یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید

یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید


ارسال شده توسط: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: این کلمه به تنهایی ترس را در قلب بسیاری از زنان ایجاد می کند. من اغلب بیمارانی را می بینم که همیشه عرق می کنند و دیگر علاقه ای به فعالیت های اتاق خواب ندارند ، سرخ شده ، فراموشکار هستند ، نگران دیوانه بودن عصبانی هستند. با این حال ، نیازی به این نیست. می توان با لطف و اعتماد به نفس از این دوران عبور کرد.

اولین قدم درک یائسگی از منظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما ممکن است برای برخی زودتر و برای برخی دیگر دیرتر باشد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، مشکل در خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش عفونت های واژن و مثانه است.

با این حال ، برای بسیاری ، مهمترین علامت افزایش وزن است.

علم پشت یائسگی:

با ورود زنان به دوران یائسگی ، عملکرد تخمدان شروع به کاهش می کند. تخمدانها کمتر ماده ای به نام اینهبین تولید می کنند که به طور معمول ترشح هورمونی به نام FSH را در مغز مهار می کند. از آنجا که این فرایند چندان مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد ، که تخمدان ها را تشویق به تولید استروژن بیشتر می کند. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و در نهایت باعث کاهش خروجی استروژن می شود. هنگامی که تخمدان فعالیت کمتری دارد ، سایر هورمون های تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون نیز کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند و در نتیجه رسوب چربی به ویژه در اطراف شکم افزایش می یابد. هنگامی که استروژن در گردش کاهش می یابد ، چربی سوزی نیز کاهش می یابد و از دست دادن چربی سرسخت شکم را دشوار می کند.

این سطح پایین هورمون چیست؟

تغییر در سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح تأثیرات آن بر وزن در این مرحله از زندگی بسیار مهم است.

پیری ، خستگی غده فوق کلیوی همچنین باعث کاهش استروژن و تستوسترون می شود و همچنین باعث می شود احساس خستگی کنیم. در نتیجه ، ما اغلب با گذراندن این فرآیند غیرفعال تر می شویم. همچنین ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی ، که یک بافت بسیار متابولیکی فعال است ، مورد نیاز است.

کاهش سطح استروژن و تستوسترون در حال حاضر تغییری در ترکیب بدن ما به سمت چربی بیشتر و ماهیچه کمتر ایجاد می کند.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. وقتی بدن ما نسبت به انسولین مقاوم است یا حساسیت کمتری دارد ، بدن ما گلوکز مصرفی را گرفته و آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان با علائم قابل تحمل یائسگی را پشت سر می گذارند و اندام باریک خود را حفظ می کنند. چه طور ممکنه؟

ایده خوبی است که یائسگی را با وزن طبیعی پشت سر بگذارید و رژیم ورزشی را رعایت کنید ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که زنان لاغر و فعال علائم کمتری در دوران یائسگی تجربه می کنند. آنها همچنین راحت تر وزن خود را حفظ می کنند. بنابراین ، اگر به زمان یائسگی نزدیک نشده اید ، اکنون زمان بسیار خوبی است تا مطمئن شوید که سبک زندگی سالمی دارید و بدن خود را به وزن ایده آل و سالم بر می گردانید.

کسانی از شما که این مراحل را گذرانده اید یا این فرایند را به پایان رسانده اید و وزن اضافی خود را تجربه می کنید ، لطفا امید خود را از دست ندهید. با رعایت مراحل زیر می توانید محیط هورمونی خود را به نفع کاهش وزن و حفظ آن بهبود بخشید:

1. برنامه کاهش وزن پزشکی را شروع کنید جایی که ارائه دهندگان می توانند بر اساس نیازهای شخصی شما با شما کار کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به کاهش سریع و موثر وزن زنان در این مرحله انتقالی است.

دوم با توجه به افزایش مقاومت به انسولین ، کاهش مصرف کربوهیدرات قندها و نشاسته ها به کاهش ذخیره چربی کمک می کنند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که این کوکی بسیار سریعتر از زمانی که در 20 سالگی بودیم روی باسن ما ظاهر می شود. کربوهیدراتهای اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! اطمینان حاصل کنید که تمرین شما شامل تمرینات قلبی و همچنین تمرینات قدرتی است که به افزایش توده عضلانی شما کمک می کند.

از پسوند چهارم استفاده کنید مقاومت RMبه این محصول با مبارزه با مقاومت انسولین در بدن ، میزان گلوکز تبدیل شده به ذخیره چربی را کاهش می دهد. فوایدی مانند کنترل هوس قند ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب را به همراه دارد.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما هورمونهای بیولوژیکی یکسان را برای کمک به بازگرداندن سطح شما توصیه می کنیم. مطالعات نشان می دهد در زنانی که از هورمون درمانی استفاده می کنند هیچ افزایش وزنی وجود ندارد ، به جز مقداری افزایش وزن و افزایش بافت سینه در زمانی که سطوح آن بسیار بالا است. هورمون ها همچنین می توانند به افزایش حساسیت به انسولین برای مقابله با اثر ذخیره چربی انسولین بیش از حد کمک کنند.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیدبه RM Resveratrol یک مکمل ضروری برای افرادی است که به دنبال مبارزه با اثرات پیری هستند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند خطرات بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین به تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب به عنوان یکی از عوامل افزایش وزن شناخته شده است.

7. DHEA را مصرف کنید. این مکمل در دفاتر ما موجود است. DHEA محصولی از غده فوق کلیه است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی را می توان با موفقیت در نظر گرفت. این زمان برای جشن گرفتن دستاوردها و دانش کسب شده در طول سالها در حالی است که در انتظار همه چیز در آینده هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *