MCTs و کاهش وزن

به همان اندازه که در باشگاه برای سوزاندن چربی و کنترل رژیم غذایی خود سخت کار می کنیم، چربی از دست می دهیم، اما من همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش این روند هستم، اینطور نیست؟ به همین دلیل است که من مطالعات علمی در مورد تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​و کاهش وزن را بسیار جذاب می دانم.

تحقیقات گزارش کرده اند که اسیدهای چرب MCTs موجود در روغن نارگیل (CO) به راحتی به تری گلیسیریدهای ذخیره شده تبدیل نمی شوند و بنابراین بدن نمی تواند به راحتی از آنها برای ساخت مولکول های چربی بزرگتر استفاده کند. در عوض، به آسانی جذب می‌شود و مستقیماً به کبد می‌رود، جایی که باعث افزایش تکوژنز می‌شود.

یک مطالعه تغذیه حیوانی وزن بدن و ذخیره چربی را برای سه رژیم غذایی مختلف ارزیابی کرد: رژیم غذایی کم چرب، رژیم غذایی پرچرب حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره بلند (LCT)، و رژیم غذایی پرچرب حاوی MCTs و پس از ۴۴ روز، رژیم کم چربی. گروه رژیم غذایی به طور متوسط ​​۰.۴۷ گرم چربی در روز ذخیره کرده بودند. گروه LCT 0.48 گرم در روز ذخیره می کرد، در حالی که گروه MCT تنها ۰.۱۹ گرم چربی در روز ذخیره می کرد که ۶۰٪ کاهش در مقدار چربی ذخیره شده است.

این نشان می دهد که وقتی MCT ها در رژیم غذایی جایگزین LCT می شوند، بدن تمایل کمتری به ذخیره چربی دارد. و هنگامی که ما معقولانه غذا می خوریم، رژیم غذایی حاوی MCT موثرتر از رژیم کم چرب در کاهش چربی ذخیره شده است.

مطالعه انسانی دیگری نشان داد که وعده های غذایی حاوی MCT باعث افزایش متوسط ​​۱۲ درصدی در میزان متابولیسم پایه در مقایسه با افزایش ۴ درصدی با وعده غذایی حاوی LCT می شود. بنابراین چگونه MCT را در رژیم غذایی خود دریافت کنیم؟ خب CO غنی‌ترین منبع MCT در طبیعت است. باور کنید یا نه، چربی های با زنجیره متوسط ​​در روغن نارگیل شبیه چربی های موجود در شیر مادر است. روغن نارگیل را می توان به عنوان افزودنی به شیک بعد از تمرین یا قبل از تمرین استفاده کرد.

ایده های بیشتر برای استفاده از روغن نارگیل:

o سبزیجات، تخم مرغ، مرغ، ماهی را با روغن نارگیل سرخ کنید یا تفت دهید تا طعم ملایمی داشته باشید.

o با روغن نارگیل خودتان سس مایونز درست کنید

o آن را روی سالاد خود استفاده کنید

o آن را به جای کره روی پاپ کورن امتحان کنید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر