اشتباهات دارویی رایج است. در اینجا نحوه مسئول نگه داشتن سیستم آورده شده است


خطاهای دارویی بیشتر از بیماران بستری شده در بیمارستان صدمه می زند هر بدبختی دیگریاز جمله جراحی های ناموفق و عفونت های اکتسابی مراقبت های بهداشتی. در مراقبت های طولانی مدت، آنها مشخص شده اند دومین منبع آسیب.

حتی بیمارانی که در خانه دارو مصرف می کنند اغلب اشتباه می کنند و یک دوز را فراموش کنید یا مقدار یا دارو را اشتباه مصرف کنید. همه اشتباهات دارویی باعث آسیب جدی نمی شوند، اما برخی از آنها کشنده هستند و بسیاری از آنها نیاز به آن را دارند مراقبت اضافی پرهزینه.

پوشش خبری تمایل دارد بر موارد احساسی از تخلفات فردی، مانند یک پزشک اوهایو که به دلیل مصرف بیش از حد فنتانیل محاکمه شد و الف پرستار در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل که بود محکوم به قتل برای تجویز تصادفی یک عامل فلج کننده قدرتمند.

توجه کمتری به راه‌هایی می‌شود که امکانات مراقبت‌های بهداشتی، فروشندگان فناوری و داروخانه‌ها در محافظت از بیماران از خطای انسانی اجتناب‌ناپذیر ناکام می‌مانند.

در اینجا سه ​​مشکل سیستمی وجود دارد که روزنامه نگاران می توانند در گزارش خود در مورد خطاهای دارویی برجسته کنند.

1. فرآیندهایی که باید از بیماران محافظت کنند ناقص هستند

ریتا یا

ریتا جو، فارم.دی. عکس از ریتا یهودی

دست های زیادی در مصرف دارو دخالت دارند: پزشکان دستورات را می نویسند، داروسازان آنها را تأیید و پر می کنند، و پرستاران، بیماران و سایر مراقبان داروها را تجویز می کنند.

قرار است همه از شعار «پنج حق» پیروی کنند: بیمار مناسب، داروی مناسب، زمان مناسب، دوز مناسب، مسیر درست. اما آنها نمی توانند بدون فرآیندها و شرایط مناسب، از جمله کارکنان کافی، به این نتیجه دست یابند.

ریتا جو، فارم. موسسه روش‌های ایمن دارویی، یک غیر انتفاعی که صادر می کند دستورالعمل برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و مشاوره مصرف کننده.

یهودی گفت، روزنامه نگاران به جای تمرکز بر مردم، باید «به پرسیدن چراها ادامه دهند. چرا این اتفاق افتاد؟ چگونه اتفاق افتاد؟ چه مشکلی برای سیستم پیش آمد؟»

مورد Vanderbilt نمونه ای از خرابی های متعدد سیستم است که برخی از آنها در بین بیمارستان ها رایج است. آنها در الف شرح داده شدند بیانیه نقص سیستم مدیریت محتوا و طرح اصلاح.

یک عامل اصلی این بود که یک کابینت توزیع خودکار با یک نادیده گرفتن برنامه‌ریزی شده بود که به پرستاران اجازه می‌داد بدون نسخه از یک عامل مسدودکننده عصبی عضلانی خطرناک، وکورونیوم، استفاده کنند. این یک نه-نه تحت استانداردهای ایمنی توسط ISMP و کمیسیون مشترک، یک نهاد اعتباربخشی مراقبت های بهداشتی تنظیم شده است. مشکل بزرگ دیگر این بود که بیمارستان اجرا نکرده بود اسکن بارکد برای تایید داروها در همه بخش ها، از جمله بخشی که داروی کشنده در آن تجویز می شد.

2. افراد مسن مقدار زیادی مواد مخدر مصرف می کنند، و هیچ کس پیگیری نمی کند

بین سال‌های 1988 و 2010، نسبت بزرگسالان 65 سال و بالاتر که پنج دارو یا بیشتر مصرف کرده اندکه به پلی داروسازی معروف است، سه برابر شد و به 39 درصد رسید. داروهای بیشتر به معنای پتانسیل بیشتر برای واکنش های نامطلوب و خطا است.

