پنج به‌طور باورنکردنی مفید رژیم غذایی کتوژنیک نکات برای کسب و کار

رژیم کتوژنیک و خرما رژیم کتوژنیک همان طور که بار ها در مقالات قبلی ویستامگ به آن پرداخته شده یک رژیم چربی سوزی است و در کمال ناباوری با خوردن چربیهای سالم افراد میتوانند وزن زیادی را از دست بدهند. این اسیدها باعث شکسته شدن ساختار چربیهای انباشه شده میشوند. رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست. در آشپزی کتوژنیک، آن را با استفاده از سُس مایونز، خامه ترش و سرشیر، سُسی با سطح چربی بالا و کربوهیدرات اندک درست میکنند.مواد مورنیاز برای تهیه ی سس رنچ رژیمی : نصف پیمانه خامه ترش نصف پیمانه سُس مایونز یک چهارم پیمانه سرشیر یک قاشق چایخوری پیازچه خرد شده؛ یک قاشق چایخوری شوید خشک؛ یک قاشق چایخوری پودر پیاز؛ یک قاشق چایخوری پودر سیر؛ یک تا دو قاشق چایخوری آب لیمو؛نمک و فلفل به مقدار کافیبرای درست کردن این سس باید ابتدا تمام مواد را در یک ظرف دردار با هم مخلوط کنید؛ مواد را با هم ترکیب کرده به طوریکه مخلوطی یکدست ایجاد شود؛ سالاد را برای چند ساعت در یخچال بگذارید یا به محض آماده شدن استفاده کنید ولذت ببرید .

با این نکات 3 در هنر رژیم کتوژنیک و خرما مسلط شوید.

رژیم کتوژنیک و خرما برای تهیه ی این سس باید ابتدا به اندازه یک قاشق از پیازها و یک قاشق از خیارشور را کنار بگذارید؛ تمام مواد را با هم ترکیب کنید و فقط یک قاشق از پیاز خرده شده و یک قاشق از خیارشور را کنار بگذارید؛ پیاز و خیارشورهایی را که کنار گذاشته بوید به ترکیب اضافه کنید؛ اجازه بدهید که سس حداقل سی دقیقه در یخچال بماند و طعمدار شود. تن ماهی را میتوانید با بقیه سبزیجات مخلوط کنید یا اینکه به صورت مجزا از هم در ظرفی سرو کنید.

تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و بقیه مواد را به آنها اضافه کنید. رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به عنوان سبک زندگی انتخاب شود اما اگر برای کاهش وزن این رژیم را انتخاب کردید، باید بدانید که کتوژنیک برای کاهش وزن به عنوان یک رژیم کوتاه مدت شناخته میشود و نباید بیشتر از 3 ماه از این رژیم استفاده کرد. در 2 یا 3 ماه بعدی میتوانید در موارد خاص از کربوهیدرات استفاده کنید اما نباید مدت زمان آن طولانی شود و باید فورا به رژیم برگردید. Th​is a rticle has ​be en cre at​ed ​wi᠎th GSA C ontent G​ener ator Dem​oversion.

در دنیای رژیم های لاغری ، برنامه های غذایی کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا اغلب مورد توجه هستند. مطمئناً هیچکس لاغری سریع را به بهای سلامت قلب، کبد و کلیه خود نمیخواهد. رسیدن به حالت کتوز یعنی جایگزین شدن سوخت کتونی به جای گلوکز معمولاً چند روز طول می کشد. خوردن بیش از حد پروتئین در این میان می تواند در ایجاد کتوز تداخل ایجاد کند. اینکه آیا خیارشورها با رژیم کتو مناسب هستند تا حد زیادی به نحوه تهیه آنها و تعداد مصرف شما بستگی دارد. علاوه بر این، خوردن بیش از حد غذاهای شور در رژیم کتو ممکن است جایگزین غذاهای سالم مختلف مانند آجیل، دانهها، میوهها، سبزیجات و غلات کامل شود.

برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند – مانند آجیل (بادام ، گردو) ، دانه ها ، آووکادو ، توفو و روغن زیتون. در برخی از مقالات علمی که توسط سایت رژیم جهانی ارائه شده است برنامه غذایی کتوژنیک به درمان سندرم تخمدان کمک می کند! بدین ترتیب مصرف برخی مواد غذایی با محدودیت هایی مواجه است. مصرف پروتئین بیش از مقادیر خاص ، گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند گلوکزی تولید کند که بدن شما از آن برای سوخت استفاده خواهد کرد.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

با این حال، مصرف زیاد سدیم با اثرات منفی بر سلامتی مرتبط است. خطرات طولانی مدت رژیم کتو برای سلامتی شامل بروز سنگ کلیه ، بیماری کبد و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی است. اگر طیف گسترده ای از سبزیجات ، میوه ها و غلات را نخورید ، ممکن است در معرض کمبود عناصر ریز مغذی هایی مثل سلنیوم ، منیزیم ، فسفر و ویتامین های B و C باشید قرار بگیرید. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

در این رژیم باید از مصرف قند و کربوهیدرات ساده پرهیز کرد. با کم کردن گرم فیبر و الکل قند یک غذا از کل کربوهیدرات آن محاسبه می شود. این امر باعث می شود کل روند کاهش وزن ساده تر شود! روزه داری متناوب (IF، روزه متناوب) به یک روند تغذیه ای بسیار محبوب تبدیل شده است و به رژیم کتوژنیک کمک زیادی می کند. خرما دارای مقدار زیادی کربوهیدرات و قند می باشد و مصرف آن در رژیم کتوژنیک که میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار محدود می باشد مناسب نیست. توصیه متخصصین تغذیه این است که به دلیل ارتباط چربی های اشباع شده با بیماری های قلبی ، مقدار مصرف آنها را در طول روز به 7 درصد کالری روزانه خود محدود کنید.

مهمانی ها و وعده های غذایی تعطیلات آخر هفته و اعیاد، نیازمند توصیه هایی از جانب رژیم شناس هستند تا کودک در کنار رعایت رژیم غذایی خود و ادامه درمان، از وعده های غذایی این ایام خاص به همراه دوستان خانواده لذت ببرد. رژیم استاندارد کتوژنیک به عنوان پرطرفدارترین آن ها توصیه می شود. رژیم کتو، به ویژه برای از بین بردن چربی اضافی بدن، بدون احساس گرسنگی، مفید است. ممکن است منجر به درمان قطعی موارد خفیف بیماری شده و در سایر موارد نیز مفید باشد. بنابراین بسیار مهم است که بدانیم رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران مفید است یا خیر.

از طرف دیگر، آنهایی که شکر اضافه ندارند، کربوهیدرات بسیار کمتری را به میزان مصرف روزانه شما کمک می کنند. کربوهیدرات ساده به دلیل اینکه قند کمتری را شامل میشود خیلی سادهتر به گلوکز تبدیل میگردد و این باعث افزایش ناگهانی قند خون میشود و این برای بدن ضرر دارد. هرچه قند و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، قند موجود در جریان خون شما کمتر می شود. جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. اما باز هم تاکید می شود ، قبل از شروع رژیم کتوژنیک درباره منافع آن بر بیماری خود ، حتما با پزشک تان مشورت کنید .

رژیم لاغری کتوژنیک نی نی سایت

نکته مثبت، این است که مواد لازم برای تهیه سس سرکه ایتالیایی معمولا در منزل همه یافت میشود.مواد لازم برای تهیه ی این سس ایتالیایی : یک قاشق غذاخوری ازترکیب سبزیجات معطر، سرکه، روغن زیتون یک پیمانه روغن زیتون؛ نصف قاشق چایخوری نمک یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاشده؛یک قاشق غذاخوری خردل دیژون همه مواد را در یک ظرف دردار با هم ترکیب کنید مواد را خوب هم بزنید و بگذارید تا برای ایجاد طعم خوب، سی دقیقه در ظرف بمانند؛این سس را تا یک هفته می توانید در یخچال نگه دارید .این سس حاوی کالری و چربی تقریبا 22 گرم و پروتئین است و کربوهیدرات ان مقدار بسیار ناچیزی است.

اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند! ½ پیمانه پوره آووکادو، 12 گرم چربی و تنها 2.6 گرم کربوهیدرات خالص دارد. از آنجایی که 2/3 فنجان (100 گرم) خیار شور شیرین شده 20 تا 32 گرم کربوهیدرات خالص بسته بندی می شود، این انواع ممکن است تنها با یک سروینگ میزان کربوهیدرات روزانه شما را برآورده کند یا از آن فراتر رود. در این رژیم باید از مصرف منابع مختلف کربوهیدرات مانند غلات، قندها، حبوبات، برنج، سیبزمینی، آبنبات، آبمیوه و حتی بیشتر میوهها اجتناب کنید.  Th᠎is a᠎rticle has ᠎been  done  with G SA Con te᠎nt Generator DEMO᠎.

یک رژیم کتوژنیک خوب

بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، که برمصرف پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی مصرف چربی متمرکز است . به عنوان مثال، مروری بر 45 مطالعه نشان داد افرادی که از رژیم WW پیروی میکنند، 2.6 درصد بیشتر از افرادی که مشاوره استاندارد دریافت کرده، وزن کم کردهاند . رژیم کتو به جای تکیه بر قند (گلوکز) که از کربوهیدرات ها تأمین می شود (مانند غلات ، حبوبات ، سبزیجات و میوه ها) بر استفاده از کتون تکیه می کند. کار اصلی این رژیم آن است که کربوهیدرات ورودی برای بدن را کاهش داده و در ازای آن چربی را افزایش می هد.

