چگونه این کار را انجام دادیم: مشارکت برای توجه به تأثیر سمی آفت کش ها بر کارگران مزرعه


کلودیا ملندز سالیناس زایدی سانچز

کارگران مزرعه جزو کم دستمزدترین و بیشترین استثمار کارگران در ایالات متحده هستند، زیرا آنها اغلب فاقد مدارک برای کار قانونی در این کشور هستند. کاری که آنها انجام می دهند کمرشکن و ضروری است. و با این حال، شرایط کاری آنها به ندرت بیشتر از یک فکر زودگذر برای اکثر مصرف کنندگان است.

هنگامی که در مجاورت مزارع کشاورزی زندگی می کنید، زمانی که شما یا اعضای خانواده تان به طور مستقیم چالش های زندگی کشاورزی را تجربه کرده اید، اغلب مشتاق هستید که این چالش ها را روشن کنید. سال گذشته، ما همکاری مشترکی را بین ما انجام دادیم اخبار بهداشت محیط و palabra، انتشارات انجمن ملی روزنامه نگاران اسپانیایی تبار.

Environmental Health News به دنبال توسعه محتوای بیشتر به زبان اسپانیایی و درگیر کردن جوامعی بود که بار نامتناسبی ناشی از قرار گرفتن در معرض محیط‌زیست را تحمل می‌کنند. بنابراین، ما به پالابرا رسید برای توسعه یک سریال سه قسمتی داستان‌هایی به زبان انگلیسی و اسپانیایی که برای جوامع آسیب‌دیده تاثیرگذار و قابل دسترس باشد.

مهمترین منابع این داستان

فعالان مزرعه داری در دره سالیناس از فداکارترین و آگاه ترین افرادی هستند که در نزدیک به دو دهه گزارش در مورد مسائل لاتینی ها با آنها آشنا شده ایم. آنها تخصص زیادی در مورد آفت کش ها دارند، بنابراین وقتی زمان گزارش برای داستان فرا رسید، ما به آنها اعتماد کردیم تا ما را در مسیر درست راهنمایی کنند. ما همچنین به شواهد گسترده ای در مورد آسیب هایی که آفت کش ها به محیط زیست و افراد، به ویژه رنگین پوستان وارد می کنند، تکیه کردیم.

علیرغم مطالعات، گزارش در مورد آفت کش ها و آسیبی که آنها ایجاد می کنند به دلایل زیر پیچیده است:

  • صدها ماده شیمیایی که در بازار برای کنترل آفات کشاورزی وجود دارد
  • این واقعیت که هر آفت کش دارای سطوح سمیت متفاوتی است
  • این واقعیت که سازمان های دولتی مختلفی وجود دارند که استفاده از آنها را تنظیم می کنند، اغلب با مقررات متناقض ظاهری.

ماه‌ها جستجوی مقالات علمی طول کشید تا بتوان داده‌ها را معنا کرد. در نهایت، اطلاعات فنی آنقدر متراکم است که درک ناامیدی مردمی که در مجاورت مزارع کشاورزی زندگی می کنند آسان است. آنها نمی توانند بدون داده ثابت کنند که مسموم شده اند، اما داده ها تقریباً وجود ندارند. و درک داده های موجود به قدری دشوار است که تعداد کمی می توانند آن را درک کنند. بوروکراسی مقررات – تعیین اینکه کدام آژانس چه چیزی را تنظیم می کند – کمکی نمی کند.

دانشمندانی که به مطالعه آفت کش ها اختصاص داده شده بودند کمک زیادی کردند. آنها علاوه بر دانش عمیق خود از داده ها، دیدگاهی طولانی به تاریخ و سیاست پشت مقررات مربوط به آفت کش ها نیز دارند. تخصص آنها کمک کرد تا آنچه را که فعالان لاتین تبار همیشه گفته‌اند بیان کنند: اینکه رنگین پوستان بیشترین آسیب را از رانش آفت‌کش‌ها می‌گیرند.

چگونه با این داستان برخورد کردیم

ما به این پروژه نزدیک شدیم تا درک عمیق‌تری از دو عامل ارائه کنیم. کدام جوامع بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتن در معرض آفت کش ها هستند و این مواد شیمیایی سمی تا چه حد بر جامعه لاتین تبار تأثیر می گذارد؟ ما قبل از صحبت با مردم به داده ها نگاه کردیم. میزان سرطان، تأخیر رشد در کودکان و سقط جنین مرتبط با قرار گرفتن در معرض آفت کش ها نگران کننده بودند. تصمیم گرفتیم تا جایی که می توانیم با افراد بیشتری صحبت کنیم تا درک بهتری از آفت کش ها به دست آوریم. ویراستاران متوجه شدند که جلب اعتماد جوامع تحت تأثیر زمان بر است.

این کار مستلزم سفر در سراسر جوامع کشاورزی کالیفرنیا، صحبت با کارگران مزرعه، فعالان و مادرانی بود که سلامت آنها و فرزندانشان تحت تأثیر قرار گرفتن در معرض آفت کش ها قرار گرفته است. از نظر احساسی چالش برانگیز بود: مواقعی بود که زیدی قبل از مصاحبه بعدی یا رانندگی به شهر بعدی در ماشینش می نشست و گریه می کرد. یک مصاحبه فراموش نشدنی با فردی در آکسنارد بود که به سرطان مبتلا شده بود. آنها می ترسیدند فرزندان خود را بزرگ نبینند و اگرچه هیچ دکتری تایید نمی کرد که سرطان او در معرض آفت کش ها قرار گرفته است، اما مطمئن بودند که چنین است. از این گذشته، آنها بیش از 20 سال به عنوان یک مزرعه کار کرده بودند و در هنگام چیدن توت فرنگی سم پاشی می شدند.

در نهایت، این پروژه چشم باز بود. توانایی تکیه بر ویراستاران با پرسش‌ها و نگرانی‌ها یا زمانی که احساس می‌کردیم در نوشته‌ها گیر کرده‌ایم ضروری بود. والریا فرناندز سردبیر Palabra سنگی برای راهنمایی بود.

پیشنهادی برای هر خبرنگاری که برای اولین بار روی هر موضوعی کار می کند از طرف یکی از دوستان عزیزمان آمده بود که یک بار گفت: «لازم نیست پاسخ همه چیز را داشته باشید. برو با افرادی که پاسخ‌ها را دارند صحبت کن، سپس همه را کنار هم بگذار تا خواننده بفهمد.»