نکاتی برای گزارش در مورد تأثیرات سلامتی جهان در حال جوش


علامت هشدار گرما

عکس توسط C4K3 از طریق Wikimedia Commons

در سراسر جهان، گرمای شدید حداقل 300000 نفر را می کشد هر ساله. “رویدادهای دمای بالا” اثرات نامطلوب بهداشتی متعددی دارد که می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم منجر به آسیب و مرگ شود. و شکی نیست: گرمای تابستان و امواج گرما شدیدتر می شوند.

گرمای شدید می تواند باعث حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی اندام شود و تعیین اینکه آیا این مرگ و میر مستقیماً به دلیل گرما، شرایط پزشکی نامرتبط یا ترکیبی از گرما و شرایط از قبل موجود بوده است، دشوار است.

همانطور که رویدادهای گرمای شدید تبدیل می شوند شایع تر است، جوامع در سراسر جهان در حال آماده سازی، آماده سازی و احساس اثرات بهداشتی مرتبط با امواج گرمای شدید هستند. مکان هایی در آب و هوای معتدل ممکن است برای مقابله با دمای بالا مجهز نباشند و یک موج گرمای نسبتا ملایم می تواند مرگبار شود.

همه این عوامل باعث می شود که گزارش در مورد اثرات سلامتی ناشی از دمای شدید چالش برانگیز باشد. در اینجا چند نکته برای کمک به رنگ در این موضوع پیچیده طراحی شده است.

1. خطر جدی مرگ ناشی از گرمای شدید و رایج شدن آن را برجسته کنید.

گرمای شدید کشنده تر است نسبت به توفان ها، سیل ها و گردبادها، شدت بیشتری پیدا می کند. هشت گرم ترین سال ها از سال 2014 تاکنون ثبت شده است و سال 2016 گرم ترین سال تاریخ است. محققان از اتحادیه دانشمندان نگران پیدا شد در اواسط قرن، تحت یک سناریوی بدون اقدام، «تعداد متوسط ​​روزهای در سال با شاخص گرما بالای 100 درجه فارنهایت بیش از دو برابر خواهد شد، در حالی که تعداد روزهای در سال بالای 105 درجه فارنهایت چهار برابر خواهد شد». اگر تغییرات شدیدی برای محدود کردن اثرات تغییرات آب و هوایی اتخاذ نشود، گرمای خطرناک بسیار رایج‌تر می‌شود و افراد بیشتری از آن آسیب می‌بینند.

2. این ارتباط را ایجاد کنید که گرم شدن آب و هوا خطر ابتلا به بیماری ها و بیماری های دیگر را افزایش می دهد.

افراد مبتلا به بیماری های مزمن پزشکی مانند بیماری قلبی، بیماری روانی، گردش خون ضعیف و چاقی هستند نسبت به گرمای شدید آسیب پذیرتر است. افراد مبتلا به این بیماری‌ها ممکن است داروهایی مصرف کنند که می‌توانند اثر گرمای شدید را بدتر کنند یا کمتر به تغییرات دما واکنش نشان دهند. افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، گرمای بدن خود را بیشتر حفظ می کنند و در نتیجه بیشتر در معرض گرمازدگی هستند. امواج گرما مانند بسیاری از رویدادهای شدید آب و هوایی دیگر (مانند طوفان ها و گردبادها) با زنگ هشدار مشخص نمی شوند و برخی از افراد آسیب پذیر ممکن است خطر را برای خود نبینند.

بیماری بعد از فردا” یک مقاله تعاملی است که نشان می دهد چگونه یک آب و هوای گرم، بیماری ها و آفات کشنده را دعوت می کند تا دامنه وسیع تری داشته باشند. با گرم شدن آب و هوا، خطرات سلامتی بیشتر نه تنها از سوی افراد دیگر بلکه به طور فزاینده ای از محیط اطراف ما ناشی می شود.

3. آگاه باشید که چگونه گرمای شدید به طور نامتناسبی به جوامع محروم، فقیر و آسیب پذیر آسیب می رساند.

در جوامع محروم و محروم، مردم لزوماً منابع لازم برای رسیدگی به مشکلات بهداشتی را ندارند و ممکن است در طول موج گرما در معرض خطر بیشتری قرار گیرند. بسیاری از جوامع عدالت زیست محیطی در حاشیه راهروهای صنعتی قرار دارند و در آنجا با سطوح بالاتری از آلودگی مواجه هستند و اغلب این آلودگی را تجربه می کنند. اثر جزیره گرمایی. رویدادهای گرمای شدید با سایر عوامل استرس زای محیطی ترکیب می شوند و می توانند در مناطقی که در حال حاضر با سلامت جامعه دست و پنجه نرم می کنند مجازات شوند.

در جوامع عدالت زیست محیطی، اغلب در مناطق شهری، کم درآمد و مناطق کم تاج درخت، اثر جزیره گرمایی به طور نامتناسبی بیشتر است. جزایر گرمایی مناطق شهری هستند که دمای بالاتری نسبت به مناطق دور افتاده دارند. سازه هایی مانند ساختمان ها، جاده ها و سایر زیرساخت ها بیشتر از مناظر طبیعی مانند جنگل ها و بدنه های آبی گرمای خورشید را جذب و دوباره منتشر می کنند. مناطق شهری، که در آن این ساختارها بسیار متمرکز و فضای سبز محدود است، به “جزایر” با دمای بالاتر نسبت به مناطق دورتر تبدیل می شوند. دمای روز در مناطق شهری حدود 1-7 درجه فارنهایت بیشتر از دما در مناطق دور افتاده است و دمای شبانه حدود 2-5 درجه فارنهایت بالاتر است.

افراد مسن خود را تطبیق نمی دهند و همچنین جوانان به تغییرات ناگهانی دما. آنها به احتمال زیاد به یک بیماری مزمن پزشکی مبتلا می شوند که پاسخ های طبیعی بدن به گرما را تغییر می دهد و احتمالاً داروهای تجویزی مصرف می کنند که بر توانایی بدن برای کنترل دما یا تعریق تأثیر می گذارد.

“[Incarcerated people] اپیدمیولوژیست زیست محیطی جولیان اسکارها و همکارانش در مقاله ای در سال 2020 در مجله سلامت عمومی آمریکا نوشتند که از میزان نامتناسبی از سلامت روان و بیماری های همراه رنج می برند که با قرار گرفتن در معرض دمای شدید تشدید می شوند. گرما در میان جمعیت های زندانی افرادی که در زندان هستند اغلب در مورد شرایط زندانی که در آن هستند نظری ندارند و اغلب نمی توانند نگرانی های خود را به عموم مردم بیان کنند. در زندان‌هایی که برای گرمای شدید آماده نیستند، موج گرما می‌تواند منجر به بدبختی شود شرایط خطرناک.

کودکان نمی توانند به اندازه بزرگسالان دمای بدن خود را تنظیم کنند. دمای بالا و گرمای شدید می تواند باعث شود بچه ها خیلی زود بیمار می شوند از چند جهت این می تواند باعث کم آبی بدن، گرمازدگی، گرفتگی گرما و سکته گرمایی شود که یک اورژانس پزشکی است. گرمای زیاد همچنین می تواند باعث تحریک پذیری کودکان و مراقبان آنها شود.

قرار گرفتن در معرض گرما به ویژه برای جمعیت هایی با شرایط قبلی مانند فشار خون بالا خطرناک است احتمال ابتلای افراد بومی بیشتر از سفیدپوستان است.

طبق یک مطالعه AGU، جمعیت های کم درآمد در حال حاضر 40 درصد بیشتر از افراد با درآمد بالاتر در معرض امواج گرما قرار می گیرند. تا پایان قرن، 25 درصد فقیرترین جمعیت جهان با نرخی معادل بقیه جمعیت در معرض امواج گرما قرار خواهند گرفت. تعدادی از عوامل مؤثر در این آمار وجود دارد، اما عدم دسترسی به منابع برای کاهش گرمای شدید امری اساسی است.

4. رویکردهای مبتنی بر راه حل را به اشتراک بگذارید که به رویدادهای گرمای شدید می پردازد.

با هر درجه افزایش گرمایش جهانی، رویدادهای خطرناک گرما محتمل تر است و ما به سمت آن آینده نزدیک هستیم. اقدام متعهد و گسترده در زمینه آب و هوا بهترین فرصت ما برای حفظ رویدادهای گرمای شدید تا حد امکان نادر و نجات جان هزاران نفر است. ضروری است که روزنامه‌نگاران خطرات امواج گرما را اعلام کنند و به جوامع و مقامات منتخب کمک کنند تا به سمت اقدامات مبتنی بر راه‌حل حرکت کنند.

فینیکس تاسیس شد 2.8 میلیون دلار دفتر پاسخ به گرما و کاهش – اولین و تا کنون، تنها دفتر دارای بودجه عمومی در نوع خود. اکثر شهرها مسئولیت های اضطراری موج گرما را در سراسر بخش ها پخش می کنند، اما گرما تنها تمرکز آژانس است. چهار کارمند آن مسئول جلوگیری از مرگ و میر و کاهش دمای شهر هستند، که امیدوارند از طریق ابتکاراتی به سادگی توزیع آب بطری و بلندپروازانه مانند دو برابر کردن پوشش درختی شهر به آن دست یابند.

منابع اضافی:

پوشش اخیر: