مدل های A8

قیمت تمامشده چانگان پلاس در گمرگ، ۹۰۰ میلیون تومان است و با لحاظ کردن سود ۱۷ درصدی و سایر هزینهها، قیمت تمامشده این خودرو بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نخواهد بود. به زودی بیش از هزار دستگاه خودرو هیوندای، بر اساس اولویتبندی سامانه یکپارچه فروش خودروهای خارجی، عرضه خواهند شد. در جریان این بررسی واردات ۷۰ هزار دستگاه ماشین سواری امکانپذیر شد و بر اساس آن قرار بر این شد که ۵۰ هزار دستگاه از این تعداد ماشین سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز، هیبرید و برقی باشند. علاوه بر این هزینه استاندارد معادل ۸ در هزار ارزش گواهی اسقاط خودرو جهت پلاک هر خودروی ترخیص شده یا یک و نیم ( ۱.۵) درصد ارزش خودرو (۱۰) درصد از ارزش گمرکی خودرو طبق سند ترخیص جهت شماره گذاری (عوارض راهنمایی و رانندگی) سه درصد ارزش گمرکی در هنگام شمارهگذاری هزینه نقل و انتقال دارایی عوارض شهرداری به هنگام پلاک بسته به نوع خودرو دارد. در این میان مواردی مثل نوع خودرو، تعداد آن و همچنین قیمت ماشینهایی که قرار است وارد شوند نیز اهمیت دارد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. .

خرید خودرو همچنین انجمن واردکنندگان خودرو در سال قبل اعلام کرد که نخستین ماشینهای وارداتی، اواخر شهریور ۱۴۰۱ راهی با بازار شدند. با نگاهی به اسامی خودروهای وارداتی، به نظر میرسد با سرعت گرفتن واردات همزمان با خودروهای مونتاژی و داخلی، رونق به بازار خودرو برگردد. خودروی دست دوم وارداتی، باید مجوزهای سازمان ملی استاندارد را دریافت کند. واردات خودروی اقتصادی در اولویت واردات خودرو قرار دارند. سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور در رابطه با واردات خودرو اعلام کرده است که به ازای شمارهگذاری هر ماشین وارداتی باید ۱، ۲ یا ۳ خودروی فرسوده اسقاط بشوند. بنابر اعلام رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تمامی خودروهای وارداتی اعم از صفر و کارکرده، باید برای شمارهگذاری، گواهی اسقاط داشته باشند. عوارض شمارهگذاری، مالیات نقل و انتقال، بیمه شخص ثالث و سایر هزینهها به این قیمت اضافه میشود. با افزایش قیمت خودرو، در کنار آن قیمت بیمه ماشین هم بالاتر خواهد رفت. قانون اصلی این است که هنگام نیاز به قدرت مناسب، راننده باتوجهبه شرایط با افزایش و کاهش سرعت خودرو ازطریق تعویض دنده این کار را انجام میدهد. این غول خودروسازی آلمانی سالهاست که به قدرت موتورهای خود اتکا دارد، به طوری که هنوز هم چیدمان شکل موتورهای بنز، استانداردی پایه در طراحی موتور خودرو است.

در این حالت شاهد دلالی واسطهگران خواهیم بود و عملا تیراژ ماشینهای وارداتی کفاف غلبه بر قدرت دلالان را نمیدهد. اما بحث دیگری هم وجود دارد و آن هجوم سرمایههای سرگردان عظیم دلالان بازار ماشین در رابطه با نقل و انتقال خودروهای وارداتی است. «مراکز رسمی استخراج بیتکوین که زیرنظر وزارت صمت فعالیت میکنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگیای که با بانک مرکزی انجام شده است، میتوانند از بیت کوین برای واردات اگر ترمز اتومبیل نگرفت بهترین اقدام چیست؟ خودرو استفاده کنند». آییننامه مذکور در سوم شهریور ۱۴۰۱ نهایی و اعلام رسمی شد. ماجرای تولید کلاس اس () مرسدس بنز به دهه 1970 میلادی و معرفی پلتفرم در سال 1972 و تحت عنوان رسمی نسل اول کلاس اس بازمیگردد. آن چه که به واقع اتومبیل مرسدس را از سایر خودروها متمایز می کند، حجم فناوری هایی است که در انواع و اقسام مدل های مرسدس به کار گرفته شده است. عملکرد برندهای مرسدس و آئودی بسیار بالا است. بر اساس این استانداردها احتمالا برندهای کپچر، رنو و کیا پیکانتو در اولویت واردات قرار میگیرند. ارزش گمرکی بر اساس ماده ۱۴ قانون امور گمرگی محاسبه میشود. تعرفه سال ۱۴۰۱ بین ۴۰ تا ۷۵ درصد بر اساس حجم موتور ماشین متغیر بود.

واردات ماشین تا سقف قیمت ۲۵ هزار دلار به این معنا نیست که خودرو در بازار ایران هم همین قیمت فروخته شود. به این خاطر که تحریمها سبب کاهش فروش نفت و در کنار آن کم شدن منابع ارزی کشور شد، تا آنجایی که در این چهار سال ماشین جدید خارجی به ایران وارد نشد. یکی از محبوبترین خودروهای ملی ایران خودرو محسوب میشود. هنوز تعرفه واردات خودرو به کشور به طور دقیق اعلام نشده است. در این مدل، سیستم ترمز وارد عمل شده و پیستونها فشار خود را به لنتهای ترمز آورده و لنتها هم به دیسک ترمز میچسبند و ترمزگیری میشود. در این مرحله نیاز به تجربه خواهید داشت و باید ضخامت مناسب را تخمین بزنید اما به طور کلی، حداقل ضخامت لنتها باید چیزی در حدود ۰.۵ سانتیمتر باشد. این نکته هم یادآور شویم که برای شمارهگذاری خودرو وارداتی نیز باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد. هدایتبخشی صنعت خودروسازی کشور از واردات به سمت تولیدات داخلی از دیگر وظایفی است که در این بند به وزارت صمت محول شده است.