NLP برای کاهش وزن

یکی از جنبه های جذاب برنامه نویسی زبانی عصبی (NLP) توانایی به کارگیری تکنیک های ساده و در عین حال موثر برای ایجاد تغییرات رفتاری و معمولاً بسیار سریع است.

یکی از این تکنیک‌ها که من با مشتریان خود استفاده کرده‌ام و به آنها آموزش داده‌ام، به نام Swish Pattern شناخته می‌شود. ما می‌توانیم از الگوی NLP Swish برای کاهش وزن با حذف میل به غذاهای ناسالم مانند چیپس (چیپس سیب زمینی)، شکلات، کیک و حتی الکل استفاده کنیم.

سوئیش مغز را به مسیر جدیدی می فرستد، بنابراین فرد در نهایت مجبور به خوردن غذای سالم می شود، نه اینکه مجبور شود تخته شکلات را بخورد. اعتقاد بر این است که swish استاندارد در حدود ۷۰٪ از جمعیت موثر است.

هنگام استفاده از تکنیک Swish باید “تصویر نشانه” را پیدا کنید که رفتار را شروع می کند. مهم است که نشانه های بصری را که بلافاصله قبل از رفتار نامطلوب رخ می دهد، پیدا کنید. تصویر نشانه می تواند دیدن دست شما در حالی که به شکلات می رسد، درست قبل از خوردن آن باشد. هنگامی که این تصویر را داریم، آن را به یک تصویر بزرگ و مرتبط تبدیل می کنیم که از چشمان خودمان می بینیم. هنگامی که این را در جای خود قرار دادیم، می توانیم فعلا آن را کنار بگذاریم.

حالا، رفتاری پیدا می‌کنیم که ترجیح می‌دهیم به جای خوردن شکلات انجام دهیم، مثلاً یک سیب یا گلابی بخوریم. رفتار مطلوب باید یک «رفتار شبیه» باشد، مانند خوردن برای خوردن، نوشیدن برای نوشیدن. سپس ما این رفتار مطلوب را به شکلی جدا از هم می‌بینیم، تقریباً مانند دیدن خود در پرده سینما. این رفتار مورد نظر را واقعاً قانع کننده و مطلوب کنید.

حالا بیایید تکنیک swish را در چشم انداز قرار دهیم. تصویر نشانه را تصور کنید و مطمئن شوید که آن را از طریق چشمان خود می بینید (مرتبط). از این تصویر بزرگی بسازید که بتوانید آن را در چشمان خود ببینید، حس کنید یا تصور کنید.

حالا تصویر مورد نظر را روی تصویر نشانه قرار دهید و مطمئن شوید که یک تصویر واقعا کوچک در مرکز تصویر نشانه است. مهم است که شما خود را در تصویر مورد نظر جدا می بینید، یعنی وقتی به تصویر مورد نظر نگاه می کنید، می بینید که گزینه سالم تری را می خورید.

هنگامی که هر دوی این تصاویر را در ذهن خود داشتید، نوبت به سوئیش می رسد. چرخش بسیار سریع انجام می شود، حدود ۱.۵ ثانیه. تصویر خود را همانطور که می‌خواهید به سرعت بزرگ‌تر و روشن‌تر شوید ببینید، زیرا تصویر نشانه کوچک می‌شود و تاریک و غرق می‌شود. سپس صفحه بصری خود را پاک کنید یا چشمان خود را باز کنید. این فرآیند را ۵ بار و هر بار سریعتر تکرار کنید.

هنگامی که swish موفقیت آمیز باشد، نگه داشتن تصویر نشانه دشوار خواهد بود، به طور خود به خود با تصویر مورد نظر خود جایگزین می شود، که ممکن است آگاهانه باشد یا نباشد. زیبایی این تکنیک این است که بسیار سریع است و ابزاری موثر در زرادخانه شما هنگام کاهش وزن و انتخاب غذاهای سالم تر است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر