چه مکمل هایی برای سلامت استخوان و مفاصل بهترین هستند؟


از قدرت های پنهان بهترین اسرار طبیعت برای سلامت استخوان و مفاصل پرده برداری کنید.

در این راهنمای جامع شیرجه بزنید.

کلسیم: سنگ بنای سلامت استخوان

کلسیم برای ساخت و حفظ استخوان های قوی و سالم ضروری است. بیش از 99 درصد کلسیم بدن در دندان ها و استخوان ها ذخیره می شود. همچنین برای سایر عملکردهای بدن مانند ترشح هورمون ها و تنظیم نحوه انقباض و انبساط ماهیچه ها مورد نیاز است.

اگر دریافت کلسیم کافی نباشد، بدن شروع به دریافت آن از استخوان ها و دندان ها برای انجام سایر وظایف می کند و در نهایت باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود.

رژیم غذایی همیشه مقدار کافی دریافت نمی کند. مکمل‌ها می‌توانند گزینه‌ای برای افرادی باشد که غذاهای غنی از کلسیم به اندازه کافی مصرف نمی‌کنند.

زنان پس از یائسگی به دلیل کاهش استروژن توده استخوانی خود را از دست می دهند. تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که زنان مسن و یائسه‌ای که مکمل کلسیم مصرف می‌کنند کاهش کمتری در تراکم مواد معدنی استخوان دارند. این اثر مثبت در افرادی که کلسیم رژیم غذایی آنها کم بود و همچنین در 2 سال اول مصرف مکمل قوی‌تر بود.

ویتامین D: نقش ویتامین آفتاب در یکپارچگی استخوان

ویتامین D یک ماده مغذی مهم برای حفظ سلامت استخوان ها است. ویتامین D جذب کلسیم را افزایش می دهد و به حفظ تعادل بین کلسیم و استخوان ها کمک می کند.

مکمل ویتامین D برای بیماران پوکی استخوان مفید است. پوکی استخوان تراکم استخوان را کاهش می دهد و بیمار مستعد شکستگی است. یکی از مهمترین دلایل پوکی استخوان کمبود ویتامین D است.

مطالعه ای تاثیر مکمل ویتامین D را بر روی 400 بیمار مبتلا به پوکی استخوان بررسی کرد. بیماران مبتلا به کمبود ویتامین D به مدت 8 هفته مکمل ویتامین D دریافت کردند. شیوع پوکی استخوان در گروه مکمل به طور معنی داری کمتر از گروه کنترل بود.

نشان داده شده است که مکمل کلسیم و ویتامین D در کاهش خطر شکستگی مفید است.

ویتامین K: قهرمان گمنام

مروری بر 10 مطالعه کنترل‌شده تصادفی‌سازی شده که شامل 1346 شرکت‌کننده بود، مشخص کرد که ترکیب ویتامین K و کلسیم تأثیر مثبتی بر تراکم استخوان کمر دارد.

منیزیم: کلید پنهان تراکم استخوان

حدود 60 درصد از منیزیم بدن در استخوان ها قرار دارد که با افزایش سن کاهش می یابد.

تحقیقات نشان داده است که مکمل منیزیم باعث افزایش تراکم مواد معدنی استخوان در بیماران مبتلا به پوکی استخوان و سرکوب گردش استخوان در زنان یائسه می شود.

یک مطالعه بزرگ روی زنان یائسه نشان داد شرکت‌کنندگانی که مصرف روزانه منیزیم کمتری داشتند، تراکم استخوان کمتری در کل بدن و کل باسن داشتند.

گلوکزامین و کندرویتین: عوامل محافظت کننده طبیعت

گلوکزامین و کندرویتین اجزای طبیعی غضروف هستند، بافت بالشتکی که از مفاصل و استخوان ها محافظت می کند.

اگرچه برخی تحقیقات هیچ فایده ای برای گلوکزامین بر روی درد یا عملکرد استئوآرتریت پیدا نکرده اند، یک مطالعه کاهش 36 درصدی مصرف NSAID را هنگام مصرف مکمل گلوکزامین نشان داد.

مطالعه دیگری روی 407 زن دارای اضافه وزن بین 50 تا 60 سال نشان داد که مصرف مکمل گلوکزامین به طور قابل توجهی خطر ابتلا به آرتروز زانو را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.

در یک مطالعه شامل 604 بیمار مبتلا به استئوآرتریت زانو، دریافت مکمل کندرویتین سولفات به مدت 6 ماه به اندازه یک NSAID در کاهش درد و بهبود عملکرد موثر بود.

بررسی 43 مطالعه شامل 4962 بیمار مبتلا به استئوآرتریت نشان داد که کندرویتین به تنهایی یا همراه با گلوکزامین منجر به کاهش قابل توجهی نمرات درد آرتروز و بهبود تحرک یا عملکرد مفاصل در مقایسه با دارونما می شود.

یک مطالعه همچنین نشان داده است که ترکیبی از گلوکزامین هیدروکلراید و کندرویتین سولفات به طور موثری درد، سفتی و تورم زانو را در مقایسه با 200 NSAID کاهش می دهد.

چه مکمل هایی برای سلامت استخوان و مفاصل بهترین هستند

تصویر توسط دکتر مانوئل گونزالس کینگز از Pixabay





Source link