چرا مشاوره آنلاین پزشکی؟ – الو دکتر


با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا، آنفولانزا، آلودگی هوا و دیگر مشکلات خطرساز، بدون شک مراجعه حضوری برای دریافت مشاوره از پزشک کار عقلانی به نظر نمی‌رسد.

با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا، آنفولانزا، آلودگی هوا و دیگر مشکلات خطرساز، بدون شک مراجعه حضوری برای دریافت مشاوره از پزشک کار عقلانی به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل است که مشاوره آنلاین پزشکی جایگزین مشاوره‌های حضوری شده و دقیقا همان کار و بازخورد را برای مراجعه‌کننده به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به مقایسه مشاوره آنلاین پزشکی و مشاوره حضوری پزشکی بپردازیم.

چرا مشاوره آنلاین پزشکی بهتر از مشاوره حضوری است؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌های مشاوره، مشاوره آنلاین است. اکثر افراد برای دریافت مشاوره تحصیلی، پزشکی و … از مشاوره آنلاین استفاده می‌کنند. در این روش، تنها با استفاده از یک گوشی موبایل می‌توانید با سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید و مشاوره دریافت نمائید. در سال‌های اخیر هم با توجه به شیوع ویروس کرونا و آنفولانزاهای مختلف، مشاوره آنلاین پزشکی نسبت به مشاوره حضوری محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

فواید مشاوره آنلاین پزشکی چیست؟

در ادامه به صورت مختصر فواید این روش مشاوره را بیان می‌کنیم.

دسترسی آسان

یکی از فواید این نوع مشاوره، دسترسی آسان به مشاور و مطالب مطرح‌شده در جلسه است. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با پزشک متخصص خود ارتباط برقرار کنید و از آن مشاوره دریافت نمائید. برای مثال اگر مشکل پوستی دارید، می‌توانید در ساعت دلخواه خود با بهترین متخصص ارتباط برقرار کرده و مشاوره متخصص پوست و مو دریافت کنید.

این دسترسی آسان باعث می‌شود که تمام مردم از جمله روستائیان هم به پزشکان متخصص و مشاوران موردنظر خود دسترسی داشته باشند. بسیاری از روستائیان به دلیل هزینه بالا، مشکلات مربوط به رفت و آمد و … از حضور در جلسات مشاوره حضوری خودداری می‌کنند.

صرفه‌جویی در زمان

یکی دیگر از فواید مشاوره آنلاین پزشکی، صرفه‌جویی در زمان است. در این روش به دلیل حذف مرحله رفت و آمد، می‌توانید تا حد زیادی در وقت و زمان خود صرفه‌جویی داشته باشید. همانطور که گفته شد، شما می‌توانید با استفاده از یک گوشی موبایل با مشاوران سراسر ایران و جهان در سریع‌ترین زمان ممکن ارتباط برقرار کنید.

صرفه‌جویی در هزینه

در اکثر موارد هزینه مشاوره حضوری پزشکی بالاتر از هزینه مشاوره آنلاین است. جلسات مشاوره حضوری پزشکی هزینه‌ نسبتا بالایی دارد که مطمئنا برای تمامی اقشار جامعه به‌صرفه نخواهد بود. در مشاوره آنلاین پزشکی، هزینه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

این صرفه‌جویی در هزینه فقط مربوط به مراجعه‌کنندگان نیست؛ هزینه‌های پزشکی هم در مشاوره آنلاین پزشکی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. یک پزشک برای مشاوره و ویزیت مراجعه‌کنندگان باید هزینه‌های مربوط به آب و برق و همچنین حقوق منشی را بپردازد. این در صورتی است که در مشاوره آنلاین هیچ‌کدام از هزینه‌های مربوط به آب و برق و حقوق منشی وجود نخواهد داشت.

چرا مشاوره آنلاین پزشکی بهتر از مشاوره حضوری است؟

برای کودکان، مشاوره آنلاین پزشکی بهتر است!

بدون شک اکثر کودکان تمایلی برای مراجعه به پزشک ندارند. به همین دلیل، خانواده‌ها با استرس و اضطراب همراه هستند و دغدغه بردن کودک به بیمارستان یا مطب پزشک موردنظر را دارند. اما وجود مشاوره آنلاین تمام این مشکلات را از بین برده است. برای مثال، اگر کودک شما دچار مشکلات مربوط به استخوان و بافت‌های بدن است، به راحتی می‌توانید در خانه خود از مشاوره فوق تخصص روماتولوژی استفاده کنید.

دریافت مشاوره اورژانسی

زمانی که شرایط بسیار حیاتی باشد، به هیچ‌عنوان تلف‌کردن وقت زیاد نمی‌تواند خوشایند باشد. با مشاوره آنلاین پزشکی می‌توانید در زمان حیاتی هم به راحتی و در همان لحظه از پزشک متخصص خود مشاوره بگیرید و آن شرایط را به خوبی پشت‌سر بگذارید.

آیا من هم می‌توانم از مشاوره پزشکی آنلاین استفاده کنم؟

همانطور که گفته شد، تمام افراد می‌توانند با استفاده از گوشی همراه خود از مشاوره آنلاین استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشید که اگر بیماری خاصی دارید و آن بیماری نیاز به ویزیت و معاینه حضوری دارد، استفاده از مشاوره آنلاین انتخاب درستی نخواهد بود.

برخی از شرکت‌های بیمه، مشاوره‌های آنلاین را هم تحت پوشش خود قرار می‌دهند. همین مسئله باعث می‌شود که تمام افراد بتوانند به راحتی مشاوره آنلاین پزشکی خود را دریافت کنند. اگر بیماری دارید، بهتر است قبل از هرکاری یک جلسه مشاوره آنلاین با پزشک متخصص موردنظر خود داشته باشید تا ذهنیت کلی راجع به بیماری خود پیدا کنید و سپس برای درمان آن اقدام نمائید.

اگر به موقع و در زمان درست (نه زمانی که کار از کار گذشته باشد) برای دریافت مشاوره پزشکی اقدام کنید، جلوی بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک و کشنده را خواهید گرفت. زمانی که زود از بیماری خود مطلع باشید، درمان آن آسان‌تر خواهد بود.

مشاوره پزشکی آنلاین: سریع، آسان و بصرفه

اگر شما هم بیمار هستید و نیاز به مشاور دارید، بهتر است با توجه به شرایط کرونایی موجود و همچنین آلودگی هوا، از مشاوره پزشکی آنلاین استفاده کنید. فواید دریافت مشاوره آنلاین را در این مقاله برایتان شرح دادیم. در مقایسه بین مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری، این مشاوره آنلاین است که مزایای بیشتری نسبت به مشاوره حضوری دارد.

برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین می­توانید به وبسایت مدیست مراجعه کنید و از ویزیت دکتر آنلاین بهترین پزشکان متخصص و فوق تخصص در زمینه­های مختلف بهره مند شوید.




آیا این مطلب برای شما مفید بود؟