Feeling stuck on keto? Try a fat fast!

احساس می کنید در کتو گیر کرده اید؟ سریع چربی را امتحان کنید!


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم اما آیا نام روزه چربی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش رژیم غذایی کتو هستید ، ممکن است بخواهید سریع چربی را امتحان کنید. شما حدس زده اید که روزه چربی عمدتا شامل مصرف چربی است! بسیاری از افراد از این روش برای شکستن فلات های کاهش وزن یا ورود به کتوز بعد از یک روز افراط استفاده می کنند.

این روش روزه داری فقط باید به عنوان مکمل کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و چند قانون آسان وجود دارد که باید رعایت شود. در حالی که روزه داری چربی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، مهم این است که بدانید چگونه از دستورالعمل ها به درستی پیروی کنید تا مطمئن شوید بیشترین بهره را می برید. بریم داخل!

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی معمولاً به این معناست که شما برای مدت معینی چیزی نمی خورید و فقط در فواصل معین تغذیه غذا می خورید. چربی سریع در این مورد واقعاً سریع نیست در واقع ، برعکس است. شما در طول روزه چرب از خوردن اجتناب نمی کنید و در عوض غذاهایی را مصرف می کنید که به بدن شما کمک می کند وارد کتوز شود. به این ترتیب ، از نظر فنی این یک روزه سنتی نیست ، بلکه به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون شما کمک می کند ، که شما را به سرعت به کتوز می رساند. سپس از روش روزه گرفتن بدن شما تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند!

روزه چربی معمولاً 2-5 روز طول می کشد و پر از غذاهای کم کالری و پرچرب است. شما روزانه 1000 تا 1200 کالری می خورید و 80-90 درصد از این کالری ها از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیرهای پرچرب
  • روغن فندق و فندق پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه سنگین

روزه چربی و رژیم کتو به طور مشابه عمل می کنند ، اما تفاوت های کمی با هم دارند. به طور کلی ، نسبتهای درشت مغذی توصیه شده هنگام رژیم کتو 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، 80 تا 90 درصد کالری شما از چربی در طول روزه چربی تأمین می شود.

فواید روزه چربی

وجود دارد مزایای مختلف روزه چربی شامل:

لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای شرکت در روزه چربی این است که بدن شما را به لیپولیز می فرستد. در طول لیپولیز ، بدن شما از چربی برای سوزاندن چربی به جای سوزاندن آن از طریق گلوکز از غذاهای پر قند و کربوهیدرات بالا استفاده می کند.

از فلات کاهش وزن عبور کنید

فلات های کاهش وزن نه تنها طبیعی هستند ، بلکه در هر سفر کاهش وزن قابل انتظار هستند. در نهایت ، اکثر افرادی که در مسیر کاهش وزن قرار دارند به نوعی از فلات می رسند که بدون توجه به رژیم غذایی که دنبال می کنید ، دیگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. ما فلات کاهش وزن را به عنوان مکث در کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر در نظر می گیریم. شرکت در روزه چربی می تواند به شما کمک کند تا بر فلات خود غلبه کنید ، دوباره وزن کم کنید و به مسیر اصلی خود بازگردید.

به طور مشابه ، اگر از رژیم کتو استفاده می کنید و به مدت یک روز افراط می کنید ، می توانید از یک روزه کوتاه چربی برای ورود مجدد به کتوز و کنترل اشتها استفاده کنید.

نکات اول Yیا شروع کنید روزه داری

قبل از شروع روزه ، چند چیز برای حفظ امنیت خود و استفاده بیشتر از روزه خود ، باید این را در نظر داشته باشید.

اثرات جانبی

هنگام روزه داری ، آگاهی از آنفلوآنزای کتو بسیار مهم است. علائم مشابه آنفولانزا را که ممکن است هنگام تطبیق با کتوز تجربه کنیم. اکثر رژیم گیرندگان کتو از این موضوع آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. هیدراته ماندن مناسب ، افزایش الکترولیت ها و افزودن روغن MCT همه نکات مهمی برای جلوگیری از احساس بیماری است. اگر در حال حاضر مکمل مصرف نمی کنید ، باید مصرف مولتی ویتامین با کیفیت را نیز در نظر بگیرید.

بدون ورزش گسترده

هنگام کاهش سریع وزن ، ممکن است بخواهید ورزش گسترده ای انجام دهید. این بدان معناست که شما نباید در روزهای روزه داری خود تمرینات شدید را برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید فعال باشید. شما فقط می خواهید به ورزش سبک پایبند باشید

به عنوان مثال ، می توانید تمرینات قلبی سبک را با سرعت سریع انجام دهید ، مانند پیاده روی. همچنین می توانید تمرینات قدرتی را در خانه با انجام حرکت های کششی و اسکوات انجام دهید. با این حال ، مطمئن شوید که این کار را راحت انجام می دهید و جلسات آموزشی خود را کوتاه نگه می دارید. شما بدن خود را بهتر می شناسید ، بنابراین به آن گوش دهید و بیش از حد ورزش نکنید.

ردیابی کالری

در حالی که نیازی به پیگیری کالری شما نیست ، ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه از روزه چربی پیروی می کنید این است که 4-5 وعده غذا در روز با حدود 200-250 کالری در هر وعده غذا بخورید. اگر در ردیابی کالری مشکل دارید ، ممکن است دریافت برنامه ای برای پیگیری مصرف غذای شما مفید باشد. البته ، می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید ، اما استفاده از یک برنامه به این معنی است که اطلاعات را به راحتی از دست نخواهید داد. صرف نظر از نوع دستگاهی که دارید ، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای پیگیری ماکروها و میزان کالری دریافتی خود استفاده کنید. حتی می توانید یکی را که مخصوص رژیم هایی مانند این است طراحی کنید.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

وقتی به روزه چربی می پیوندید ، غذاهای خاصی وجود دارد که باید بخورید. خوردن و نخوردنبه در اینجا لیستی از غذاهای مصرفی وجود دارد خوب خوردن در روزه چربی:

محصولات حاوی چربی های سالم

  • گوشت/غذاهای دریایی پرچرب ، مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ (کامل) ، شامل تخم مرغ و زرده تخم مرغ
  • میوه های پرچرب مانند آووکادو و زیتون
  • آجیل ها و کره های بادام زمینی دارای چربی بالا ، مانند ماکادامی یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات ، اما فقط با مقدار کمی کره و روغن سرو می شود
  • محصولات لبنی پرچرب ، از جمله خامه زیاد و پنیر خامه ای
  • بمب های نفتی

در اینجا چند نمونه از غذاهایی که می خواهید بخورید آورده شده است جلوگیری کردن در حال روزه گرفتن

  • لوبیا کامل
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به استثنای مصرف در مقادیر بسیار کم و فقط با کره یا روغن). کدو سبز ، کلم پیچ و اسفناج گزینه های قابل قبولی هستند.
  • محصولات لبنی بدون چربی مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید سریع چربی را امتحان کنم؟

بستگی دارد. اگر در حال حاضر رژیم کتو دارید و کاهش وزن مداوم خود را تجربه می کنید ، اگر به کتوز رسیده اید و احساس خوبی دارید ، ممکن است نیازی به روزه نداشته باشید. پس از همه ، روزه چربی معمولاً فقط در چند مورد استفاده می شود. پس از افراط ، به سرعت وارد سطوح عمیق کتوز شوید ، یا فلات را قطع کنید یا مکث طولانی مدت کاهش وزن داشته باشید.

این روش رژیم غذایی دو تا پنج روز طول می کشد و بر خوردن غذاهای پرچرب تأکید می کند. به یاد داشته باشید ، روزه چربی فقط برای مدت بسیار کوتاهی است و از 5 روز تجاوز نمی کند. روزه گرفتن بیش از حد توصیه شده می تواند شما را در معرض کمبود مواد مغذی ضروری قرار دهد. با این حال ، اگر به درستی انجام شود ، روزه چربی می تواند کمک بزرگی باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا روزه داری چربی برای شما مناسب است ، لطفاً قبل از روزه گرفتن با پزشک خود مشورت کنید. سلامتی شما بسیار مهم است. همه افراد منحصر به فرد هستند و برخی ممکن است برای کاهش وزن ایمن به راهنمایی خاصی نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب کاهش وزن ما آماده هستند تا شما را در سفر شخصی کاهش وزن راهنمایی کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *