استفاده از 7 رژیم غذایی کتوژنیک استراتژی‌ها مانند متخصصین

این موضوع نشاندهنده اهمیت این خوراکی در رژیم غذایی کتوژنیک است. کودکان سالم: دوران کودکی هرگز زمان رژیم گرفتن نیست ، از رژیم های غذایی شدید مانند رژیم کتوژنیک در این سن دوری کنید. البته کاهش سطح انرژی در اوایل رژیم وجود دارد (در یک مطالعه، این کاهش انرژی حدود 10 هفته طول کشید)، اما به مرور زمان سطح انرژی افراد به حالت عادی بازمیگردد. و این در حالی است که مونوسدیم گلوتامات (MSG) به عنوان یک محرک تغذیهای در این بیماری مکرراً گزارش میشود. از آنجایی که وقتی سازگاری چربی داشته باشید، برای انجام فعالیتی مشخص، به اکسیژن کمتری نیاز پیدا خواهید کرد، استفاده از چربی به عنوان سوخت باعث می شود تمرین هوازی برای تان ساده تر و راحت تر شود، در نتیجه از انجام این تمرین ها، لذت بیشتری خواهید برد. Th is data has ​been ᠎do ne  wi​th GSA Content G en er᠎at​or DEMO !

چربی خون و رژیم کتوژنیک

رژیم نگهدارنده کتوژنیک رژیم کتو مستلزم مصرف کربوهیدرات کمتری است، اما با ایجاد امکان خوردن چربی بیشتر و پروتئین کافی برای افراد، آن را جبران میکند. پس بهتر است با آهسته غذا خوردن و خوب جویدن غذا به ذهن فرصت احساس سیری بدهید. اجازه بدهید که سس حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال بماند و طعمدار شود. شاید مشورت با پزشک به شما کمک کند که بجز بعضی از اقلامی که جزو غذاهای ممنوعه بیماری تیروئید محسوب میشود از بقیه برنامه غذایی رژیم پالئو بتوانید استفاده کنید. فیبر را جزو کربوهیدراتهای مصرفی محسوب نکنید. به عنوان مثال فیبر موجود در این سالاد اشتها و میل شما را به غذا کاهش میدهد.

½ پیمانه از میوه استار فروت، حاوی 2.6 گرم کربوهیدرات خالص، 1.8 گرم فیبر و 2.6 گرم قند طبیعی است. مایونز: یک پیمانه معادل 230 گرم. طراحان رژیم غذایی سیرفود تأکید می کنند که یکی از جنبه های مهم این رژیم غذایی نوشیدن روزانه آب میوه Sirtfood است که یک یا چند بار در روز در طول رژیم غذایی و سپس به صورت طولانی مدت باید مصرف شود. البته باید مصرف خوراکیها را با توجه به برنامه غذایی خود هماهنگ کرده و در این زمینه میتوانید با متخصص رژیمهای غذایی نیز مشورت کنید. به منظور کاهش این عوارض در چند هفته اول میتوانید به جای رژیم کتوژنیک، یک رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید.

چگونه یک رژیم کتوژنیک بدست آوریم؟

تن ماهی یک خوراکی پر مصرف میباشد. سالاد تن ماهی یک خوراکی سالم، ارزان و بسیار مقوی است. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا بیماری چاقی می توانند این رژیم را دنبال کنند (حقیقت این است که یک دوم شهروندان امریکایی درمرحله پیش دیابت یا مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و 70 درصد آنها دچار اضافه وزن می باشند). رژیم کتوژنیک میتواند برای بسیاری از افراد مانند کسانی که اضافهوزن یا دیابت دارند مفید باشد. نکته دیگه در مورد کمبود طولانی مدت پتاسیم این هست که می تونه فشار خون و خطر ابتلا به سنگ کلیه و همینطور کاهش کلسیم در استخوان هارو بالا ببره.

توی این مطلب به صورت کامل و با جزئیات 8 مورد از غذاهای که میتونید در وعده صبحانه کتوژنیک استفاده کنید، قرار داده شده. شما در رژیم فستینگ ۲/۵ اجازه دارید ۵ روز از هفته را طبق روال همیشگی غذا بخورید؛ اما در ۲ روز باقی مانده هفته تنها اجازه دارید ۲۵ درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را از خوردن مواد غذایی دریافت کنید. اگر تصور میکنید با خوردن سالاد سیر نمیشوید، سالاد تن ماهی را امتحان نمایید. در رژیم کتوژنیک به شما گفته میشود، از خوردن کربوهیدرات دوری کرده و چربی را جایگزین آن نمایید. چربی سالم توسط کبد به کتون تبدیل میشه و این فرآیند گرسنگی شما رو ااز بین میبره.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

رژیم غذایی کتوژنیک طرفداران و منتقدان زیادی دارد، عده ای معتقد به موثر بودن این رژیم هستند و عده ای نیز آن را برای سلامتی بدن خطرناک میدانند. گیاهی جاودانه است که به خانواده گیاهی نعناع، ریحان، آویشن، رزماری تعلق دارد حاوی کارواکرل یک ترکیب قدرتمند است که ممکن است به افزایش کاهش وزن کمک کند.کارواکرل نیز تاثیر مستقیم روی ژن ها و پروتئین های ویژه ای که سنتز چربی را در بدن کنترل می کنند یافت شدند.

انتظار بیشتری میرود که کودکان مبتلا به صرعهای مقاومبهدرمان، در مقایسه با مصرف یک داروی ضد صرع دیگر، از رژیم غذایی بهرهٔ بهتری بگیرند. مطالعات نشان دادهاند که رشد کشاورزی، حتی بیش از رشد صنعتی یا شهری، منجر به کاهش فقر و گرسنگی میگردد و بنابر گزارش فائو کشورهایی که بیشترین سرمایهگذاری دولتی و خصوصی را در بخش کشاورزی داشتهاند، در حال حاضر پایینترین سطح سوء تغذیه را کتوژنیک قابل توجه توصیه‌هایی درباره عوارض رژیم لاغری سریع دارند. در سالهای اخیر محققان گروه جدیدی از داروهای سرطان را مورد بررسی قرار دادهاند. سپس بدن از اسیدهای چرب برای تأمین انرژی استفاده بکند.دو مطالعه نشان دادهاند که رژیم فستینگ بهمدت ۴۸ ساعت میتواند سوخت و ساز را ۶٫۳ تا ۱۴٪ افزایش بدهد.

Cool Little رژیم کتوژنیک ابزار

یک مطالعه جدید در Lancet همچنین نشان می دهد که افراد با رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی گوشت و لبنیات، در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات ها را به صورت متعادل و یا بیش تر پروتئین های گیاهی مصرف می کردند، در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. به نظر می رسد ممکن است یک تفاوت اولیه وجود داشته باشد ، اما احتمالا در پایان نتیجه حاصل شده آنها یکسان باشد. با توجه به درخواستهای مکرر عزیزانی که تقاضای رژیم کتوژنیک زیر نظر بنده را داشتهاند، لینک ثبت نام در رژیم را همین جا میگذارم؛ که در صورت تمایل می توانید رو آن کلیک کنید و ثبت نام کنید و یا به واتساپی که در همین صفحه است پیام دهید تا لینک ثبت نام برای شما ارسال گردد.

کدو ها را برشهای نازک دهید و سپس ماهی را با نمک و فلفل و آبلیمو طعم دار کنید. برای این کار رژیم های مختلف را امتحان کرده و رژیمی که بیشتر به شما احساس راحتی می دهد و همسوی هدفتان هم هست را ادامه دهید. این یعنی شما میتونید هر چیز دیگه ای رو جایگزین کنید. توجه داشته باشید که انتخاب و استفاده از هر یک از رژیمهای غذایی موضوعی مهم است که باید با مشورت پزشک و متخصص تغذیه صورت بگیرد. از آنجایی که مقدار زیادی پروتئین در این رژیم غذایی وجود دارد، باید بتواند جلوی گرسنگی را بگیرد، که قطعاً در طول سه روز محدودیت کالری یک موضوع مهم محسوب میشود.

ولی مشکل این جاست که باعث تولید رادیکال های آزاد یعنی منشا سرطان، التهاب و پیری زودرس هم می شود. سبزیجات فاقد نشاسته می توانند جایگزین مناسبی برای غذاهای پر کربوهیدرات باشند. استفاده از این سرنگها بسیار راحتتر و مطمعنتر از استفاده از یک فنجان برای اندازهگیری روغن است. اگر به دنبال یک برنامه ساده برای از بین بردن چربی شکم در 3 روز یا کمتر هستید، پس همین است. به جای گرفتن رژیم های سخت غذایی هدف خود را روی سالم خوردن، شادتر زندگی کردن و ورزش متمرکز کنید و کاهش وزن بطور طبیعی و سالم را دنبال نمایید.

در سال های اخیر افراد بیشتری رژیم های غذایی را دنبال می کنند. برای اکثر افراد داشتن یک رژیم کم کربوهیدرات صحیح و اصولی باعث میشود تا به راحتی مقدار کافی از کالری دریافت کنند و علاوه بر داشتن احساس سیری نوشیدنیهای قندی، کوکیها، نان و غلات صبحانه، بستنی و دسرها را هم کنار بگذارند. یک مکمل روغن MCT یا کتون میتواند به شما کمک کند. چربی های سالم: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل. وجود آنتیاکسیدان و روغن تریگلیسیرید با زنجیره متوسط در این سس باعث میشود که به سسی عالی در آشپزی کتوژنیک دست پیدا کنید. A rt​ic᠎le h᠎as been generat​ed by G​SA Con tent​ Gen᠎er ator D emover​si on.

غنی از آنتیاکسیدان: یکی از ابتداییترین خواص این خوراکی در رژیم کتو این است که میتواند آنتیاکسیدانهای مورد نیاز بدن را در طول رژیم تامین نماید. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند. در قسمت اول به معرفی رژیم غذایی کتوژنیک پرداختیم و مزایا و معایب این نوع رژیم را بیان کردیم. در ادامه مزایا و معایب این رژیم غذایی را با هم مرور میکنیم.

حتی معمولی ترین نمونه رژیم کتوژنیک هم معمولا در صورت رعایت کردن و پیروی از آن این مورد را به خوبی به شما هدیه می دهد. چوب درخت توت بسیار انعطاف پذیر و با دوام است و برای ساخت راکت تنیس، چوب هاکی، مبلمان و قایق استفاده می شود. در این رژیم غذایی شما بیشتر چربی و مقدار بسیار کمی کربوهیدرات مصرف می کنید. شما میتوانید تمام اصول این رژیم را در مقاله راهنمای کامل رژیم کتوژنیک مطالعه کنید. در خانه به راحتی میتوانید آن را تهیه و میل کنید. در انواع برنجها، سالادها، ساندویچها و یا حتی به تنهایی میتوان از تن ماهی استفاده نمایید.

رژیم کتوژنیک قهوه

اولین جایگزین که در اولویت قرار دارد، چربیها هستند. از نظر من حتی افرادی که به رژیم کتو پایبند نیستن، بهتره هر از چند گاهی برای حفظ سلامت خودشون و خانوادشون، از غذاهای کتویی سر سفرشون استفاده کنن. اگر شما گیاهخوار یا اصطلاحا “vegan” هستید و می خواهید به رژیم کتوژنیک روی بیاورید بخاطر داشته باشید که محدودیت های رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند کمی شدید باشد. گذار به یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات می تواند باعث شود که شما هوس غذاهای محدود شده در رژیم کتوژنیک مانند کلوچه ها، نان، ماکارونی و نان شیرینی کنید. مصرف دو وعده تن ماهی در یک هفته استاندارد است.

از این طریق، می توان کالری های اضافی که توسط نوشیدنی های گوناگون دریافت می شود را کاهش داد و با مصرف نوشیدنی های کم کالری و سالم تر، زندگی بهتری را تجربه کرد. این نوع مواد غذایی به گیاهخواران کمک می کنند تا میزان مصرف کلسیم در رژیم غذایی خود را افزایش دهند. از آنجایی که در رژیم کلاسیک کتوژنیک میزان قند بسیار اندک است، والدین نمیتوانستند غذاهای خوشطعم و دلپذیر برای کودکانشان درست کنند.