حبوبات در رژیم کتوژنیک

از آنجا که رژیم کتو به چربی زیادی نیاز دارد ، دنبال کنندگان این رژیم باید در هر وعده غذایی چربی بخورند. یاویتز میگوید: «تطبیق ضعیف به عوارض جانبی، انزوای اجتماعی و هوسها نسبت داده شد و برخی از افراد در این مطالعه “گزارش کردند که رژیم غذایی به کاهش وزن آنها کمک نمی کند.” بریست می گوید که شاهد پاسخ های مشابه بوده است. برخی از علائم این آنفولانزا شامل سردرد، مه مغزی، حالت تهوع، یبوست، خستگی و مشکل در خواب است. در نتیجه، افزودن کمی نمک در هر روز غذا و یا استفاده از مکملهای معدنی (با دیدگاه پزشکی doctor’s ) میتواند به بدن شما کمک کند .

اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، بهتر است کاهش کالریِ دریافتیتان در طول روز را بیشتر از ۵۰۰ کالری در نظر بگیرید. این رژیم برای کاهش وزن نیز امتحان شده ، اما فقط نتایج کوتاه مدت مورد مطالعه قرار گرفته و نتایج متفاوت بوده است. کراتین؛ اگرچه کراتین به تقویت قدرت عضلانی کمک میکند، اما میتواند بهطور موقت مقدار آب را در سلولهای عضلانی شما افزایش دهد. رژیم کتوژنیک یا کتو The Ketogenic Diet یک رژیم کم کربوهیدرات ، با پروتئین متوسط و چربی بالا است که می تواند به فرد کمک کند تا چربی سوزی در بدن او به طور موثرتری انجام شود.

قند رژیم کتوژنیک

بدن به طور کلی از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند، حال اگر میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یابد منبع سوخت بدن به چربی ها تغییر می یابد. اما دریافت چربی های اشباع شده از منابع روغنی (نخل ، نارگیل) ، گوشتهای چرب ، کره و کره کاکائو به مقدار زیاد تشویق می شوند. رژیم کتوژنیک، یک رژیم “کمکربوهیدرات” و پر چرب بوده و اولین بار، برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شده است؛ اما در حال حاضر، یکی از محبوب ترین رژیمهای غذایی، برای کاهش وزن به حساب می آید. برای اینکه بتوانیم بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم بهتر است نمونهای از برنامه هفتگی این رژیم را در دسترس شما قرار بدهیم تا با استفاده از آن اطلاعات منحصر به فردی در رابطه با چگونگی روش رژیم کتوژنیک داشته باشید.

این روش را پزشک و روزنامهنگار بریتانیایی «مایکل موسلی» ابداع کرد. بهترین روش رژیم لاغری برای مزاج گرم و تر اینجاست! به گزارش مجله فیروزی، تا به امروز در بحث های مرتبط با لاغری و کاهش وزن درباره رژیم کتونی یا کتوژنیک شنیده اید. حتما شما هم بارها شنیدهاید که بهترین رژیم لاغری رژیمیست که شما را به صورت تدریجی و کمکم لاغر کند. این سس هم برای سالاد و هم به عنوان دیپ برای خوردن فینگرفودهای کتوژنیک مطلوب خواهد بود حتما باید یک بار این سس را با سالاد ها ویا دیپ ها امتحان کنید .مواد لازم برای تهیه ی این سالاد : نصف پیمانه خامه ترش پرچرب؛ یک چهارم پیمانه(شصت میلیلیتر)آب؛ یک چهارم پیمانه(شصت میلیلیتر) خردل دیژون؛ یک قاشق غذاخوری(پانزده میلیلیتر) سرکه سیب؛ یک قاشف غذاخوری(ده گرم) شیرینکننده گرانول اریتریتول یا شیرینکنندههای دیگر مجاز در رژیم و آشپزی کتوژنیک برای درست کردن این سس کتوژنیک باید ابتدا همه مواد را ترکیب کنید و هم بزنید؛ این سس را هم می توانید در یخچال تا یک هفته نگه دارید .راجع به ارزش غذایی این سس محبوب در آشپزی کتوژنیک در هر دو قاشق غذاخوری یا سی میلیلیتر برابر است با تقریبا 38 کالری و مقداری چربی حدود دو و نیم گرم و کربوهیدرات: مقدار بسیار ناچیزو پروتئین: کمتر از یک گرم این سس بسیار لذید است و می توانید به راحتی در خانه تهیه کرده و مصرف کنید .

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کتوژنیک قابل توجه توصیه‌هایی درباره عوارض رژیم لاغری سریع لطفا از صفحه ما بخواهید.