بار برودتی یا بار سرمایشی (Cooling Load) و نحوه محاسبه آن گرماسرد

تفاوت تهویه هوا با تصفیه هوا در چیست - ایمن تهویه این وسیله برای عمل کردن قبل از اینکه موج انفجار از شلنگ به قسمت تغذیه برسد, طراحی شده است. نکات مهم انتخاب انواع عایق حرارتی ساختمان :به طور کلی در تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان ها به منظور کم کردن اتلاف حرارت و کاهش مصرف انرژی، نفوذ رطوبت، انتقال صدا در سطوح ساختمان، لوله ها، مخازن و کانال ها، از مواد و مصالحی به نام عایق استفاده می گردد. 3-1-17- در صورتی که از دو فن موازي براي یک کانال استفاده شود (یک فن براي شرایط عادي و یک فن براي شرایط حریق)، به منظور جلوگیري از تخریب و از کار افتادن فن حریق در اثر عدم کارکرد در طولانی مدت، این فن ها باید به سامانه تعویض خودکار () مجهز باشند. علاوه بر این در مواقع اضطراری نظیر آتش سوزی، یک مسیر امن برای نیروهای امدادرسان و آتش نشان به منظور جلوگیری از حریق و نجات جان افراد حاضر در محوطه پارکینگ فراهم میسازد. ​!

خنک کننده کامل حساب کنید. سیستم تهویه صنعتی مطبوع گرمایشی نظیر شوفاژ یا پکیج دیواری در فصول سرد سال برای گرم نگه داشتن هوای داخل ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. 1. در زمان خاموش بودن فن پکیج لوله آنتی کنداکس را از فن جدا می کنیم، اگر فن عکس العملی نشان ندهد اما با جدا کردن یکی از سیم های پرشر هوا در پکیج فن روشن شود، به معنی خراب بودن پرشر هوا است. شعله ی حاصل از پروپان و هوا با دمایC° 2.000, شعله ی حاصل از پروپان و اکسیژن با دمای در حدود C° 2.500, و شعله ی حاصل از اکسیژن و استیلن با دمای C° 3.500 می سوزند. دلیل دیگر می تواند حاصل از ریختن مقداری روغن روی اگزوز باشد. هنگامی که دود سفید از اگزوز مشهود نیست و شما هنوز به واشر سر سیلندر منفجر شده مشکوک هستید، می توانید روی مشکلات حفظ سیستم خنک کننده کامل حساب کنید. دود سفید اگزوز ماشین نشانه نشت مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق موتور و “علت خارج شدن دود سفید از اگزوز ماشین” بخار شدن آب رادیاتور در این محفظه است.

حرارت و دود

این سوخت طی فرایند هایی با روغنی ه داخل موتور وجود دارد و این وغن ممکن است در حالاتی خاص دارای آلودگی باشد که خروجی کار یعنی خروج دود از اگزوز لطمه وارد می کند. آلایندگی ها و دود هایی که به این شکل قابل مشاهده هستند به نوعی همه آن ها نشانه ای از وجود مشکل در موتور خودرو هستند. سنسور دود در منازل به شکل مطلوبی استفاده دارد، زیرا سقف منازل بسیار بلند نبوده و اسموک دتکتور در تشخیص به موقع دود موفق خواهد بود. اگر آهن یا فولاد تا دمای برافروختگی حرارت داده شوند ( یعنی بیشتر از °) و در مقابل اکسیژن قرار گیرند, بسیار سریع فرآیند اکسید شدن یا سوختن صورت می گیرد. در برش اکسیژن سوخت گاز از یک مشعل برش برای حرارت دادن فلز تا دمای برافروختگی استفاده می شود. برای بالا بردن دمای شعله برای ذوب منطقه ای قطعه ی مورد نظر (مثل فولاد) در شرایط هوای اتاق از اکسیژن خالص به جای هوا (20% اکسیژن, 80% نیتروژن) استفاده می شود. تفاوت دستگاه تصفیه هوا و اکسیژن ساز در چیست؟ هواکش آکسیال نوع لوله محوری شبیه تهویه پروانه ای است با این تفاوت که الکتروموتور و پره ها به جای قرار گرفتن در قاب، درون یک محفظه استوانه ای شکل قرار گرفته اند و پروانه آن 4 الی 8 پره با طراحی آیرودینامیکی یا مسطح دارد، وجود استوانه در این هواکش کارایی آن را افزایش می دهد و پره ها به گونه ای طراحی شده اند که کمی با بدنه استوانه ای فاصله دارند بنابراین می توانند به راحتی هوا را به درون محفظه بشکند.

تخلیه پارکینگی

2-فن کانالی: فن کانالی (هواکش آکسیال کانالی) تقریباً شبیه فن پروانهای است با این تفاوت که بجای قاب، الکتروموتور و پروانههای فن درون محفظهای به شکل استوانه قرار میگیرند که از جنس فلز و مقاوم میباشد. مشعل برش تنها, فلز را حرارت می دهد تا فرآیند برش شروع شود و حرارت بیشتر از این مقدار از فلز در حال اشتعال تامین می گردد. اروپایی ها بازدرانده را روی رگولاتور و شیر یک طرفه را روی مشعل (تورچ) به کار می برند. رگولاتور دو گیج فشار دارد, یکی تعیین کننده ی فشار سیلندر و دیگری تعیین کننده ی فشار شیلنگ است. بین رگولاتور و شلنگ و در حالت ایده آل بین شلنگ و مشعل, هم در خط اکسیژن و هم در خط گاز یک بازدرانده موج انفجار یا شیر یک طرفه باید نصب شود تا از بازگشت شعله یا ترکیب اکسیژن و گاز به داخل سیلندر و آسیب زدن به تجهیزات یا انفجار سیلندر جلوگیری کند.