افزایش کلسترول LDL “بد” همراه است که مقدار آن در خون با خطر بیماری قلبی ارتباط مستقیمی دارد. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این رژیم شامل دورههای میانی کوتاه با میزان کربوهیدرات بالاتر میشود.

A᠎rt᠎ic᠎le h​as ᠎be en gen er ated wi​th ᠎GSA Co​nten​t Gene​rato​r  DE​MO᠎!