گزارش فراتر از مطالعات پزشکی در مورد PFAS “مواد شیمیایی برای همیشه”


نمونه برداری آب epa

دانشمندان آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در حال جمع آوری نمونه های آب. عکس مالکیت عمومی توسط اریک ونس

“مواد شیمیایی برای همیشه” معروف به PFAS در چند سال گذشته توجه بیشتری را به خود جلب کرده است زیرا مطالعات متعددی در مورد ارتباط آنها با برخی بیماری ها و سرطان ها منتشر شده است. رسانه ها پس از انتشار در مورد این مطالعات نوشته و گزارش کرده اند، اما کاوش کمی فراتر از انتشارات اولیه صورت گرفته است.

اخیراً، اقدام جامعه آلاسکا در مورد سموم، یک سازمان غیرانتفاعی در آنکوریج، میزبانی وبینار با تمرکز بر مواد pers- و polyfluoralkyl و کودکان برای برجسته کردن تحقیقات پیشگامانه ای که قرار گرفتن در معرض PFAS را با متابولیسم در نوجوانان و جوانان مرتبط می کند. بحث با یکی از محققین آخرین مطالعه بخشی از سری CHE-Alaska بود که بخشی از شبکه بزرگتری از افراد و سازمان‌ها است که بر سلامت محیط متمرکز شده‌اند.

مطالعه، “قرار گرفتن در معرض مواد PFAS و هموستاز گلوکز در جوانان“، دریافت که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مصنوعی فرآیندهای بیولوژیکی مانند متابولیسم اسیدهای آمینه و چربی ها را تغییر می دهد و همچنین نحوه عملکرد تیروئید را تغییر می دهد. این تغییر بر رشد و تکامل کودک تأثیر می گذارد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن و بسیاری از سرطان ها را افزایش می دهد. این تحقیق که توسط تیمی از محققان دانشکده پزشکی کک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شد، در مؤسسه ملی بهداشت محیطی چشم انداز سلامت منتشر شد.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی PFAS با بیماری های کبد و کلیه، مشکلات تولید مثل و برخی سرطان ها مرتبط است. اما هنوز مشخص نبود که آیا بر فرآیندهای متابولیک تأثیر می گذارد یا خیر. مطالعه جدید بر روی یافتن ارتباط بین مخلوط‌های PFAS و تغییرات در مسیرهای متابولیک اسید آمینه و لیپید در نوجوانان و جوانان متمرکز بود.

دکتر جسی گودریچ، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: “این اولین مطالعه ای بود که این رویکرد را انجام داد – همه این (نشانگرها) در خون بچه ها را بررسی کرد، PFAS های مختلف را اندازه گیری کرد و بررسی کرد که آیا PFAS تغییرات بیولوژیکی گسترده ای ایجاد می کند یا خیر.” گزارش و استادیار دانشکده جمعیت و علوم بهداشت عمومی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی. ما شاهد نتایج ثابتی در بین گروه‌ها بودیم.»

گودریچ گفت که مواد شیمیایی مصنوعی متابولیسم را مختل می کنند و با هورمون ها تداخل می کنند، ذخیره چربی را تحریک می کنند و کنترل اشتها را تغییر می دهند که همگی منجر به افزایش وزن می شوند. او گفت که چاقی اغلب ناشی از متابولیسم است و هنگامی که آسیب می بیند، آنطور که باید عمل نمی کند.

این تحقیق پیوندهایی با متابولیسم تیروزین و متابولیسم لیپید پیدا کرد که منجر به افزایش بیماری تیروئید، بیماری کلیوی، بیماری کبد چرب و سایر سرطان ها می شود.

PFAS چیست؟

بیش از 12000 ماده شیمیایی PFAS شناخته شده وجود دارد و در بسیاری از محصولات از جمله فوم های آتش نشانی، تابه های پخت نچسب، لباس، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی استفاده می شود. همچنین در آب آشامیدنی و برخی غذاها یافت شده است.

بر اساس این گزارش، اکثر آمریکایی ها PFAS در خون خود دارند آژانس ثبت مواد سمی و بیماری ها. قرار گرفتن در معرض آب یکی از راه های اصلی قرار گرفتن در معرض افراد است. سطوح PFAS در آب را می توان از طریق کارگروه محیط زیست بررسی کرد پایگاه ملی آب لوله کشی، که با کد پستی قابل جستجو است.

PFAS به ویژه نگران کننده است زیرا مواد شیمیایی سمی برای پنج تا هفت سال در بدن باقی می مانند. راه کاهش اثرات PFAS قطع قرار گرفتن در معرض در سریع ترین زمان ممکن است.

قرار گرفتن در معرض دوران کودکی به ویژه مضر است

جدیدترین گزارش نشان داد که کودکان نسبت به بزرگسالان حساسیت بیشتری نسبت به مواد شیمیایی دارند زیرا هنوز در حال رشد هستند. این یک زمان حیاتی از رشد است که بیماری هایی که بعداً ظاهر می شوند در بدن کودک نفوذ می کنند.

گودریچ گفت: با کمال تعجب، محققان دریافتند که این نتایج در دختران برجسته تر است. سطوح بالاتر PFAS در دختران با یک عامل خطر بالاتر برای دیابت نوع 2 نسبت به پسران مرتبط بود.

محققان نتایج آزمایش 312 نوجوان دارای اضافه وزن یا چاق را که برای مطالعه نوجوانان لاتین در معرض خطر بین سال‌های 2001 تا 2012 و 137 بزرگسال جوان که بخشی از مطالعه سلامت کودکان کالیفرنیای جنوبی از سال 2014 تا 2018 بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

گودریچ که دهه گذشته را صرف تحقیق در مورد “مواد شیمیایی برای همیشه” کرده است، گفت: این مطالعه بر روی نوجوانان و بزرگسالان جوان اسپانیایی تبار متمرکز شده است زیرا اسپانیایی ها به دلیل عوامل محیطی در معرض خطر بیشتری برای بیماری های متابولیک مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی هستند.

گودریچ گفت: «این یک سوال عدالت زیست محیطی است. فرضیه ما این است که هر گروهی که در معرض خطر ابتلا به چاقی یا بیماری متابولیک است، احتمالاً بیشتر از گروهی که سبک زندگی، ورزش و غیره سالم‌تری دارد، تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

افزایش مطالعات تحقیقاتی متمرکز بر PFAS، فرصت‌های گزارش‌دهی زیادی را برای خبرنگاران فراتر از گزارش‌های اولیه باز می‌کند.

ایده های داستان در PFAS عبارتند از:

  • پزشکان چگونه این مواجهه را با بیماران جوان فاکتور می گیرند؟
  • چه وضعیتی دارد تست PFAS برای تعیین بار PFAS کودک یا بزرگسال جوان، و چقدر قابل دسترسی است؟ (توجه: کارشناسان می گویند در حالی که آزمایش وجود دارد، به سختی می توان آن را دریافت کرد و آنها امیدوارند که در آینده روتین تر شود.)
  • وضعیت عدالت زیست محیطی پیرامون PFAS چگونه است و چه اقداماتی در این زمینه انجام می شود؟
  • آیا سیاست‌هایی برای کمک به جوامع پربار در کاهش مواجهه یا آموزش در مورد خطرات PFAS در حال توسعه است؟
  • آیا راه‌حل‌هایی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض آن را کاهش دهد یا به جوامع کمک کند تا از خطرات PFAS بیشتر آگاه شوند؟
  • اگر خانواده ها متوجه سطوح بالای PFAS در فرزندان خود شوند، چه کاری می توانند انجام دهند، چه می کنند، چگونه با آن کنار می آیند؟