یکی دیگر از مسائل آزاردهنده این است که بیمارستان ها به طرز شگفت انگیزی کار ضعیفی را برای پیگیری آنچه بیماران انجام می دهند انجام می دهند. ECRI، یک سازمان غیرانتفاعی ایمنی بیمار که وابسته به ISMP است، قرار داده است لیست داروهای بیمار نادرست در میان آن مهمترین نگرانی های ایمنی بیمار.

برخی از سیستم های سلامت الکترونیکی را شامل می شود را معیارهای آبجو برای استفاده از داروهای بالقوه نامناسب (PIM) در بزرگسالان مسن، که داروهایی را که در اکثر بیماران مسن تر باید از آنها اجتناب شود فهرست می کند. ابزارهایی مانند MedSafer، نرم افزار توسعه یافته در کانادا می تواند کمک کند پزشکان داروهایی را که ضرر بیشتری نسبت به فایده دارند حذف کنید.

اما توصیف کردن، نبردی مداوم در سیستمی است که برای قرار دادن بیماران در داروها طراحی شده است، نه حذف آنها. این شبکه تحقیقاتی توهین آمیز ایالات متحده و موسسه تحقیقات برویر در کانادا از جمله سازمان هایی هستند که به این چالش رسیدگی می کنند.

در رویکردی متفاوت، دانشکده پزشکی هاروارد گوردون شیف، دکتر، برنامه ای برای ترویج تجویز محافظه کارانه ایجاد کرد. مقاله مشترک او، اصول تجویز خوب، به پزشکان توصیه می کند که در برابر بازاریابی مقاومت کنند و فقط از چند دارو که به خوبی می شناسند استفاده کنند.

3. تکنولوژی خطرات جدیدی ایجاد می کند

مراقبت‌های بهداشتی با فناوری ضعیف طراحی شده است. دستگاه های متعددی که قرار است ایمنی را بهبود بخشند، همیشه آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی کنند.

مورد مورد نظر: ورود کامپیوتری سفارش تجویز کننده. در کتابش، دکتر دیجیتالرابرت واچر، دکتر، رئیس بخش پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، توضیح می دهد که چگونه یک سیستم الکترونیکی پیشرفته به یک نوجوان اجازه می دهد 38 قرص 1/2 را دریافت کند. آنتی بیوتیک به جای دوز استاندارد یک. اشکال اساسی: دکتری که نسخه را تجویز کرد متوجه نشد که پیش‌فرض به جای «میلی‌گرم» روی «میلی‌گرم بر کیلوگرم» تنظیم شده است. (پسر دچار تشنج بزرگ شد اما در نهایت بهبود یافت).

در واقع، عجله برای سیستم‌های سفارش رایانه‌ای در دهه 2010 خطاهای دارویی را به طور کلی کاهش داد، اما همچنین انواع جدیدی از خطاها را ایجاد کرد – یک مطالعه FDA نشان داد که اغلب دوز اشتباه، مسیریابی اشتباه و سفارشات تکراری انجام می شود. سایر خطرات فن آوری مستند شده است پمپ های تزریق “هوشمند” معیوب و سیستم های سفارش داروخانه سرپایی که به طور خودکار داروهای قطع شده را دوباره پر کنید.

اگرچه فناوری به طور مسلم بهبود یافته است، کمبودهای متعددی باقی مانده است.

یهودی گفت: “خبرنگاران کارهای زیادی می توانند انجام دهند تا مصرف کنندگان سوالات درست را بپرسند و فروشندگان را وادار به انجام کار درست کنند.”

آنچه در مورد میزان خطای دارویی باید بدانید

سازمان‌های دیده‌بان برای تشخیص مشکلات ایمنی دارو بر سیگنال‌های گزارش‌های داوطلبانه تکیه می‌کنند، با این درک که تعداد کمی از خطاها یا اشتباهات نزدیک منعکس‌کننده بسیاری از موارد گزارش نشده است. بنابراین، نمی‌توانیم دقیقاً بدانیم که چه تعداد خطا رخ می‌دهد. یکی از مخازن عمومی قابل دسترسی روزنامه نگاران، FDA است سیستم گزارش رویدادهای نامطلوب، که باعث تحریک آژانس می شود هشدارهای ایمنی. گروه های خصوصی مانند ISMP و کمیسیون مشترک سیستم های گزارش دهی محرمانه خود را حفظ کرده و از آنها به عنوان اساس استفاده می کنند. توصیه ها و هشدارهای رویداد نگهبان، به ترتیب.