فواید غذاهای تند برای سلامتی


فواید غذاهای تند برای سلامتی (1)

غذاهای تند اغلب بحث بزرگی هستند، به خصوص اگر غذای خود را تندتر از همسر یا خانواده خود دوست دارید. در حالی که غذاهای تند می تواند باعث ناراحتی معده برخی افراد شود، بسیاری از مردم ادویه را دوست دارند و نمی توانند بدون یک بطری سس تند در خانه خود زندگی کنند. اگر شبیه شما به نظر می رسد، شما خوش شانس هستید. در زیر به فواید غذاهای تند برای سلامتی می پردازیم. با پشتوانه علم!

ادویه بیشتر = متابولیسم سریعتر

غذاهای ادویه دار

یکی از شناخته شده ترین فواید غذاهای تند برای سلامتی این است که می تواند متابولیسم شما را تسریع کند. مطالعات علمی زیادی انجام شده است که نشان می دهد ادویه هایی مانند فلفل، فلفل، زردچوبه، زیره و دارچین همگی می توانند اشتهای شما را کاهش دهند و در عین حال میزان متابولیسم را افزایش دهند. مطالعه دیگری که بر روی موش ها انجام شد نشان داد که زردچوبه می تواند بافت چربی را سرکوب کند، اگرچه اثر آن خفیف است.

کاری هندی حاوی مقدار زیادی ادویه از جمله زردچوبه و فلفل است. بنابراین، دفعه بعد که از کاری مورد علاقه خود از urban-tandoor.com لذت می برید، به یاد داشته باشید که می تواند به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما نیز کمک کند.

غذاهای تند می توانند به شما کمک کنند عمر طولانی تری داشته باشید

طولانی تر زندگی کنید

هر چقدر هم که احمقانه به نظر می رسد، غذاهای تند در واقع با زندگی طولانی تر همراه بوده اند. مطالعه ای که توسط هاروارد انجام شد نشان داد افرادی که حداقل شش روز در هفته غذاهای تند مصرف می کنند نسبت به افرادی که فقط یک بار در هفته غذاهای تند می خورند، میزان مرگ و میر کمتری دارند. از آنجایی که غذاهای تند فواید دیگری برای سلامتی دارند، اضافه کردن کمی فلفل قرمز به وعده غذایی بعدی ضرری ندارد.

برخی ادویه ها می توانند التهاب را کاهش دهند

برخی ادویه ها می توانند التهاب را کاهش دهند

همه ادویه ها تند نیستند، بنابراین حتی افرادی که از غذاهای تند لذت نمی برند، هنوز می توانند از مزایای ادویه هایی مانند زردچوبه و زنجبیل بهره ببرند. زردچوبه التهاب را کاهش می دهد، که می تواند به بیماری هایی مانند آرتریت یا IBS کمک کند.

زنجبیل ادویه دیگری است که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است و هزاران سال است که در پزشکی برای درمان همه چیز از اختلالات خود ایمنی گرفته تا حالت تهوع استفاده می شود.

ادویه ها به کشتن باکتری های مضر کمک می کنند

ادویه ها به کشتن باکتری های مضر کمک می کنند

برخی ادویه ها مانند زردچوبه و زیره دارای خواص ضد میکروبی هستند. این بدان معناست که افزودن این ادویه ها به غذاهای مورد علاقه شما می تواند از تجمع باکتری های مضر در بدن و روده جلوگیری کند. بسیاری از افرادی که به دنبال بهبود سلامت روده خود هستند، یک قاشق غذاخوری زردچوبه را به هر وعده غذایی خود اضافه می کنند. اگرچه می توانید مکمل های ادویه ای دریافت کنید، اما هیچ چیز با چیز واقعی قابل مقایسه نیست و با مصرف هر ادویه ای به شکل طبیعی، بیشترین سود را خواهید برد.

غذاهای تند برای مبارزه با سلول های سرطانی نشان داده شده است

غذاهای تند برای مبارزه با سلول های سرطانی نشان داده شده است

اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع باید انجام شود، اما مطالعه UCLA نشان داد که جزء فعال موجود در فلفل قرمز به نام کپسایسین می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. این مطالعه بر روی موش‌ها و سلول‌های سرطان پروستات انجام شد، اما بسیاری از مطالعات انجام‌شده بر روی موش‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای را برای انسان‌ها داشته‌اند.

همانطور که می بینید، دلایل زیادی برای پر کردن قفسه ادویه و اضافه کردن مقداری ادویه به وعده های غذایی خود وجود دارد. چه از غذای گرم لذت ببرید یا نه، مزایای سلامتی غذاهای تند بحث قانع کننده ای است.